Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Helena Fibingerová v autě nahlas a hrubě vykřikuje

  16:42aktualizováno  16:42
Úspěšná sportovkyně Helena Fibingerová je dnes úspěšnou podnikatelkou a ročně vlastnoručně najezdí i 120 tisíc kilometrů. Miluje svou zemi, říká, ale nedostatek gentlemanství na českých silnicích ji ubíjí.
* Když Češi nejsou na silnici gentlemani, co jsou potom Italové?

No, ti se mi zrovna jako řidiči líbí. Jedou třeba trochu razantněji, ale je přitom z nich cítit i tolerance k okolí.

* Proč tak strašně moc jezdíte? Je to opravdu nutné?

Jezdím do Prahy třeba i třikrát do týdne a jedna cesta tam a zpět je 600 kilometrů. Ono to naskakuje. Jezdím rychle, přiznávám, ale přitom hrozně opatrně. A nikdy jsem...

* Neříkejte, že jste nikdy...

Opravdu, nikdy jsem nebourala. Dokonce jsem ani nikdy nebyla třeba jen pasivním účastníkem bouračky.

* Jaký je na to recept?

Právě ta opatrnost. Mám Octavii 4x4 jako sponzorské auto, a když je sucho, tak zrovna velký louda nejsem. Ale na mokru, nebo dokonce na sněhu a náledí, tam jsem suverénně nejpomalejší široko daleko na silnici.

* Vzpomenete si na váš první vůz?

Přesně! V roce 1983 po vítězství na mistrovství světa v Helsinkách jsem si koupila Škodu 120. Byla jsem na ni moc pyšná.

* Barva?

Samozřejmě červená. Ale pak mi někdo řekl, že červená auta si pořizují agresivní řidiči.

* A to nejste?

Jednou jsem málem byla. Jeden řidič mi tak, abych to dobře viděla, ve zpětném zrcátku řekl: Ty... ! A já hned vyskočila z auta, letěla k němu, otevřela dveře a křičím: Kdo je u vás... !? Chcete facku?! A on si mě prohlédl - dost jsem zhubla, měla jsem takový opravdu štíhlý černý kostýmek - a povídá: Od vás, paní Fibingerová, teď už klidně.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.