Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Haute couture od Fordu: Focus Vignale

  10:15aktualizováno  10:15
Hlavní hvězdou pařížské expozice Fordu byl nový focus. O pozornost s ním ale statečně bojovala studie Vignale postavená na stejném základě, ovšem s jiným zaměřením. Klasický focus druhé generace má usedlejší kabát a sází na racionalitu, zato Vignale Concept útočí na emoce.
Ford Focus Vignale

Ford Focus Vignale | foto: Ford

V nabídce žádné z automobilek, které chce na světových silnicích uspět, nesmí chybět kabriolet.

Město módy nad Seinou ale hledí i na styl, proto musí být kabrioletí střecha plechová a musí se sama ladně ukládat do kufru.

O autě samotném toho automobilka příliš neprozradila, jediný exaktní údaj který odhalila, je průměr do dáli zářících ráfků kol: 20 palců.

Zástupci automobilky na autosalonu bedlivě sledovali  reakce veřejnosti, uvidíme jestli bude otevřený focus, který se chystá na rok 2006, bude vypadat jako Vignale Concept.

Ford Focus II
Přední partii si kupé, ze kterého se jediným stiskem tlačítka (chtít po řidiči více úkonů si už dnes nikdo nemůže dovolit) stane kabriolet, vypůjčil od focusu druhé generace. Přibylo samozřejmě moře chromu venku i uvnitř. Nezbytnou dávku "snobského" přepychu dodává nejjemnější krémová kůže prvotřídní kvality, ladící s blyštivým světlemodrým lakem. Modrý nádech mají i okna kabrioletu. Hi-tech třešničkou na dortu Vignale jsou xenonová světla.

Dolce vita italiana
Dva-plus-dva místné kupékabrio hraje na "italskou notu". Bleděmodrý lak ladí s vodní hladinou při přímořských vyjížďkách, chrom pak na stylové italské sportovní vozy let dávno minulých. Ne náhodou dostal focus CC (coupé-cabrio) přídomek Vignale.

Z rukou italského designéra Alfreda Vignaleho  (1913 - 1969) vycházely v padesátých a šedesátých letech především elegantní sportovní vozy. Po smrti svého zakladatele společnost Carrozzeria Vignale převzalo De Tomaso patřící do rodiny Ford. Víte, že u Vignaleho "šila" i Tatra? První návrhy modelu 613 byly právě od tohoto italského karosáře.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz