Diskuze
Hit autosalonů, rarita na silnicích. Elektromobily
Děkujeme za pochopení.
Kuk na strejdu
Jak výhodné
Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin. Dle šéfa asociace elektroaut Jaromíra Vegra spotřebuje na 100 kilometrů ve městě zhruba 1,5 tuny těžké auto 22,5 kilowatthodiny. To při běžných cenách představuje náklady zhruba korunu na kilometr.
No a jsme u toho. Připlatíte 500 tisíc a za tento příplatek rovnající se ceně vozu získáte naprosto mizerný dojezd, mizernou dynamiku, málo místa v kufru a jako bonus nutnost po pár letech velmi nákladné výměny baterií. A to se opravdu vyplatí
paskundilek
Re: Jak výhodné
Někdo musí slepou uličku lidského poznání ohledat, a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé!
D.E.S.
Re: Jak výhodné
a auto v zimě bez topení a v létě bez klimatizace ..
NotFound
Re: Jak výhodné
Elektromotor ma kupodivu vyrazne lepsi dynamiku, nez spalovaci motory, tocivy moment pri srovnatelne vaze byva vyrazne vyssi, taktez maximalni rychlost ...
Vyrazne vyssi cena je hlavne proto, ze nejak se musi zaplatit vyvoj, a u auta u ktereho se predpoklada prodej ve stovkach kusu rocne je castka na jedno auto proste vyssi.
Navic elektromotor ma proti spalovacimu zanedbatelne naroky na udrzbu a vyrazne delsi zivotnost. A malo mista v kufru? To leda u hybridu, u elektroauta aku tolik prostoru nezaberou. No a od auta ktere je pri soucasnem stavu technologii primarne urceno do mesta nikdo nemuze chtit maximalku 250+ km/h a dojezd 500km.
A k aku, bezne li-ion aku dnes maji zivotnost 1000 a vice cyklu (tzn. nez kapacita klesne pod 80% puvodni). Pri dojezdu 160km to je minimalne 160k km a pak jeste cca 40k, nez dojezd neprijemne klesne. Pokud se budou jezdit kratsi trasy na jedno nabiti, zivotnost muze byt vyrazne vyssi. Navic v dobe vymeny budou nejspise existovat lepsi aku.
Deleter
Re: Jak výhodné
No já jsem měl na mysli spíše ZnAir. No a případně taky asymetrické ultrakapacitory, případně kombinaci.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla
Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...
Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...