Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hit autosalonů, rarita na silnicích. Elektromobily

  13:30aktualizováno  13:30
Elektromobily představuje stále více automobilek. V Paříži se s nimi na autosalonu chlubí mnoho výrobců. Většímu rozšíření však zatím brání cena.

Elektrosporťák Renault DeZir | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Konceptů aut na elektřinu od největších světových výrobců přibývá s každým velkým autosalonem jako hub po dešti. V Česku zatím žádný velký výrobce své elektromobily nenabízí, to by se však mohlo změnit už na jaře příštího roku.

Škoda Octavia Green E Line

Škoda Octavia Green E Line

Na právě probíhajícím pařížském autosalonu představila Škoda Auto svůj koncept elektrické octavie, ta se však do výroby nedostane dříve než za tři roky.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

S největší pravděpodobností ji tak už na jaře předběhne společnost Peugeot, která by podle informací MF DNES měla rozjet projekt budování dobíjecích stanic se společností ČEZ.

"Pokud se projekt s Peugeotem podaří realizovat,měla by automobilka dodat na český trh desítky elektromobilů různým institucím, které se budou podílet na pilotním projektu. V současnosti jednáme o vybudování dobíjecích stanic například s firmami Tesco Stores či IKEA," uvedl mluvčí středočeského ČEZu Martin Pavlíček. Kolik budou peugeoty stát, se ještě neví.

Peugeot iON

Cena je však největší překážkou rozvoje elektromobilů. Zpravidla nejméně dvojnásobně převyšuje ceny srovnatelných vozů využívajících benzinové či naftové motory. V Česku na elektrický pohon přestavuje vozy Škoda, Toyota a Smart společnost EVC Group. Za elektrického roomstera zaplatí zákazníci zhruba milion korun.

Pohon na proud je však výrazně levnější než na benzin. Dle šéfa asociace elektroaut Jaromíra Vegra spotřebuje na 100 kilometrů ve městě zhruba 1,5 tuny těžké auto 22,5 kilowatthodiny. To při běžných cenách představuje náklady zhruba korunu na kilometr.

Soutěž elektromobilů ElectricMotion

Soutěž elektromobilů ElectricMotion

Elektromobily na pařížském autosalonu

Nissan chce v prosinci začít v USA a v Japonsku prodávat elektrický vůz Leaf. Japonský elektromobil zamíří i na vybrané evropské trhy: Nizozemí, Velká Británie,

Prvním bude Nizozemsko, kde bude prodejní cena 32 839 eur (asi 825 tisíc korun). Budoucí majitelé ušetří na silniční dani (soukromé osoby během pěti let 6000 eur, podnikatelé 19 000 eur). V Portugalsku bude vládní dotace pět tisíc eur a výsledná cena je 29 955 asi (750 tisíc). Ve Velké Británii bude automobilka žádat 23 350 liber. Vládní program na podporu elektromobilů vydává dotace na pořízení elektrického auta ve výši 25 % ceny, do limitu 5 000 liber. V Irsku - po započtení vládní podpory 5 000 EUR - představuje jeho cena 29 995 eur. Dalších, až 3 800 eur zákazníci ušetří na jednorázové registrační dani, protože se na ně nebude vztahovat tarif pro auta nižší střední třídy.

Peugeot EX1

Elektrický sporťák peugeotu. Koncept EX1 má ambice být nejrychlejším elektrosporťákem

Renault oznámil uvedení modelů Twizzy, Fluence a Kangoo na elektrický pohon v polovině příštího roku. Ceny by přitom měly být srovnatelné s modely na konvenční pohon. Už teď je možné auta na pařížském stánku objednávat. V roce 2012 přibyde hezký hatchback jménem Zoe.

Automobilka zároveň v Paříži představila koncept auta pro volný čas Zoe a sportovního Dezir, oba na elektřinu. V kategorii sportovních elektromobilů Audi představila loni odhalený sportovní e-tron tentokrát v provedení Spyder. S konceptem sportovního elektromobilu pak přišel i Citroen.

Hybridní vozy reprezentuje vedle tradičního Priusu od Toyoty a vozů Lexus, například Honda Jazz, která se zařadila vedle modelu Insight. V příštím roce chystá Opel sériovou výrobu Ampery, která využívá elektromotor s energií dodávanou z akumulátorů, nebo vyvíjenou palivovým agregátem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.