Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kolečko ke kolečku: od dvou nefungujících stupňů po desetistupňový automat

Automatické převodovky přidávají stále víc převodových stupňů. Jsou také čím dál oblíbenější, ačkoli se na první pohled zdá, že by se jim měli výrobci z důvodů úspor paliva spíše vyhýbat. Jenže moderní vyspělé automaty dnes dovedou manuály ve spotřebě překonat, často právě kvůli vysokému počtu převodových stupňů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Automat ne. Jednak je to přes všechna vylepšení stále jen tupá automatika, která neumí myslet dopředu a plánovat řazení podle profilu cesty a situace na vozovce. A za druhé, mládí už je sice kdesi, ale pořád ještě takový nejsem takový chromajzl, abych neuměl řadit.

2 2
možnosti

dobrej článek,pamatuji dobu oprav u autobusů šd11 jak měla dvoustupnový automat a ten vydržel ve výrobě i do karos 700.I motoráčky 152 bez zpátečky toho najezdily hafo:-P

0 1
možnosti

Automat ne-e. Mně nevyhovuje vůbec, zlaté klasické řazení. :-) Vůbec jsem s tím neuměl, stále šlapal levou nohou na brzdu a řadil pořád voličem jízdy. ;-D Musím řadit, jinak bych se v autě zbláznil. :-)

1 4
možnosti

Tak třeba do města je to výhoda, navíc DSG má tzv. "Kickdown" to je že když chcete předjet tak prostě stlačíte plyn až na podlahu, auto vytočí motor, podřadí a jedete, je to tak rychlý že si toho ani nevšimnete :) Nevím jak to mají jiné automaty. Každopádně manuál mám taky radši.

1 0
možnosti

Moc nechápu, proč se místo automatické převodovky raději nepoužívá diesel-elektrický pohon. 4 elektromotory v kolech a někde schovaný spalovací motor spojený s generátorem by vyřešil složitost převodovek. Navíc by se elektromotory dalo brzdit a v případě doplnění akumulátorů nebo kondenzátorů by se dala energie rekuperovat.

0 1
možnosti

Za sebe můžu říci, že jsem si užíval dlouho řazení, pak jsem si koupil auto s automatem a vyhovuje to. Je to super do města na semafory, rozjezdy do kopce, poskakování v koloně. Člověk nemusí pořád řadit jedničku - neutrál - jedničku. Na dálnici rozdíly nejsou. Automat je o pohodlnosti a moderní automaty mají ještě nižší spotřebu než manuální převodovky.

9 0
možnosti

Ano, ale... automat je vždy méně spolehlivý než manuál. I hydrodynamická převodovka má často po 150 tkm dost a ještě zvyšuje spotřebu tak o 1,5L. Dvouspojky mě překvapily nízkým výskytem závad, ale přesto se jedná o brutálně složité a citlivé stroje - pokud neodejdou náhle, u aut s končící životností budou velice problémové. Žádný milion kilometrů nehrozí.

1 0
možnosti

Jestli mi něco u automatů vadí, tak je to absence pedálu pro levou nohu, kdyby alespoň brzdu posunuli nalevo..

0 9
možnosti

Aby se dalo třeba brzdit levou nohou ;-D

3 0
možnosti

J32o89s34e27f 51V24a96l96a

26. 8. 2013 7:32

snim klobouk, pokud s manualni prevodovkou neusetrim  proti automatu alespon 10% paliva

1 7
možnosti

Tak to už dejte vařit vodu, ať ho nejíte syrovej.

12 1
možnosti

když jsem  před mnoha a mnoha lety studoval, tak mezi zásadní problém variátoru patřila nízká životnost, opotřebení extrémně namáhaných dílů. Dnes se variátory používají masově ve skútrech a objevují se i v autech s výkonnými motory. Toyota např nabízí systém Multidrive i k poměrně výkonným motorům. V článku se ale o problému životnosti u CVT převodovek píše.  Tak by mě zajímali informace od někoho, kdo má "důvěrný" kontakt s těmito dnešními variátory, jak je to s jejich životností (spolehlivostí) oproti klasickým manuálům a to jak v oblasti malých výkonů (skútrů) tak v oblasti výkonnějších aut. Díky předem za info.

3 0
možnosti

R81a25d56i14m 72K88o10c35h

26. 8. 2013 2:54

Mám CVT v Nissan Primera z roku 2000 (P11 144), 103kW. Mám ho teprve krátce, ale podle dokumentace, kterou mám k dispozici, v převodovce dosud nebyl měněn olej, resp."fluid". Přesto funguje k mé naprosté spokojenosti.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  11:46

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!