Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z bláznivého auta ještě bláznivější: praktické kupé s rolovací střechou

  11:16aktualizováno  11:16
Jednou z hvězd právě probíhajícího autosalonu v Los Angeles je Hyundai Veloster C3 Roll Top. Netradiční koncept vycházející ze sériového auta může naznačovat, že korejská značka chystá otevřenou verzi velosteru.

Hyundai Veloster C3 Roll Top | foto: Hyundai

Veloster, to je bláznivé kupé, které vypadá z každé strany jinak. Pro losangeleskou výstavu z něj udělali netradičního křížence pick-upu a kabria. C3 v názvu znamená "Convertible 3-door" (třídveřový kabriolet), "roll top"můžeme přeložit jako "shrnovací střechu".

Hyundai Veloster C3 Roll Top

To vysvětluje vše důležité. Plech střechy totiž nahradila plátěná roleta. Když chcete kabriolet, odhrnete ji vzad, když potřebujete něco odvézt, srolujete plátno vpřed. Dveře kufru nahradili designéři výklopným víkem.

Fotogalerie

Nutno dodat, že z velosteru není klasické kabrio, silueta vozu tedy i s otevřenou střechou zůstane zachována. Boční sloupky i nekonvenční pojetí karoserie se dvěma dveřmi napravo a jedněmi nalevo severoamerický designtým Hyundaie, vedený Chrisem Chapmanem, zachoval.

Auto značky kočkolap

Využití korejského kabriopick-upu názorně vysvětluje na autosalonu speciálním nákladem v podobě jízdního kola. I to je značky Hyundai a barvami se drží velosteru.

Zaujmou lakované ráfky, přední jsou černé, zadní zářivě zelené, s bílým lakem ladí také červené plátno střechy a laku zrcátek. Praktický i stylový veloster táhne 201 koní přeplňované benzinové 1,6, na přední kola se přenáší 264 kroutících newtonmetrů. Stejný dostává  i sériový veloster.

Hyundai Veloster C3 Roll Top
Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.