Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitlerův mercedes odjel do Moskvy

  17:11aktualizováno  17:11
Tmavě modrý opancéřovaný mercedes s otevřenou střechou, kterým jezdil nacistický vůdce Adolf Hitler, se stěhuje do Moskvy. Koupil ho totiž nejmenovaný ruský boháč, údajně za víc než pět a půl milionu eur.

Hitlerův Mercedes 770K | foto: Canadian War Museum

Pětitunový model Mercedes Benz 770K, jenž má prý i původní poznávací značku, byl dříve k vidění v muzeu v Las Vegas, ale v posledních letech stál v garáži soukromého sběratele u města Bielefeld v Severním Porýní-Vestfálsku.

Právě tam ho po dlouhých týdnech hledání na internetu a telefonování po celé Evropě objevil düsseldorfský obchodník se starými auty Michael Fröhlich. Pravost ověřil pomocí dobových dokumentů a fotografií.

Fröhlich po mercedesu nepátral z vlastní iniciativy, ale přímo na objednávku onoho ruského miliardáře. "Zdráhal jsem se, vždyť jde přece jen o auto masového vraha," řekl listu Westfalen-Blatt.

V garáži sběratele objevil dalších pět mercedesů z nacistického "vozového parku". Některými údajně jezdil ministr zahraničí Joachim von Ribbentrop. Ruský boháč koupil celou sadu, ale do Moskvy si odvezl jen Hitlerovo auto. Pro ostatní má Fröhlich najít kupce.

Unikát

Podle Josefa Ernsta z oddělení historických tradic firmy Daimler-Benz bylo v letech 1938 až 1943 vyrobeno přesně 88 kusů typu 770K řady W-150.

Vůz měl kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 7,7 litru, který dosahoval výkonu 230 koní.

Obrovská nádrž vozu mohla pojmout až 195 litrů benzinu, který ale motor vskutku potřeboval. Kvůli váze auta 4,8 tuny, dané hlavně pancéřováním, měl spotřebu 40 litrů na 100 kilometrů. Tato "těžká váha na kolech" pak dokázala dosáhnout maximální rychlosti nanejvýš 80 kilometrů za hodinu.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.