Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hemera: Porsche Cayenne po tuningu na superluxusní limuzínu

  15:46aktualizováno  15:46
Úplně nová britská firma Eterniti ukázala svůj první výtvor. Auto vypadající jako upravený SUV model od Porsche má superluxusní interiér a motor s výkonem 620 koní. A hlavně to je podle výrobce limuzína, nikoliv SUV.

Eterniti Hemera | foto: Eterniti

Je to jenom tuning nebo zcela nové auto? Pravděpodobně něco mezi tím. A jasno v tom nemají ani motorističtí odborníci. Eterniti Hemera vypadá jako upravený Porsche Cayenne a firma přiznává, že jedno německé SUV pro svůj výtvor použilo.

Eterniti Hemera

V každém případě firma, jejíž jméno tak trochu připomíná luxusní divizi Nissanu, značku Infiniti, si svůj výtvor cení na 150 000 liber. To je v přepočtu asi 4,2 milionu korun. Auta bude vyrábět ve svých londýnských dílnách a první se k zákazníkům dostanou až příští rok.

Při pohledu z vnějšku vypadá hemera jako cayenne po pořádné tuningové úpravě. Přední maska vypadá po úpravě jako nasávací otvory proudového motoru. Jsou tři a pořádně velké. Ostatně u Eterniti mají na otvory pro vzduch značnou slabost. Tři otvory jsou na kapotě, dva velké jsou na bocích na konci předního blatníku a další dva obří ukončují zadní blatník. Ty pak přecházejí v horní části až do koncových světel.

Eterniti Hemera

Exteriér zaujme celoprosklenou střechou a obřími koly. Podvozek je snížený, což není náhoda ale záměr. Eterniti totiž považuje hemeru za limuzínu. Nikoliv za SUV, jak by se podle vzhledu auta dalo usuzovat. Pohon všech kol ale zůstal samozřejmě zachován.

Zcela nový je interiér auta. Je čtyřmístný s vyhřívanými, odvětrávanými a masážními křesly. Všechny lze ovládat elektricky a ta zadní mají i polohu pro spaní včetně vyjíždějící opěrky nohou. Multimediální výbavu dodal Apple. Na cestující vzadu čekají dva iPady a k nim patřící bezdrátové klávesnice. O další zábavu se může postarat i iPhone, pro který je v autě dokovací stanice. Pro cestující vzadu je připravena i lednička.

Eterniti Hemera

Odkud vzala firma Eterniti pohon pro hemeru, si zatím nechává pro sebe. Známé jsou jen některé parametry. Výkon motoru by měl být minimálně 620 koní a maximální rychlost by měla atakovat hranici 290 kilometrů za hodinu. Neoficiálně se spekuluje o použití motoru z Porsche Cayenne Turbo S, tedy osmiválce s objemem motoru 4,8 litru a dvojicí turbodmychadel. Ten má ale sériových 500 koní, takže by musel projít úpravou.

Eterniti slibuje i další modely, na jeden zatím anonymní již upozorňuje na svých stránkách. Ale je pravděpodobné, že na další se dostane až po případném úspěchu hemery. 

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.