Diskuze
Hit autosalonů, rarita na silnicích. Elektromobily
Děkujeme za pochopení.
Kuk na strejdu
Jak výhodné
Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin. Dle šéfa asociace elektroaut Jaromíra Vegra spotřebuje na 100 kilometrů ve městě zhruba 1,5 tuny těžké auto 22,5 kilowatthodiny. To při běžných cenách představuje náklady zhruba korunu na kilometr.
No a jsme u toho. Připlatíte 500 tisíc a za tento příplatek rovnající se ceně vozu získáte naprosto mizerný dojezd, mizernou dynamiku, málo místa v kufru a jako bonus nutnost po pár letech velmi nákladné výměny baterií. A to se opravdu vyplatí
paskundilek
Re: Jak výhodné
Někdo musí slepou uličku lidského poznání ohledat, a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
D.E.S.
Re: Jak výhodné
a auto v zimě bez topení a v létě bez klimatizace ..
NotFound
Re: Jak výhodné
Elektromotor ma kupodivu vyrazne lepsi dynamiku, nez spalovaci motory, tocivy moment pri srovnatelne vaze byva vyrazne vyssi, taktez maximalni rychlost ...
Vyrazne vyssi cena je hlavne proto, ze nejak se musi zaplatit vyvoj, a u auta u ktereho se predpoklada prodej ve stovkach kusu rocne je castka na jedno auto proste vyssi.
Navic elektromotor ma proti spalovacimu zanedbatelne naroky na udrzbu a vyrazne delsi zivotnost. A malo mista v kufru? To leda u hybridu, u elektroauta aku tolik prostoru nezaberou. No a od auta ktere je pri soucasnem stavu technologii primarne urceno do mesta nikdo nemuze chtit maximalku 250+ km/h a dojezd 500km.
A k aku, bezne li-ion aku dnes maji zivotnost 1000 a vice cyklu (tzn. nez kapacita klesne pod 80% puvodni). Pri dojezdu 160km to je minimalne 160k km a pak jeste cca 40k, nez dojezd neprijemne klesne. Pokud se budou jezdit kratsi trasy na jedno nabiti, zivotnost muze byt vyrazne vyssi. Navic v dobe vymeny budou nejspise existovat lepsi aku.
Deleter
Re: Jak výhodné
No já jsem měl na mysli spíše ZnAir. No a případně taky asymetrické ultrakapacitory, případně kombinaci.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...