Diskuze
Hit autosalonů, rarita na silnicích. Elektromobily
Děkujeme za pochopení.
Deleter
Jó, říkejte si co chcete,
ale až bude na kraji města cedule Spalovací motory vjezd zakázán, tak bude po debatách co a za kolik.
truthspeaker
Re: Jó, říkejte si co chcete,
Jedině že by ji tam dali mimozemšťani. Zákony a cedule totiž dělají lidé, kteří jezdí autem a chtějí jezdit rozumným způsobem za rozumné peníze. Dokud nebude jiná technologie ukládání energie, je elektromobil a vaše cedule prostě utopie.
cenzore_zdar
Korunu na kilometr?
To mam ted a jezdim na LPG
Deleter
Re: Korunu na kilometr?
No tak ses pochlubil, teď zase zalez to tý svý mikropiksly a raduj se ze života.
truthspeaker
miluju porovnani nakladu
zalozene na fantasii, ne na realne ekonomice. Pokud tvori 2/3 ceny benzinu spotrebni dane a naklady na distribuci, je opravdu tezce nekorektni srovnavat to s naklady na cestovani elektromobilem, do kterych tyto polozky nezapoctu.
sir999
Renault
"Ceny by přitom měly být srovnatelné s modely na konvenční pohon."
Ale proslýchá se, že při tom si akumulátor budete pronajímat
TTRX
Když vidím kolik vědců a inteligence je zde
Divdím se že je v ČR pořád tam kde je a že už jsme to s takovým materiálem někam nedotáhli
zdravý rozum
plkáte
Samí znalci problému se sešli opět v diskuzi. Žvaníte tady akorát své dojmy z neznalosti věci. Cena vozidel je vysoká z důvodu malovýroby a potřeby generovat zisk automobilek. Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie. To je největší kámen úrazu. Vodík je dobrá alternativa, ale drahá. Technicky dojezd těchto aut je určen primárně do měst, kde dobíjení není problém. Jsou baterie, že jsou schopny během 5ti min. nabít kapacitu na 70%. Ale to je stejně jedno, jak se do toho opře nějaký gigant, zaplatí technologie, tak se změní i druhy bateií (Li-Pol,Li-Ion,, za jiné) změní se i rychlost dobíjení, velikost i váha baterií. Jízdní dynymika je u těchto aut vynikající, skoro jako supersporty ( trochu jsem to přehnal, ale je daleko lepší než máte teď ty své pekáče). Adios
Pro Forma
Re: plkáte
"Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie."
Jejich problem, ze si nechali ujet vlak...
A propocty jsem uvadela v PRODEJNICH cenach, cili uz s primerenym ziskem, samozrejme...
Pro Forma
A proc je to tak drahy?
Pokud se bavime o skutecnych elektromobilech (nikoli hybridech), pak elektromobil nepotrebuje: spalovaci motor, slozitou elektroniku pro optimailizaci vstrikovani a vykonu, prevodovku, ruzne mazaci a udrzovaci mechanismy. Krome kastle, elektrickych obvodu, rizeni a sedacek prakticky nic nezustane (s nadsazkou, samozrejme). Cili same levne soucasti, rekneme za 1/3 prodejni ceny auta.
Potrebuje: baterii (pravda, dnes pomerne draha, ale cena bude prudce klesat) a 4 dilci elektromotory, ke kazdemu kolu 1, slouzici zaroven i jako brzdy. Rekneme, ze baterie nyni stoji 1/2 prodejni ceny bezneho auta, motory etc. cca 1/4, dohromady cca o 10 % vice nez cena bezneho auta. At je tam rezerva, rekneme o 25 %.
Tak proc to kruci prodavaji za dvojnasobek?!
libedejroznec
"Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin"
..ano a proto cenu vozu "vosolíme" na dvojnásobek .. to má logiku..
Hagenbaden
Re: "Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin"
Jojo a kde je spotrebni dan za pohonne hmoty. to je jediny duvod, proc je provoz "levny"
warekkonecnesmazan
ehm
podivna baterka vydrzi pomerne kratce a je to jen o 50% vyhodnejsi nez naftaky tak to tedy ne diky
Karlvonbaum
Nesmysl
Všechno co je na elektropohon je nesmysl. Podívejte se z čeho se skládá Lithiová baterie. Lithiových dolů je velmi málo. A je to taky prvek který jednou dojde. Tudíž je to jen dočasné řešení. Pokud by celý svět jezdil jen s elektromobily bude cena elektřini nesmírně vysoká (poptávka určuje cenu zboží = čím větší poptávka tím větší cena). Já si myslím že nejlepší řešení je přímé spalování vodíku. Vody je všude dost. . Výroba vodíku jde neskutečným tepem dopředu. Tedy už není tak náročná jako dříve. A neubývá tím na zemi žádný vzácný prvek a hlavně se recykluje zpět do kapalné formy.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...