Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci celého automobilového průmyslu. Zřejmě vůbec poprvé také lídr německého koncernu vystoupil proti elektromobilům. A pěkně zostra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V33a67š53e45k 70Ř69í10h98a

23. 10. 2018 21:42

No pokud má pocit že je třeba být závislý na ropě, která je zejména pro Evropu relativně nedostatková, pak by měl začít měnit výrobní program na armádní auta.

Ono nejde jen o emise, ale o druh energie jako takové.

S tím jak je elektřina více lokálním zdrojem ( vítr, fotovoltaika, voda a mnoho dalších)

Dává větší svobodu státům bez ropných nalezišť.

Podobně by fungoval i vodík. ( Nebo s humorem návrat k parnímu stroji :D)

Nicméně politické situace nás samotné donutí k neustálému hledání jiných zdrojů a kdokoli kdo má pocit, že tyto vývoje nejsou třeba, pozná sám jak se staví trh. Pro něj se obávám, že prozření může přijít pozdě.

1 0
možnosti

To, že nahlas řekne pravdu, neznamená, že ztrácí nervy, naopak je hrdinou, že není ovcí, co kývá a pokyvuje na vše, kravina nekravina.

1 1
možnosti

Tak to by bylo fajn, kdyby to pravda byla. Když už i Daimler mluví jinak, tak to asi úplně tak jednoduché nebude.

0 0
možnosti

E37m92i75l 27N19o51v43á73k

22. 10. 2018 13:23

1) Se slovíčkařením jste začal Vy tím, že to není blábol, ale předpověď, která určitě nevyjde. Já se teď jen snažím přijít na kloub tomu, jaký je v tom rozdíl.

2) Pokud se Vám v tom výroku nelíbí lithium, dosaďte si tam třeba ropu, ta dojde? A pokud ano, je ten výrok blábol?

3) Odpovědi ohledně té přímé úměry a toho pokřiveného údaje už se asi nedočkám, takže to beru tak, že v prvním případě jste si uvědomil omyl, a ve druhém případě jste nakonec žádný pokřivený údaj nenašel.

0 0
možnosti

P29e67t49r 64M32o50o70s

22. 10. 2018 12:57

Já si myslím, že se ještě pan Diess docela krotil. Je třeba už konečně říci členům náboženské sekty globálního oteplování jasné NE a to NE podepřít jasnými argumenty. Například proč se nesmyslně bojuje proti CO2 - to mi připadá, jako by chtěl kojenec bojovat s vlastní mámou. CO2 je plyn, který je životně důležitý pro zelené rostliny a problém jeho nedostatečného vstřebávání je způsoben právě nedostatkem zelených rostlin. No a za ten zase mohou developeři utržení z řetězu, kteří namísto využívání brownfieldů staví v místech, kde byly zelené plochy. A také úplatní radní, kteří jim to (za obálku, či krabici s vínem) ochotně a rádi povolí.

Co se týče oteplovací hysterie, obsese elektromobilismem a městského cykloterorismu - jsem přesvědčen, že všech třech případech se nitky sbíhají ke stále stejným lidem, kteří tyto nesmysly financují a nutí Evropskou komisi, aby tomu dala podobu závazné direktivy pro všechny členské státy EU. Kdo za tím stojí a jaký je jeho/jejich hlavní plán zatím pouze tuším (ačkoliv modří už asi vědí):-/RvEU

1 5
možnosti

No nevim, cetls jste clanek?8-o mozna to zkuste, tam pisou, co je podle diesse hrozba pro evropsky prumysl, a prekvapive to nejsou ani elektroauta ani co2.... (aspon podle clanku)...

0 0
možnosti
Foto

Jasně že jsou v ohrožení. A sami si za to můžou.

VW nemá nic z nových technologií a pomalu začíná panikařit.

Tragické mi připadá, že místo aby začali makat jen šíří v zemích kde má fabriky fakenews.

Je legrační, jakým blábolům jsiu tu lidé ochotní věřit.

- Problematická recyklace baterii

- Málo el. energie

- Slabá distribuční síť

- Autonomní vozy nejsou, nebo jsou přiliš nebezpečné

VW a tím pádem i Škoda skončí jako Nokia. Za 5 let tu nejspíš nebudou.

4 4
možnosti

E72m77i43l 84N66o67v43á25k

21. 10. 2018 9:09

Je skutečně legrační, jakým blábolům jsou lidé ochotní věřit. Jeden příklad za všechny:

"VW a tím pádem i Škoda skončí jako Nokia. Za 5 let tu nejspíš nebudou. "

1 1
možnosti

Dvě věci 1.zatížení sítě při nabíjení a nabíjecí čas (sídliště) 2.ekologická likvidace baterek (životnost zhruba 5 let)

2 3
možnosti

To ani nejsou informace ale odhady a naprosto mylné. Tesla dává záruku na baterie 8 let (u Modelu S a X bez omezení ujetých kilometrů), Toyota dává i deset let. Recyklace baterií dělá i Tesla sama, likvidace by bylo mrhání surovinama. Než jdou na recyklaci, dají se používat v jiných aplikacích, jako záložní zdroje a dočasná úložiště.

https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-3-zaruka/

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-km-pokles-kapacity-baterie-7

https://fdrive.cz/clanky/jak-dlouho-vydrzi-baterie-v-hybridnich-autech-klidne-i-pres-10-let-rika-toyota-2689

https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-svou-zivotnosti-tvrdi-statistika/6296

https://vtm.zive.cz/bleskovky/vedci-ve-spolupraci-steslou-prodlouzili-vydrz-li-ion-baterii-na-20-let-cilem-je-dostat-se-na-nekolik-desetileti/sc-871-a-187693/default.aspx

3 1
možnosti

J56i35ř14í 52S25e16h81n20a43l

20. 10. 2018 16:00

Dnes jsem videl komickou situaci. U Globusu nedavno postavili nabijecku. U stojanu jsou dve mista na nabijeni, jasne oznaceny, asfalt dokonce natrenej nazeleno, nejde to prehlidnout. Dnes na jednom z nich parkovalo normalni auto se spalovkakem, na dryhym stal sice e-golf, ale nenabijel, zadnej drat z nej nevedl. Zrejme to pochopil jako ze tam ma vyhrazeny parkovaci misto. Takze nejenze ty nabijecky temer neexistujou, ale kdyz konecne nejaka je, dopadne to takhle. Stejne si u ni nenabijete.

0 0
možnosti

To chce čas, než to lidi pochopí. A párkát nasadit botičku.

1 1
možnosti

Jen bych podotknul, ze diess nikde nezminil ze by podle nej mel byt problem vyrabet a prodavat elektromobily, je jen potreba opravdu precist clanek a ne jen nadpis, ktery je lehce zavadejici...

0 0
možnosti

P39e96t50r 94Č29e37r53m94á26k

19. 10. 2018 13:30

A v čem je zavádějící? Vyrábět a prodávat zas takový problém skutečně nebude, ale bude to mít silný ekonomický dopad - a to ohrožení zcela jistě je.

0 0
možnosti

Ono by asi chtělo spočítat vedlejší náklady výroby a provozu všech zařízení a zdanit jejich provoz tak, aby ty náklady zaplatily. Tím je myšlena rekultivace po dolování, těžbě ropy, vrácení všeho do původního stavu. Stejně tak dopady na zdraví osob a náklady na jejich léčení by se do toho měly promítnout. Jednoduše všechny vedlejší i externí náklady, lze na to snadno udělat studie a podle toho vše zdanit tak, aby se to zaplatilo. Spalováky by byly rázem asi třikrát dražší a elektromobily jen dvakrát.

1 1
možnosti

J30i43ř92í 32S28e82h19n24a65l

19. 10. 2018 10:47

Pokud by to bylo takto a spalovak se zdrazil na trojnasobek a EV na dvojnasobek soucasnych cen, porad by spalovak vychazel o dost levneji

0 0
možnosti
Foto

Ono je to hezké..... Ale když se podívám na naše sídliště a představím si jak ke každému autu vede kabel, tak nevím kudy by se dalo vůbec projít. A navíc. Sice klesnou emise z aut, ale stoupnou emise z elektráren. Nebude to tak trochu, že nula od nuly pojde?

2 3
možnosti

Proc by me ke kazdemu autu vest kabel?8-o On nekdo zakazal auta se spalovacim motorem?

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.