Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hliník je lepší než hybridní pohon. Uspoří palivo a zlepší jízdu

Studie univerzity v Cáchách ukázala, že rozsáhlejší použití hliníku může snížit spotřebu automobilů o dalších zhruba deset procent bez jakýchkoli vlivů na pevnost. Samotná karoserie by na hmotnosti ubrala rovných čtyřicet procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AT

Antonín, topič

27. 4. 2011 20:48
Njn,

a co hliníkovej hybrid?

0 0
možnosti
H_

Homer _2

27. 4. 2011 19:27
:-)

No tak ses jednou sekl, no a?

;-)

0 0
možnosti
H

hives

26. 4. 2011 20:43
Trošku si článek protiřečí...

V článku se píše: "...může snížit spotřebu automobilů o dalších zhruba deset procent bez jakýchkoli vlivů na pevnost." a taky se v něm píše: "...soustředili se pouze na možnost snížení hmotnosti bez vlivu na pevnost a tuhost konstrukce a tím pádem vlivu na bezpečnost i jízdní vlastnosti samotného automobilu." Tomu říkám "důvěryhodný" článekRv

0 0
možnosti
H

hives

26. 4. 2011 22:21
Re: Trošku si článek protiřečí...

Když nad tím tak přemejšlím, spíš jsem idiot já. No nic, asi je už čas jít spát.

0 0
možnosti
JL

Carmel Tel

26. 4. 2011 20:18
Hlinik se vodstehoval do Humpolce

A skoncime pri priskyrici ako trabant. skoda ze vyroba carbonovych vlakien je relativne draha a oceliarska loby je neprekonatelna. Carbon a hlinik je buducnost. Aka nahodicka pred 2 tyzdnami bezal na CCTV tv nejaky kratky "shot" tom ze je vyhodne investovat do ALU firiem ci tak nejako..

0 0
možnosti
D

dracekvo

26. 4. 2011 18:09
jo

A nestačilo by zakázat jízdu lidem, kteří mají nadměrný body index?

0 0
možnosti
V

Vladymír

26. 4. 2011 17:04
AL

Toto je dobrý článek,ale zbytek je utopie.Je to jako ve filmu Pelíšky,když vymysleli nerozbitné hrnky z umělé hmoty. Zázvorková prohlásila - táák a skláři se půjdou pást.Jen si zahrávejte s nerezivějícími vozy. Jen machrujte s vozy s vyjímečnou životností.Ted dávají běžně 10-12 let na kastli a rezaví jako prase - kolik budou dávat na hliník? 3-4 generace?EU

0 0
možnosti

u.boat

26. 4. 2011 22:45
Re: AL

Hele ty už jsi viděl nějaké moderní (ne š120) auto které uhynulo na rez??

btw, hliník sice nerezaví, ale korodovat taky umí. A má se "moc rád" se solí (která se na silnicích vyskytuje docela hojně, takže pokud nebude extra ochráněný, nezrezaví sice, ale auto se taky nakonec rozpadne :-P

0 0
možnosti
L

libedejroznec

26. 4. 2011 12:17
hnilík

na naše prosolené silnice nebude zrovna dobrá volba

0 0
možnosti
MG

bitkar

26. 4. 2011 14:28
Re: hnilík

proc?

0 0
možnosti
LG

l.g

26. 4. 2011 11:13
Je to utopické

Výroba a především zpracování hliníku je řádově náročnější než u oceli. Jen blbé nalakování hliníkové karoserie tak, aby lak vydržel stejně jako u ocelového skeletu vyjde na dvojnásobek. Z hlediska bezpečnosti je váha docela zásadní. Pevnost karoserie a deformační zóny je jedna věc. Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly. Takže při srovnatelné tuhosti je na tom lehčí vůz neporovnatelně hůře.

Pokud jde o ekologii, dalko účinnější by bylo drastické zdanění vozů s oběmem dejme tomu přes 2l případně s výkonem přes 100kw. Drastické znamená, že nový vůz překračující tento limit by byl třeba o 50% dražší. To byste pak koukali, jakrychle by zmizela ze silnic SUV. To je ta nejškodlivější kategorie aut, která žene nahoru hmotnosti všech vozů právě díky své obrovské váze vztažené na bezpečnost.

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

26. 4. 2011 11:21
Re: Je to utopické

"Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly." ? To jsem úplně nepochopil....  jak to myslíte? když se srazí dvě těžší auta, tak mezi nimi působí přeci menší síly, než když se srazí těžší auto a lehčí, né? Přeci ty síly působí na obě auta stejně velkou silou - nebo neplatí zákon akce a reakce?? Takže pak už je to jen o té pevnosti a de formačních zónách, né o té hmotnosti.

0 0
možnosti
R

randomofamber

26. 4. 2011 10:43
Hliníkový hybrid

Takže pro nejnižší spotřebu je třeba zkombinovat hlínk a hybrid...

0 0
možnosti
TK

psycholog.idnes

26. 4. 2011 11:31
Re: Hliníkový hybrid

Ano. A pneumatiky z biciklu. Na střeše solární panely a vystřelovací drak pro případ příznivého větru.

Vzadu také budou pořádná madla, aby mohli i kolemjdoucí chodci zatlačit.

Poslední novinkou je v kufru umístěný speciální box pro 50 morčat běhajících v kolotočích. Nejenomže bude tento rotačn pohyb přenášen na nápravy vozidla ale především v zimě oceníte teplo vydávané těmito hlodavci, protože hybridy, natož elektromobily moc netopí. Ani Joule nazmar.R^

Do háje, není nakonec lepší se vrátit k dřevoplynu?

0 0
možnosti
JZ

looney

26. 4. 2011 10:35
hehe

rekl bych, ze prevratnost neni u aut zrovna vyhledavana vlastnost, zvlast v zatackach neni o co stat.

0 0
možnosti
MG

Rubik1

27. 4. 2011 19:56
Re: hehe

Mimochodem, je to problém skoro všech SUV. Kvůli tomu byl zas vyvynut elektronický systém stabilizace. Mně to připadá trochu na hlavu. Určitě jsou bezpečnější auta s dostatečně nízkým těžištěm, aby neměla tendenci k převrácení.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...