H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc. | foto: Harley-Davidson

Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

  • 6
Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční továrně v Indii. Druhou novinkou je naopak největší a nejdražší z cruiserů v nabídce H-D, model Road King.

I u motorek výrobci hledají cestu k levnější výrobě a menším zdvihovým objemům částečně určeným i pro rozvojové trhy. Platforma Street 500/750 vyráběná v Indii se na trzích uchytila.

Harley-Davidson 750 Street Rod 2017

Nyní přichází podstatně vylepšený model Street Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí. Zaujme hlavně jezdce menších postav nebo subtilnější slečny, na které jsou ostatní „velké“ harleye moc těžko ovladatelné. Mohl by ale dobře posloužit i pro dojíždění do práce po městě.

Jediný plně kapalinou chlazený motor v nabídce značky, High Output Revolution XTM 750, používá větší airbox, nové čtyřventilové hlavy válců a ostřejší vačky. K tomu vyšší kompresní poměr, maximální otáčky se posunuly z 8 000 na 9 000 za minutu.

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí.

Silnější motor si vyžádal ostřejší geometrii řízení a agresivnější jízdní pozici, ale také dva brzdové kotouče vepředu. Nové zadní tlumiče s externí kapalinovou nádobkou mají delší zdvihy a celý motocykl je tak o něco vyšší než klasický Street 750 a připomíná spíš naháč než ryzí cruiser.

Zábavnější průjezdy zatáček podporuje zvýšení maximálního náklonu z předchozích 28° na současných 37,3° napravo a 40,2° nalevo. Model Street Rod má také nová 17palcová litá kola a nové radiální pneumatiky Michelin Scorcher 21, k tomu dvojitou kotoučovou přední brzdu s dvoupístkovými třmeny a systémem ABS.

Letošní sezona ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc.

Harley-Davidson Road King Special 2017

Vůbec největší nekapotovaný model mezi „haryky“ přichází v modernějším stylu i technice, základní rysy ale zůstaly stejné. Pro opravdové fajnšmekry, kteří si chtějí co nejvíc vychutnat svérázný zážitek z jízdy na americkém snu, je totiž právě Road King tím nejlepším touringem v nabídce americké značky.

Inovovaný model dostal nový tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Legendární silueta Road Kinga je součástí historie s kořeny až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice.

Zůstala zachovaná vysoká řídítka, ale hodně odlišná jsou kola. A právě devatenáctipalcové přední kolo s ráfky Turbine vypůjčenými od Break-outu dělají z Road Kinga hodně povedenou designovou záležitost.

Vylepšený motor Milwaukee-EightTM 1750 cm³, který dostaly všechny motocykly Harley-Davidson Touring 2017, nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější zážitek z jízdy. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Nový motor doplňuje i nové odpružení. Přepracovaná konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně modifikované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru, jinak je celá mašina v temném stylu.

Za největší a nejsilnější cestovní cruiser bez kapotáží si ovšem nechává výrobce také patřičně zaplatit, cena v přepočtu 680 tisíc korun je zárukou, že tahle mašina na našich silnicích bude hodně výjimečnou záležitostí.