Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Healey: Britská legenda dostane švédskou techniku

aktualizováno 
Oživování slavných historických značek se stalo hitem letošní sezóny. Každý druhý bohatý nadšenec se do resuscitace nějakého toho staroslavného jména již pustil a ostatní o tom minimálně vážně uvažují.

Healey | foto: HFIautomotive - Healey

Nejnovější zmrtvýchvstání se seriózně chystá ve Velké Británii. V motoristických kruzích proslulý entuziasta Tim Fenna si v srdci ubytoval tradičního výrobce puristických roadsterů Healey.

Jeho láska k legendárním kostitřasům sahá doslova až za hrob, proto se po dvouletém náročném vyjednávání za podpory skupiny HFI stala skutečností dohoda s rodinou Healeyů o navrácení slavné značky do života.

Eminentní zájem měla také společnost GB Sports Car Company, jejíž oživovací plány byly spojeny se solventní čínskou firmou Nanjing Automotive. Nicméně v těchto závodech získal rozhodující náskok právě Fenna se silnou anglo-americkou společností za zády.

On sám to komentuje slovy, že nemá zájem o žádný velký spor, jen chce vyrábět krásné sporťáky s nádechem nostalgie.

Existuje první již pojízdný koncept, který se intenzivně dokončuje a bude pravděpodobně vystaven jako velké překvapení londýnské British Motor Show letos v červenci.

Podle tvůrce se jedná o moderně tvarovaný dvoumístný roadster klasické koncepce s třílitrovým řadovým šestiválcem, který prý duchovně navazuje na velký model Austin-Healey 3000 z roku 1959. Pro sériovou produkci se prý počítá i s kupé a dalšími verzemi, které podle poněkud tajuplného prohlášení vyplní okraje tradičních tříd.

V těchto dnech probíhá výběr vhodné lokality pro továrnu ve Walesu a britském středozemí, o jejím konečném umístění prý rozhodne především řemeslná zručnost tamějších lidí, ze kterých si budoucí vedení vybere cca 400 zaměstnanců. Ve hře je i alternativa Warwick, kde Donald Healey před půlstoletím svoje rychlé vozíky již vyráběl.

Další staroanglická značka s nadějí na brzké znovuzrození je Triumph, kterou získalo BMW v balíčku se značkami bývalého BMC (Rover, Mini). Pravděpodobně již ve stádiu stavby prototypu je roadster Triumph na podvozkových skupinách nového MINI. I zde je rozhodně nač se těšit.

Přímý konkurent Mercedesu SLK a Porsche Boxster bude vznikat pravděpodobně ruční výrobou, konečnou cenou ani obchodními plány se Fenna zatím nechlubí. Proti záloze
1000 Ł je možné objednat na internetové adrese
www.hfiautomotive.com jeden z budoucích 203 vyrobených kusů s tím, že kdo přijde dřív, bude si moci zvolit i pořadové číslo. Číslo 203 značí hodnotu padesátiletého rychlostního rekordu Donalda Healeyho z amerického Bonneville s upraveným Austinem-Healey 100/4. Záloha bude později odečtena od prodejní ceny, ovšem kdy to bude, zatím jasné není.

Nový Healey 3000 vznikl s použitím ocelového prostorového rámu, vyvinutého techniky švédského Volva v devadesátých letech pro nikdy nerealizovaný prototyp. Ten už se jedné praktické aplikace dočkal - švédská společnost Josse Car na jeho základě zrealizovala elegantní retro-roadster indigo, který vznikl v počtu několika prototypů s použitím dvousestkoňového třílitrového šestiválce, přední nápravy a pětistupňové převodovky z modelu Volvo 960. Ambiciózní plány malé firmy se však obrátily v prach a několik stovek závazných objednávek zůstalo nesplněno.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.