Eterniti Hemera

Eterniti Hemera | foto: Eterniti

Hemera: Porsche Cayenne po tuningu na superluxusní limuzínu

  • 30
Úplně nová britská firma Eterniti ukázala svůj první výtvor. Auto vypadající jako upravený SUV model od Porsche má superluxusní interiér a motor s výkonem 620 koní. A hlavně to je podle výrobce limuzína, nikoliv SUV.

Je to jenom tuning nebo zcela nové auto? Pravděpodobně něco mezi tím. A jasno v tom nemají ani motorističtí odborníci. Eterniti Hemera vypadá jako upravený Porsche Cayenne a firma přiznává, že jedno německé SUV pro svůj výtvor použilo.

Eterniti Hemera

V každém případě firma, jejíž jméno tak trochu připomíná luxusní divizi Nissanu, značku Infiniti, si svůj výtvor cení na 150 000 liber. To je v přepočtu asi 4,2 milionu korun. Auta bude vyrábět ve svých londýnských dílnách a první se k zákazníkům dostanou až příští rok.

Při pohledu z vnějšku vypadá hemera jako cayenne po pořádné tuningové úpravě. Přední maska vypadá po úpravě jako nasávací otvory proudového motoru. Jsou tři a pořádně velké. Ostatně u Eterniti mají na otvory pro vzduch značnou slabost. Tři otvory jsou na kapotě, dva velké jsou na bocích na konci předního blatníku a další dva obří ukončují zadní blatník. Ty pak přecházejí v horní části až do koncových světel.

Eterniti Hemera

Exteriér zaujme celoprosklenou střechou a obřími koly. Podvozek je snížený, což není náhoda ale záměr. Eterniti totiž považuje hemeru za limuzínu. Nikoliv za SUV, jak by se podle vzhledu auta dalo usuzovat. Pohon všech kol ale zůstal samozřejmě zachován.

Zcela nový je interiér auta. Je čtyřmístný s vyhřívanými, odvětrávanými a masážními křesly. Všechny lze ovládat elektricky a ta zadní mají i polohu pro spaní včetně vyjíždějící opěrky nohou. Multimediální výbavu dodal Apple. Na cestující vzadu čekají dva iPady a k nim patřící bezdrátové klávesnice. O další zábavu se může postarat i iPhone, pro který je v autě dokovací stanice. Pro cestující vzadu je připravena i lednička.

Eterniti Hemera

Odkud vzala firma Eterniti pohon pro hemeru, si zatím nechává pro sebe. Známé jsou jen některé parametry. Výkon motoru by měl být minimálně 620 koní a maximální rychlost by měla atakovat hranici 290 kilometrů za hodinu. Neoficiálně se spekuluje o použití motoru z Porsche Cayenne Turbo S, tedy osmiválce s objemem motoru 4,8 litru a dvojicí turbodmychadel. Ten má ale sériových 500 koní, takže by musel projít úpravou.

Eterniti slibuje i další modely, na jeden zatím anonymní již upozorňuje na svých stránkách. Ale je pravděpodobné, že na další se dostane až po případném úspěchu hemery.