Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kolečko ke kolečku: od dvou nefungujících stupňů po desetistupňový automat

Automatické převodovky přidávají stále víc převodových stupňů. Jsou také čím dál oblíbenější, ačkoli se na první pohled zdá, že by se jim měli výrobci z důvodů úspor paliva spíše vyhýbat. Jenže moderní vyspělé automaty dnes dovedou manuály ve spotřebě překonat, často právě kvůli vysokému počtu převodových stupňů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VZ

Automat ne. Jednak je to přes všechna vylepšení stále jen tupá automatika, která neumí myslet dopředu a plánovat řazení podle profilu cesty a situace na vozovce. A za druhé, mládí už je sice kdesi, ale pořád ještě takový nejsem takový chromajzl, abych neuměl řadit.

2 2
možnosti
OU
PR

dobrej článek,pamatuji dobu oprav u autobusů šd11 jak měla dvoustupnový automat a ten vydržel ve výrobě i do karos 700.I motoráčky 152 bez zpátečky toho najezdily hafo:-P

0 1
možnosti
JZ

Automat ne-e. Mně nevyhovuje vůbec, zlaté klasické řazení. :-) Vůbec jsem s tím neuměl, stále šlapal levou nohou na brzdu a řadil pořád voličem jízdy. ;-D Musím řadit, jinak bych se v autě zbláznil. :-)

1 4
možnosti
LB

Tak třeba do města je to výhoda, navíc DSG má tzv. "Kickdown" to je že když chcete předjet tak prostě stlačíte plyn až na podlahu, auto vytočí motor, podřadí a jedete, je to tak rychlý že si toho ani nevšimnete :) Nevím jak to mají jiné automaty. Každopádně manuál mám taky radši.

1 0
možnosti
LV

Moc nechápu, proč se místo automatické převodovky raději nepoužívá diesel-elektrický pohon. 4 elektromotory v kolech a někde schovaný spalovací motor spojený s generátorem by vyřešil složitost převodovek. Navíc by se elektromotory dalo brzdit a v případě doplnění akumulátorů nebo kondenzátorů by se dala energie rekuperovat.

0 1
možnosti
JP

Za sebe můžu říci, že jsem si užíval dlouho řazení, pak jsem si koupil auto s automatem a vyhovuje to. Je to super do města na semafory, rozjezdy do kopce, poskakování v koloně. Člověk nemusí pořád řadit jedničku - neutrál - jedničku. Na dálnici rozdíly nejsou. Automat je o pohodlnosti a moderní automaty mají ještě nižší spotřebu než manuální převodovky.

9 0
možnosti
DR

Ano, ale... automat je vždy méně spolehlivý než manuál. I hydrodynamická převodovka má často po 150 tkm dost a ještě zvyšuje spotřebu tak o 1,5L. Dvouspojky mě překvapily nízkým výskytem závad, ale přesto se jedná o brutálně složité a citlivé stroje - pokud neodejdou náhle, u aut s končící životností budou velice problémové. Žádný milion kilometrů nehrozí.

1 0
možnosti
TZ

Jestli mi něco u automatů vadí, tak je to absence pedálu pro levou nohu, kdyby alespoň brzdu posunuli nalevo..

0 9
možnosti
TF

Aby se dalo třeba brzdit levou nohou ;-D

3 0
možnosti
JV

J87o53s31e89f 10V90a76l36a

26. 8. 2013 7:32

snim klobouk, pokud s manualni prevodovkou neusetrim  proti automatu alespon 10% paliva

1 7
možnosti
LV

Tak to už dejte vařit vodu, ať ho nejíte syrovej.

12 1
možnosti
JS

když jsem  před mnoha a mnoha lety studoval, tak mezi zásadní problém variátoru patřila nízká životnost, opotřebení extrémně namáhaných dílů. Dnes se variátory používají masově ve skútrech a objevují se i v autech s výkonnými motory. Toyota např nabízí systém Multidrive i k poměrně výkonným motorům. V článku se ale o problému životnosti u CVT převodovek píše.  Tak by mě zajímali informace od někoho, kdo má "důvěrný" kontakt s těmito dnešními variátory, jak je to s jejich životností (spolehlivostí) oproti klasickým manuálům a to jak v oblasti malých výkonů (skútrů) tak v oblasti výkonnějších aut. Díky předem za info.

3 0
možnosti
RK

R73a82d12i79m 71K17o36c24h

26. 8. 2013 2:54

Mám CVT v Nissan Primera z roku 2000 (P11 144), 103kW. Mám ho teprve krátce, ale podle dokumentace, kterou mám k dispozici, v převodovce dosud nebyl měněn olej, resp."fluid". Přesto funguje k mé naprosté spokojenosti.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...