Tuto motorku z garáže nikdo nevytáhne. Mohly by z ní odpadnout miliony

aktualizováno 
Že některé automobilové speciality mohou stát desítky milionů, není nic nového a překvapivého. Obvykle tomu odpovídají i technické parametry. Ovšem když někdo postaví motorku za 40 milionů korun, tak to s technikou už mnoho společného nemá.

Harley Davidson Blue Edition Bucherer | foto: Bucherer

Pokud si zajdete do prodejny Harley Davidson pro model Softail Slim S, bude vám na pořízení stačit přibližně půl milionu korun. Plus případné příplatky za doplňky. Dostanete mohutný a klasický stroj s objemem motoru 1,8 litru a točivým momentem na úrovni menšího osobáku. 

Fotogalerie

O obyčejném HD ale řeč dnes nebude. Představíme si Harley Davidson Blue Edition. Už první pohled napoví, že to sériová motorka není ani náhodou, přesto základ pochází právě z modelu Softail Slim S. Od pohledu je to stavba na zakázku. Jenže toto není obyčejný custom jako nějaký výtvor od Teutulovy rodiny z televizní série o společnosti Orange County Choppers. HD Blue Edition jde mnohem dál a spíš připomíná nazdobené zakázkové smartphony pro ruské miliardáře. 

Ostatně miliardáři budou pravděpodobně jedinými teoretickými kupci, protože švýcarský výtvor vyžaduje hodně plnou peněženku, navíc by je do jejich garáže mohla nalákat visačka nejdražšího motocyklu na světě. Na to mnoho miliardářů slyší. 

A ani nemusejí na motorce jezdit, ani to umět. S HD Blue Edition by se totiž příčetný člověk na silnici nevydal. To by mu totiž mohl tady upadnout diamant a nebo jinde by si mohl sedřít zlatou destičku. A škoda by se šplhala do stovek tisíc nebo do milionů. Nehledě na rizika krádeže, hbitý zloděj by si snadno mohl na parkovišti „vyloupnout“ svůj životní lup. 

Harley Davidson Blue Edition stojí v přepočtu přes 40 milionů korun a za jeho vznikem stojí výrobce hodinek. Do přestavby se totiž pustila švýcarská společnost Bucherer, která je známá produkcí špičkových náramkových hodinek. Ty levnější pořídíte za desítky tisíc, ty komplikovanější za stovky tisíc, ale i za milionové částky. 

Stavbu ale neprováděla jen hodinářská firma, přizvala si dealera motocyklů Harley Davidson Bundnerbike, která má se stavbou speciálů bohaté zkušenosti. Na nejdražším motocyklu světa pracoval tým osmi lidí a stavba jim dohromady trvala 2 500 hodin. Z původního Softailu Slim S toho moc nezbylo. Motorku rozebrali a většinu dílů vyrobili sami. A jak se chlubí, všechno je to čistá ruční práce. 

Výrazná modrá barva vyžadovala sedm vrstev laku a samotný lakovací postup je výrobním tajemstvím. Všechny zlaté součásti nejsou lakované, jsou pozlacené nebo rovnou zlaté. Navíc je na motorce umístěno 360 diamantů a pod průhlednými schránkami na nádrži jsou uložené hodinky Bucherer. 

Motocykl firma postavila jako poutač pro hodinky, takže pravděpodobně není na prodej - to kdyby jste měli volné finance a modrý harley jste si zamilovali. Ovšem hodinky Bucherer se v Česku prodávají, a to včetně superluxusních modelů za závratné sumy. Ty nejlevnější jsou za 65 tisíc korun, ale utratit se dá i přes šest set tisíc.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Na motocyklové olympiádě si jezdci opravují motorky sami

Na úvod Šestidenní jedou naši na osmé pozici

V posledních několika letech se motocyklová olympiáda proměnila. Šestičlenné týmy v hlavní soutěži o Světovou trofej se...

Vysněné jednostopé SUV má posuvnou vačku. Umí díky ní odklonit emise

Velké "GéeSo“ je pro svoji univerzálnost a spolehlivost vysněnou ideální...

Mohutný dvouválcový boxer s dvěma magickými písmenky GS už pěknou řádku let vede v prodejích i v žebříčcích oblíbenosti...

Milán je město módy, design hraje prim i u naháčů

Honda CB650R Neo Sports Café

Podzimní motovýstava v Miláně každý rok ukáže nové trendy v oblasti techniky, ale také designu. Letos se módní kreace...

Najdete na iDNES.cz