Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hennessey Venom GT uhání až 440 km/h. Musí vás v něm učit jezdit

aktualizováno 
Americký úpravce Hennessey Performance si vzal do parády jednoduchý a lehký britský sporťák Lotus Elise a udělal z něj špičkový supersport, který dokáže ve vrcholné verzi uhánět až 440 km/h.

Hennessey Venom GT | foto: Hennessey Performance

Lotus Elise se těší oblibě jako cenově dostupný sportovní vůz, který přináší majitelům dostatečnou porci řidičské rozkoše. V Texasu ve společnosti Hennessey Performance se však rozhodli z klasického britského sportovního vozu udělat ultimativní supersport, který svými výkonovými parametry zastíní i produkty věhlasných značek.

Lotus Elise se může pochlubit nízkou hmotností a ani v případě Venomu GT tomu není jinak. Díky využití hliníku a uhlíkových vláken je hmotnost nového supersportu pouze 1071 kilogramů. Design nezapře původ v britském originálu, Venom GT je ale delší a přikrčenější.

Hennessey Venom GT

Jako pohonnou jednotku zvolili u Hennessyho osmiválec o objemu 6,2 litru z Corvetty ZR1. Výkon standardní verze dosahuje maxima 533 kW. Texaský úpravce však připravil i dvě bi-turbo verze, které poskytují maximální výkon 1000 koní (736 kW) nebo dokonce 1200 koní (883 kW).

Převod obrovského výkonu na zadní kola má na starosti šestistupňová převodovka Ricardo. S lehkým vozem vyladěný osmiválec nejostřejší verze pěkně zacvičí a tak nepřekvapuje zrychlení z nuly na stovku za 2,4 sekundy. Z nuly na 160 km/h vystřelí Venom GT za 5,3 sekundy a 322 km/h je na tachometru za 14,3 sekundy.

Maximální rychlost nejvýkonnějšího Venomu GT je 440 km/h. O bezpečné zabrzdění se postarají brzdy Brembo s patnáctipalcovými karbokeramickými kotouči. Vepředu jsou použité šestipístkové brzdové třmeny, vzadu potom čtyřpístkové. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin PS2. Ve výbavě černého supersportu nechybí kontrola trakce.

Americký úpravce hodlá ročně vyrobit pouze 10 kusů Venomu GT. Na čtyři už má Hennessey závazné objednávky. Motory se budou vyrábět v Texasu, konečná montáž vozu však proběhne poblíž Silverstone v Anglii. Cena prozatím není známá. V ceně bude započtena i jezdecká škola, které majitele naučí jak zkrotit až 1200 koní pod kapotou dvoumístného supersportu.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.