Aukce se nakonec nekonala, protože se licitátoři zalekli temné minulosti závodního auta, která má sílu 485 koní a dokáže jet rychlostí 310 kilometrů za hodinu. Svůj poslední závod vyhrálo v srbském Bělehradě dva dny po vpádu Německa do Polska v roce 1939.
Stejných audi už je na světě jen pět. Na zakázku si je nechal vyrobit Adolf Hitler, aby dokázal německou nadřazenost nad ostatními producenty aut. Za "svůj“ sporťák zaplatil v přepočtu 2,3 milionu dolarů. Jeho jméno byste však v seznamu u dražených předmětů nenašli. Stojí tam jen německý kancléř.
"Mnoho lidí je na jeho jméno citlivých, a my k němu nechceme přitahovat víc pozornosti,“ řekl zástupce Christie’s Rupert Banner.
Formule má opravdu zajímavou historii. Po porážce Německa ve druhé světové válce nechal sovětský vůdce Stalin odvézt osmnáct závodních aut do své země. Údajně si chtěl vyrobit vlastní formuli. Nepovedlo se. Z válečné kořisti se uchoval jen jeden exemplář v Charkově, který bude prodán v aukci. Ostatní tři sporťáky vlastní audi a jeden nejmenovaná asijská firma.
Částka za prodej audi by podle znalců mohla být rekordní a překonat 11 milionů dolarů, za které se v roce 1987 prodalo bugatti typu 41 vyrobené v roce 1931.