Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0 0
možnosti

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0 0
možnosti

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

1 0
možnosti

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0 0
možnosti

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0 0
možnosti

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0 0
možnosti

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

1 0
možnosti

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

2 0
možnosti

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

2 0
možnosti

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0 0
možnosti

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0 0
možnosti
Foto

I39v64a17n 78K88o89p83t18a

15. 2. 2017 17:49

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0 0
možnosti

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

1 0
možnosti

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

1 0
možnosti

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

3 0
možnosti
Foto

I28v37a13n 77K51o34p27t18a

15. 2. 2017 11:50

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Policie v pátek měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...