Diskuze
Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat
Děkujeme za pochopení.
P24a87v34e50l 48K76r10a40u80s
Budoucnost (a snad né nedaleká) je stejně plug-in hybrid ale s vodíkem a né benzínem či naftou... Čistě elektrická auta jsou holý nesmysl, přechodová fáze a výstřelek pro bohaté. Bohužel Toyota toyota mirai je zatím asi jediná a tak drahá, že ji ani nenabízejí k prodeji :D Konkurence tenhle segment postaví na nohy, sníží ceny, ale to bude asi až pro naše děti standard.
J92a27r94o94m87í87r 91K73r69á72l
On to takový nesmysl není. Elektropohon má velké výhody. Problém je se získáním té elektřiny.
P87e24t37r 12H56a71r45i43p27r50a53s74a77d 32H22a76j61i92č
A Jára Cimrman k tomu dodává: "Piš barde, střádej, a až budeš mít dvacet milionů, přijď, zúčtujem spolu."
P34e60t50r 19M46i35c20h74a52l
EV jsou se současnou technologií uchovávání energie jen předraženou hračkou.
M85a60r76t48i51n 26K72o74u21š39a
No io výroba, a co teprve ten provoz - bez dotací ?!
Z68d77e38n46ě89k 32M59o80r59á47v75e20k
Já myslím, že ta prezentace elektromobilu Audi Muskovi pod nosem byla pěkná kravina. To jako pozvaní hosté vylezli z předváděčky něčeho co bude a mohli vidět jak se po ulicích prohánějí reálné elektromobily od konkurence.
To bych se pak jako zaměstnanec Audi musel stydět.
Být Muskem, tak dám zaměstnancům úkol sednout do elektromobilů a jezdit kolem té předváděčky, aby jim to došlo.
P92e34t68r 84H85a65r86i50p42r59a62s88a57d 66H98a59j48i32č
Jen po Kalifornii jezdí už něco kolem půl milionu BEV & PHEV.
P55e76t54r 91H72a79r10i45p87r24a71s18a95d 20H49a60j55i27č
To je pořád MEB, a kde nic tu nic. Vlastně jsem se dočetl, že se ten políček Muskovi bude vyrábět v tak malých sériích, že je to spíše zase jen planý poplach. A VW? Ten bude ještě do roku 22 v klidu spát.
Přesto myslím, že konkurence už je. Tohle auto má opravdu dobré parametry. http://www.hybrid.cz/autosalon-pariz-2018-elektromobil-kia-e-niro-s-dojezdem-485-km-na-trhu-jeste-letos
M56a86r88c54e51l 38S35u28p
Tohle vypadá opravdu zajímavě ! Jsem zvědavej za půl roku na testy. S tou sedmiletou zárukou to už dává smysl.
J56o42z65e59f 30K20o25s29t43e70l11a61n87s84k50ý
Trochu nafúknutý článok. Pochybujem, že si vedenie Volkswagenu nevedelo spočítať, že vývoj platformy, na ktorej sa (minimálne na začiatku) nebude vyrábať tak veľa áut ako na platformách so spaľovacím motorom, bude logicky drahší.
Na druhej strane je to ale jediný možný postup - tak ako pri KAŽDEJ novej technológii. V ekonomickej hantýrke sa tomu hovori "úspory z rozsahu". To jest, čím viac sa niečoho vyrába, tým je nižšia jednotková cena. Je to jednoduché: všetky konštantné náklady (na vývoj, administratívu, budovy atď.) sa rozpočítajú na viac kusov, a preto sú jednotkové konštantné náklady nižšie. Ale nižšie sú samozrejme aj jednotkové variabilné náklady: čím viac výrobca vyrába, tým väčšie množstvo materiálov nakupuje, a logicky za to požaduje množstevné zľavy. Presne ako pri predaji áut: inú cenu dostane zákazník, čo kúpi jedno auto, a úplne inú zákazník, čo ich kúpi 10.
Volkswagen a ostatní výrobcovia to majú ale podstatne ľahšie ako taká Tesla. Tesla totiž vyrába len elektromobily. Iní veľkí výrobcovia si môžu dočasne dovoliť vyrábať elektromobily aj len s minimálnym ziskom, či dokonca bez neho. Ale hlavne - majú od koho "opisovať", majú kde čerpať inšpiráciu a vylepšovať niečo, čo už niekto iný tvrdou metódou pokusov a omylov realizoval - to jest Tesla.
Lenže Tesla, resp. E.Musk nikdy neplače nad tým, aké je to zložité. To si môžu dovoliť len veľké firmy a hlavne najatí manažéri. Tí pracujú kvôli platu, a keď sa im nebude zamestnanie páčiť, jednoducho prejdú do inej firmy. E.Musk je v úplne inom postavení.
T77o72m78á34š 62K52u49c95h21a80ř
Musk to dotuje ze svých jiných aktivit + dotace státu, v tom snad není velký rozdíl. Naopak výhoda, protože pro něj prodané elektroauto jaxi neznamená neprodané benzínové auto, tak co by plakal.
B12l61a43h11o34m25í65r 53S15k52o13u31p63ý
Jejda, to je mi ale článek?? Tak ono to nakonec není takové terno???
Ježíši Nazaretský = dotace na pořízení elektroauta, dotace na silniční daň, dotace na stavbu dobíjecích stanic, dotace na rozšíření infrastruktury distribuce energie....... .....dotace na co ještě??
Dotace na úhradu ekologické likvidace starých baterií? Dotace na stavbu recyklačních továren na použité baterie??
Dotace hasičům na nové vybavení při zásazích u nehod elektroaut?
Ekologická kalkulace = je ekologičtější výroba, provoz a likvidace elektroauta nebo výroba, provoz a likvidace auta se spalovacím motorem?
Kam se jen schoval ten... no... zdravý rozum???
M50a96r80c89e16l 88S54u65p
Přidejte ještě pokuty za prodej aut, které tyto limity nebudou úplně splňovat, ale za výpalné se budou moci prodávat (taková skrytá daň) a jejihž cenu bude samozřejmě hradit koncový zákazník. Pak přidejte příjem peněz z emisních povolenek a peníze z pokut za překročení limitů u elektráren. V neposlední řadě peníze pro vědce na vývoj a na propagaci !
Na konci tothoto řetězce máte pár vyvolených úředníků v EU, kteří tuto ohromnou sumu musí správně a moudře přerozdělit - no a o to tady celou tu dobu jde v první řadě.
J12a47k75u78b 59S10e65k31e17r45a
WV zase pláče do médií a zbytek automobilek maká :-)
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...