Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

aktualizováno 
Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční továrně v Indii. Druhou novinkou je naopak největší a nejdražší z cruiserů v nabídce H-D, model Road King.

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc. | foto: Harley-Davidson

I u motorek výrobci hledají cestu k levnější výrobě a menším zdvihovým objemům částečně určeným i pro rozvojové trhy. Platforma Street 500/750 vyráběná v Indii se na trzích uchytila.

Harley-Davidson 750 Street Rod 2017

Nyní přichází podstatně vylepšený model Street Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí. Zaujme hlavně jezdce menších postav nebo subtilnější slečny, na které jsou ostatní „velké“ harleye moc těžko ovladatelné. Mohl by ale dobře posloužit i pro dojíždění do práce po městě.

Jediný plně kapalinou chlazený motor v nabídce značky, High Output Revolution XTM 750, používá větší airbox, nové čtyřventilové hlavy válců a ostřejší vačky. K tomu vyšší kompresní poměr, maximální otáčky se posunuly z 8 000 na 9 000 za minutu.

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i...

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí.

Silnější motor si vyžádal ostřejší geometrii řízení a agresivnější jízdní pozici, ale také dva brzdové kotouče vepředu. Nové zadní tlumiče s externí kapalinovou nádobkou mají delší zdvihy a celý motocykl je tak o něco vyšší než klasický Street 750 a připomíná spíš naháč než ryzí cruiser.

Může se hodit

Zábavnější průjezdy zatáček podporuje zvýšení maximálního náklonu z předchozích 28° na současných 37,3° napravo a 40,2° nalevo. Model Street Rod má také nová 17palcová litá kola a nové radiální pneumatiky Michelin Scorcher 21, k tomu dvojitou kotoučovou přední brzdu s dvoupístkovými třmeny a systémem ABS.

Letošní sezona ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc.

Harley-Davidson Road King Special 2017

Vůbec největší nekapotovaný model mezi „haryky“ přichází v modernějším stylu i technice, základní rysy ale zůstaly stejné. Pro opravdové fajnšmekry, kteří si chtějí co nejvíc vychutnat svérázný zážitek z jízdy na americkém snu, je totiž právě Road King tím nejlepším touringem v nabídce americké značky.

Inovovaný model dostal nový tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Fotogalerie

Legendární silueta Road Kinga je součástí historie s kořeny až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice.

Zůstala zachovaná vysoká řídítka, ale hodně odlišná jsou kola. A právě devatenáctipalcové přední kolo s ráfky Turbine vypůjčenými od Break-outu dělají z Road Kinga hodně povedenou designovou záležitost.

Vylepšený motor Milwaukee-EightTM 1750 cm³, který dostaly všechny motocykly Harley-Davidson Touring 2017, nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější zážitek z jízdy. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky...

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Nový motor doplňuje i nové odpružení. Přepracovaná konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně modifikované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru, jinak je celá mašina v temném stylu.

Za největší a nejsilnější cestovní cruiser bez kapotáží si ovšem nechává výrobce také patřičně zaplatit, cena v přepočtu 680 tisíc korun je zárukou, že tahle mašina na našich silnicích bude hodně výjimečnou záležitostí.

Autoři:




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.