Diskuze
Hliník je lepší než hybridní pohon. Uspoří palivo a zlepší jízdu
Děkujeme za pochopení.
hives
Trošku si článek protiřečí...
V článku se píše: "...může snížit spotřebu automobilů o dalších zhruba deset procent bez jakýchkoli vlivů na pevnost." a taky se v něm píše: "...soustředili se pouze na možnost snížení hmotnosti bez vlivu na pevnost a tuhost konstrukce a tím pádem vlivu na bezpečnost i jízdní vlastnosti samotného automobilu." Tomu říkám "důvěryhodný" článek
hives
Re: Trošku si článek protiřečí...
Když nad tím tak přemejšlím, spíš jsem idiot já. No nic, asi je už čas jít spát.
Carmel Tel
Hlinik se vodstehoval do Humpolce
A skoncime pri priskyrici ako trabant. skoda ze vyroba carbonovych vlakien je relativne draha a oceliarska loby je neprekonatelna. Carbon a hlinik je buducnost. Aka nahodicka pred 2 tyzdnami bezal na CCTV tv nejaky kratky "shot" tom ze je vyhodne investovat do ALU firiem ci tak nejako..
dracekvo
jo
A nestačilo by zakázat jízdu lidem, kteří mají nadměrný body index?
Vladymír
AL
Toto je dobrý článek,ale zbytek je utopie.Je to jako ve filmu Pelíšky,když vymysleli nerozbitné hrnky z umělé hmoty. Zázvorková prohlásila - táák a skláři se půjdou pást.Jen si zahrávejte s nerezivějícími vozy. Jen machrujte s vozy s vyjímečnou životností.Ted dávají běžně 10-12 let na kastli a rezaví jako prase - kolik budou dávat na hliník? 3-4 generace?
u.boat
Re: AL
Hele ty už jsi viděl nějaké moderní (ne š120) auto které uhynulo na rez??
btw, hliník sice nerezaví, ale korodovat taky umí. A má se "moc rád" se solí (která se na silnicích vyskytuje docela hojně, takže pokud nebude extra ochráněný, nezrezaví sice, ale auto se taky nakonec rozpadne
libedejroznec
hnilík
na naše prosolené silnice nebude zrovna dobrá volba
l.g
Je to utopické
Výroba a především zpracování hliníku je řádově náročnější než u oceli. Jen blbé nalakování hliníkové karoserie tak, aby lak vydržel stejně jako u ocelového skeletu vyjde na dvojnásobek. Z hlediska bezpečnosti je váha docela zásadní. Pevnost karoserie a deformační zóny je jedna věc. Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly. Takže při srovnatelné tuhosti je na tom lehčí vůz neporovnatelně hůře.
Pokud jde o ekologii, dalko účinnější by bylo drastické zdanění vozů s oběmem dejme tomu přes 2l případně s výkonem přes 100kw. Drastické znamená, že nový vůz překračující tento limit by byl třeba o 50% dražší. To byste pak koukali, jakrychle by zmizela ze silnic SUV. To je ta nejškodlivější kategorie aut, která žene nahoru hmotnosti všech vozů právě díky své obrovské váze vztažené na bezpečnost.
Jan Motůrek
Re: Je to utopické
"Druhá věc je, že při střetu s dvakrát těžším vozem na skelet lehčího vozu působí daleko větší síly." ? To jsem úplně nepochopil.... jak to myslíte? když se srazí dvě těžší auta, tak mezi nimi působí přeci menší síly, než když se srazí těžší auto a lehčí, né? Přeci ty síly působí na obě auta stejně velkou silou - nebo neplatí zákon akce a reakce?? Takže pak už je to jen o té pevnosti a de formačních zónách, né o té hmotnosti.
randomofamber
Hliníkový hybrid
Takže pro nejnižší spotřebu je třeba zkombinovat hlínk a hybrid...
psycholog.idnes
Re: Hliníkový hybrid
Ano. A pneumatiky z biciklu. Na střeše solární panely a vystřelovací drak pro případ příznivého větru.
Vzadu také budou pořádná madla, aby mohli i kolemjdoucí chodci zatlačit.
Poslední novinkou je v kufru umístěný speciální box pro 50 morčat běhajících v kolotočích. Nejenomže bude tento rotačn pohyb přenášen na nápravy vozidla ale především v zimě oceníte teplo vydávané těmito hlodavci, protože hybridy, natož elektromobily moc netopí. Ani Joule nazmar.
Do háje, není nakonec lepší se vrátit k dřevoplynu?
looney
hehe
rekl bych, ze prevratnost neni u aut zrovna vyhledavana vlastnost, zvlast v zatackach neni o co stat.
Rubik1
Re: hehe
Mimochodem, je to problém skoro všech SUV. Kvůli tomu byl zas vyvynut elektronický systém stabilizace. Mně to připadá trochu na hlavu. Určitě jsou bezpečnější auta s dostatečně nízkým těžištěm, aby neměla tendenci k převrácení.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...