Ford Focus Vignale

Ford Focus Vignale | foto: Ford

Haute couture od Fordu: Focus Vignale

  • 13
Hlavní hvězdou pařížské expozice Fordu byl nový focus. O pozornost s ním ale statečně bojovala studie Vignale postavená na stejném základě, ovšem s jiným zaměřením. Klasický focus druhé generace má usedlejší kabát a sází na racionalitu, zato Vignale Concept útočí na emoce.

V nabídce žádné z automobilek, které chce na světových silnicích uspět, nesmí chybět kabriolet.

Město módy nad Seinou ale hledí i na styl, proto musí být kabrioletí střecha plechová a musí se sama ladně ukládat do kufru.

O autě samotném toho automobilka příliš neprozradila, jediný exaktní údaj který odhalila, je průměr do dáli zářících ráfků kol: 20 palců.

Zástupci automobilky na autosalonu bedlivě sledovali  reakce veřejnosti, uvidíme jestli bude otevřený focus, který se chystá na rok 2006, bude vypadat jako Vignale Concept.

Ford Focus II
Přední partii si kupé, ze kterého se jediným stiskem tlačítka (chtít po řidiči více úkonů si už dnes nikdo nemůže dovolit) stane kabriolet, vypůjčil od focusu druhé generace. Přibylo samozřejmě moře chromu venku i uvnitř. Nezbytnou dávku "snobského" přepychu dodává nejjemnější krémová kůže prvotřídní kvality, ladící s blyštivým světlemodrým lakem. Modrý nádech mají i okna kabrioletu. Hi-tech třešničkou na dortu Vignale jsou xenonová světla.

Dolce vita italiana
Dva-plus-dva místné kupékabrio hraje na "italskou notu". Bleděmodrý lak ladí s vodní hladinou při přímořských vyjížďkách, chrom pak na stylové italské sportovní vozy let dávno minulých. Ne náhodou dostal focus CC (coupé-cabrio) přídomek Vignale.

Z rukou italského designéra Alfreda Vignaleho  (1913 - 1969) vycházely v padesátých a šedesátých letech především elegantní sportovní vozy. Po smrti svého zakladatele společnost Carrozzeria Vignale převzalo De Tomaso patřící do rodiny Ford. Víte, že u Vignaleho "šila" i Tatra? První návrhy modelu 613 byly právě od tohoto italského karosáře.

,