Automobilka Chevrolet spolu s mateřským koncernem GM tedy hledá "bezpečný" zvuk pro elektromobily a hybridní vozy. Pomáhá jí v tom americká federace nevidomých (NFB - National Federation of the Blind ). Cílem je vyřešit problém, kdy nejen nevidomí chodci často nevnímají téměř neslyšně jedoucí elektromobily nebo hybridní vozy.
Chevrolet hledá vhodný zvuk a jeho ideální intenzitu. Zvuk by neměl být rušivý, ale měl by bezpečně upozornit na blížící se vůz. Zvuk nemá chránit jen nevidomé, ale i běžné chodce, děti, cyklisty nebo běžce.
GM a NFB již provedli řadu testů s předsériovým prototypem připravovaného Chevroletu Volt. Testovalo se za různých rychlostí a sledován byl zvuk nejen před vozidlem, ale také po stranách i za ním.
O výsledné podobě zvukové výstrahy, která by měla chodce varovat, ale můžeme prozatím jen spekulovat. Inspirací by mohly být třeba zvukové efekty ze sci-fi filmů. O výrazně hučící elektromobily v nich rozhodně není nouze.
Jiný recept zvolil německý úpravce Brabus, který se rozhodl dát šťavnatou zvukovou kulisu elektromobilu Tesla Roadster. Upravená tesla může vydávat zvuk klasického vidlicového osmiválce, monopostu Formule 1 nebo jeden z dvojice futuristických zvuků nazvaných Beam a Warp.