Diskuze

Hit autosalonů, rarita na silnicích. Elektromobily

Elektromobily představuje stále více automobilek. V Paříži se s nimi na autosalonu chlubí mnoho výrobců. Většímu rozšíření však zatím brání cena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Deleter

4. 10. 2010 9:31
Jó, říkejte si co chcete,

ale až bude na kraji města cedule Spalovací motory vjezd zakázán, tak bude po debatách co a za kolik. ;-D

0 0
možnosti
T

truthspeaker

4. 10. 2010 13:19
Re: Jó, říkejte si co chcete,

Jedině že by ji tam dali mimozemšťani. Zákony a cedule totiž dělají lidé, kteří jezdí autem a chtějí jezdit rozumným způsobem za rozumné peníze. Dokud nebude jiná technologie ukládání energie, je elektromobil a vaše cedule prostě utopie.

0 0
možnosti
C

cenzore_zdar

3. 10. 2010 13:24
Korunu na kilometr?

To mam ted a jezdim na LPG

0 0
možnosti
EK

Deleter

4. 10. 2010 9:29
Re: Korunu na kilometr?

No tak ses pochlubil,  teď zase zalez to tý svý mikropiksly a raduj se ze života.;-D

0 0
možnosti
T

truthspeaker

2. 10. 2010 15:27
miluju porovnani nakladu

zalozene na fantasii, ne na realne ekonomice. Pokud tvori 2/3 ceny benzinu spotrebni dane a naklady na distribuci, je opravdu tezce nekorektni srovnavat to s naklady na cestovani elektromobilem, do kterych tyto polozky nezapoctu.

0 0
možnosti
S

sir999

1. 10. 2010 19:19
Renault

"Ceny by přitom měly být srovnatelné s modely na konvenční pohon."

Ale proslýchá se, že při tom si akumulátor budete pronajímat ;-)

0 0
možnosti
T

TTRX

1. 10. 2010 18:27
Když vidím kolik vědců a inteligence je zde

Divdím se že je v ČR pořád tam kde je a že už jsme to s takovým materiálem někam nedotáhli ;-DR^

0 0
možnosti
ZR

zdravý rozum

1. 10. 2010 17:31
plkáte

Samí znalci problému se sešli opět v diskuzi. Žvaníte tady akorát své dojmy z neznalosti věci. Cena vozidel je vysoká z důvodu malovýroby a potřeby generovat zisk automobilek. Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie. To je největší kámen úrazu. Vodík je dobrá alternativa, ale drahá. Technicky dojezd těchto aut je určen primárně do měst, kde dobíjení není problém. Jsou baterie, že jsou schopny během 5ti min. nabít kapacitu na 70%. Ale to je stejně jedno, jak se do toho opře nějaký gigant, zaplatí technologie, tak se změní i druhy bateií (Li-Pol,Li-Ion,, za jiné) změní se i rychlost dobíjení, velikost i váha baterií. Jízdní dynymika je u těchto aut vynikající, skoro jako supersporty ( trochu jsem to přehnal, ale je daleko lepší než máte teď ty své pekáče). Adios

0 0
možnosti
IS

Pro Forma

1. 10. 2010 19:11
Re: plkáte

"Největší zisk mají na bateriiích, ale bohužel nevlastní patenty na tyto technologie."

Jejich problem, ze si nechali ujet vlak...

A propocty jsem uvadela v PRODEJNICH cenach, cili uz s primerenym ziskem, samozrejme...

0 0
možnosti
IS

Pro Forma

1. 10. 2010 17:19
A proc je to tak drahy?

Pokud se bavime o skutecnych elektromobilech (nikoli hybridech), pak elektromobil nepotrebuje: spalovaci motor, slozitou elektroniku pro optimailizaci vstrikovani a vykonu, prevodovku, ruzne mazaci a udrzovaci mechanismy. Krome kastle, elektrickych obvodu, rizeni a sedacek prakticky nic nezustane (s nadsazkou, samozrejme). Cili same levne soucasti, rekneme za 1/3 prodejni ceny auta.

Potrebuje: baterii (pravda, dnes pomerne draha, ale cena bude prudce klesat) a 4 dilci elektromotory, ke kazdemu kolu 1, slouzici zaroven i jako brzdy. Rekneme, ze baterie nyni stoji 1/2 prodejni ceny bezneho auta, motory etc. cca 1/4, dohromady cca o 10 % vice nez cena bezneho auta. At je tam rezerva, rekneme o 25 %.

Tak proc to kruci prodavaji za dvojnasobek?!

0 0
možnosti
ZR

zdravý rozum

1. 10. 2010 17:31
Re: A proc je to tak drahy?

R^R^

0 0
možnosti
L

libedejroznec

1. 10. 2010 16:46
"Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin"

..ano a proto cenu vozu "vosolíme" na dvojnásobek ..  to má logiku..

0 0
možnosti
TU

Hagenbaden

1. 10. 2010 16:51
Re: "Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin"

Jojo a kde je spotrebni dan za pohonne hmoty. to je jediny duvod, proc je provoz "levny" :-(

0 0
možnosti
W

warekkonecnesmazan

1. 10. 2010 15:39
ehm

podivna baterka vydrzi pomerne kratce a je to jen o 50% vyhodnejsi nez naftaky tak to tedy ne diky ;-D

0 0
možnosti
KS

Karlvonbaum

1. 10. 2010 15:09
Nesmysl

Všechno co je na elektropohon je nesmysl. Podívejte se z čeho se skládá Lithiová baterie. Lithiových dolů je velmi málo. A je to taky prvek který jednou dojde. Tudíž je to jen dočasné řešení. Pokud by celý svět jezdil jen s elektromobily bude cena elektřini nesmírně vysoká (poptávka určuje cenu zboží = čím větší poptávka tím větší cena).  Já si myslím že nejlepší řešení je přímé spalování vodíku. Vody je všude dost. . Výroba vodíku jde neskutečným tepem dopředu. Tedy už není tak náročná jako dříve. A neubývá tím na zemi žádný vzácný prvek a hlavně se recykluje zpět do kapalné formy.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...