Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči. Velká slova, kterými popisoval budoucnost bez spalovacích motorů, byla až nakažlivá. Elektromobilitu slibuje i dnes, na pozici šéfa koncernu VW. Jenže zjistil, že mu nepasuje do účetnictví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

P24a87v34e50l 48K76r10a40u80s

13. 10. 2018 1:07

Budoucnost (a snad né nedaleká) je stejně plug-in hybrid ale s vodíkem a né benzínem či naftou... Čistě elektrická auta jsou holý nesmysl, přechodová fáze a výstřelek pro bohaté. Bohužel Toyota toyota mirai je zatím asi jediná a tak drahá, že ji ani nenabízejí k prodeji :D Konkurence tenhle segment postaví na nohy, sníží ceny, ale to bude asi až pro naše děti standard.

0 0
možnosti
JK

On to takový nesmysl není. Elektropohon má velké výhody. Problém je se získáním té elektřiny.

0 0
možnosti
PHH

A Jára Cimrman k tomu dodává: "Piš barde, střádej, a až budeš mít dvacet milionů, přijď, zúčtujem spolu." ;-)

0 0
možnosti
PK

P50a34v15e51l 75K22u97t66i16l

23. 9. 2018 16:23

Vestec 8 ks Humpolec 6ks Olomouc 8 ks

0 0
možnosti
PM

P34e60t50r 19M46i35c20h74a52l

22. 9. 2018 12:50

EV jsou se současnou technologií uchovávání energie jen předraženou hračkou.

1 0
možnosti
MK

No io výroba, a co teprve ten provoz - bez dotací ?!

0 0
možnosti
ZM

Já myslím, že ta prezentace elektromobilu Audi Muskovi pod nosem byla pěkná kravina. To jako pozvaní hosté vylezli z předváděčky něčeho co bude a mohli vidět jak se po ulicích prohánějí reálné elektromobily od konkurence. ;-D

To bych se pak jako zaměstnanec Audi musel stydět.

Být Muskem, tak dám zaměstnancům úkol sednout do elektromobilů a jezdit kolem té předváděčky, aby jim to došlo.

2 1
možnosti
PHH

Jen po Kalifornii jezdí už něco kolem půl milionu BEV & PHEV.

1 0
možnosti
PHH

To je pořád MEB, a kde nic tu nic. Vlastně jsem se dočetl, že se ten políček Muskovi bude vyrábět v tak malých sériích, že je to spíše zase jen planý poplach. A VW? Ten bude ještě do roku 22 v klidu spát.

Přesto myslím, že konkurence už je. Tohle auto má opravdu dobré parametry. http://www.hybrid.cz/autosalon-pariz-2018-elektromobil-kia-e-niro-s-dojezdem-485-km-na-trhu-jeste-letos

2 1
možnosti
MS

M56a86r88c54e51l 38S35u28p

20. 9. 2018 20:25

Tohle vypadá opravdu zajímavě ! Jsem zvědavej za půl roku na testy. S tou sedmiletou zárukou to už dává smysl.

0 0
možnosti
JK

Trochu nafúknutý článok. Pochybujem, že si vedenie Volkswagenu nevedelo spočítať, že vývoj platformy, na ktorej sa (minimálne na začiatku) nebude vyrábať tak veľa áut ako na platformách so spaľovacím motorom, bude logicky drahší.

Na druhej strane je to ale jediný možný postup - tak ako pri KAŽDEJ novej technológii. V ekonomickej hantýrke sa tomu hovori "úspory z rozsahu". To jest, čím viac sa niečoho vyrába, tým je nižšia jednotková cena. Je to jednoduché: všetky konštantné náklady (na vývoj, administratívu, budovy atď.) sa rozpočítajú na viac kusov, a preto sú jednotkové konštantné náklady nižšie. Ale nižšie sú samozrejme aj jednotkové variabilné náklady: čím viac výrobca vyrába, tým väčšie množstvo materiálov nakupuje, a logicky za to požaduje množstevné zľavy. Presne ako pri predaji áut: inú cenu dostane zákazník, čo kúpi jedno auto, a úplne inú zákazník, čo ich kúpi 10.

Volkswagen a ostatní výrobcovia to majú ale podstatne ľahšie ako taká Tesla. Tesla totiž vyrába len elektromobily. Iní veľkí výrobcovia si môžu dočasne dovoliť vyrábať elektromobily aj len s minimálnym ziskom, či dokonca bez neho. Ale hlavne - majú od koho "opisovať", majú kde čerpať inšpiráciu a vylepšovať niečo, čo už niekto iný tvrdou metódou pokusov a omylov realizoval - to jest Tesla.

Lenže Tesla, resp. E.Musk nikdy neplače nad tým, aké je to zložité. To si môžu dovoliť len veľké firmy a hlavne najatí manažéri. Tí pracujú kvôli platu, a keď sa im nebude zamestnanie páčiť, jednoducho prejdú do inej firmy. E.Musk je v úplne inom postavení.

5 2
možnosti
TK

Musk to dotuje ze svých jiných aktivit + dotace státu, v tom snad není velký rozdíl. Naopak výhoda, protože pro něj prodané elektroauto jaxi neznamená neprodané benzínové auto, tak co by plakal.

1 1
možnosti
BS

Jejda, to je mi ale článek?? Tak ono to nakonec není takové terno???

Ježíši Nazaretský = dotace na pořízení elektroauta, dotace na silniční daň, dotace na stavbu dobíjecích stanic, dotace na rozšíření infrastruktury distribuce energie....... .....dotace na co ještě??

Dotace na úhradu ekologické likvidace starých baterií? Dotace na stavbu recyklačních továren na použité baterie??

Dotace hasičům na nové vybavení při zásazích u nehod elektroaut?

Ekologická kalkulace = je ekologičtější výroba, provoz a likvidace elektroauta nebo výroba, provoz a likvidace auta se spalovacím motorem?

Kam se jen schoval ten... no... zdravý rozum???

13 4
možnosti
MS

M50a96r80c89e16l 88S54u65p

20. 9. 2018 14:30

Přidejte ještě pokuty za prodej aut, které tyto limity nebudou úplně splňovat, ale za výpalné se budou moci prodávat (taková skrytá daň) a jejihž cenu bude samozřejmě hradit koncový zákazník. Pak přidejte příjem peněz z emisních povolenek a peníze z pokut za překročení limitů u elektráren. V neposlední řadě peníze pro vědce na vývoj a na propagaci !

Na konci tothoto řetězce máte pár vyvolených úředníků v EU, kteří tuto ohromnou sumu musí správně a moudře přerozdělit - no a o to tady celou tu dobu jde v první řadě.;-D

2 0
možnosti
JS

WV zase pláče do médií a zbytek automobilek maká :-)

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...