Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

aktualizováno 
Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční továrně v Indii. Druhou novinkou je naopak největší a nejdražší z cruiserů v nabídce H-D, model Road King.

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc. | foto: Harley-Davidson

I u motorek výrobci hledají cestu k levnější výrobě a menším zdvihovým objemům částečně určeným i pro rozvojové trhy. Platforma Street 500/750 vyráběná v Indii se na trzích uchytila.

Harley-Davidson 750 Street Rod 2017

Nyní přichází podstatně vylepšený model Street Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí. Zaujme hlavně jezdce menších postav nebo subtilnější slečny, na které jsou ostatní „velké“ harleye moc těžko ovladatelné. Mohl by ale dobře posloužit i pro dojíždění do práce po městě.

Jediný plně kapalinou chlazený motor v nabídce značky, High Output Revolution XTM 750, používá větší airbox, nové čtyřventilové hlavy válců a ostřejší vačky. K tomu vyšší kompresní poměr, maximální otáčky se posunuly z 8 000 na 9 000 za minutu.

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i...

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí.

Silnější motor si vyžádal ostřejší geometrii řízení a agresivnější jízdní pozici, ale také dva brzdové kotouče vepředu. Nové zadní tlumiče s externí kapalinovou nádobkou mají delší zdvihy a celý motocykl je tak o něco vyšší než klasický Street 750 a připomíná spíš naháč než ryzí cruiser.

Může se hodit

Zábavnější průjezdy zatáček podporuje zvýšení maximálního náklonu z předchozích 28° na současných 37,3° napravo a 40,2° nalevo. Model Street Rod má také nová 17palcová litá kola a nové radiální pneumatiky Michelin Scorcher 21, k tomu dvojitou kotoučovou přední brzdu s dvoupístkovými třmeny a systémem ABS.

Letošní sezona ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc.

Harley-Davidson Road King Special 2017

Vůbec největší nekapotovaný model mezi „haryky“ přichází v modernějším stylu i technice, základní rysy ale zůstaly stejné. Pro opravdové fajnšmekry, kteří si chtějí co nejvíc vychutnat svérázný zážitek z jízdy na americkém snu, je totiž právě Road King tím nejlepším touringem v nabídce americké značky.

Inovovaný model dostal nový tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Fotogalerie

Legendární silueta Road Kinga je součástí historie s kořeny až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice.

Zůstala zachovaná vysoká řídítka, ale hodně odlišná jsou kola. A právě devatenáctipalcové přední kolo s ráfky Turbine vypůjčenými od Break-outu dělají z Road Kinga hodně povedenou designovou záležitost.

Vylepšený motor Milwaukee-EightTM 1750 cm³, který dostaly všechny motocykly Harley-Davidson Touring 2017, nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější zážitek z jízdy. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky...

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Nový motor doplňuje i nové odpružení. Přepracovaná konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně modifikované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru, jinak je celá mašina v temném stylu.

Za největší a nejsilnější cestovní cruiser bez kapotáží si ovšem nechává výrobce také patřičně zaplatit, cena v přepočtu 680 tisíc korun je zárukou, že tahle mašina na našich silnicích bude hodně výjimečnou záležitostí.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Jachta na dvou kolech Honda Gold Wing je zase festivalem přepychu

Honda GL 1800 Gold Wing

Po přestávce vynucené novými ekologickými normami se na evropské motocyklové nebe vrací jedna z jeho největších hvězd....

Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna...

Retro už nefrčí, motorkám vládne futurismus

Lehký jednoválec nepotřebuje až tolik výkonu, v severských zemích platí přísné...

V jednoduchosti je krása. Do módy se vrací klasický kulatý tvar světlometů, který však u téměř všech nových modelů...

Beta EVO 80 Faster line
Beta EVO 80 Faster line

r.v. 2015, naj. 15 km
79 900 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.