Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český supersport už brousí silnice, dostal pozměněnou tvář

aktualizováno 
Poklona Škodě 200 RS, rallyovému speciálu vycházejícímu z jednoho z nejslavnějších československých aut Škody 110 R, dostala registrační značky. Parádní stroj jménem HN R200 z dílny Hoffmann&Novague vozí značku 1HN ERKO1. Auto postavené na základech supersportu Audi R8 je teď k vidění v Praze.

Tvůrci vozu Petr Novague a Marek Hoffmann se chlubí, že se jim podařilo v průběhu letních měsíců letošního roku získat potřebná povolení z ministerstva dopravy k provozu na pozemních komunikacích. Prototyp tak po roce testování, ladění a úprav dostal homologaci a mohl vyrazit do provozu.

HN R200
Moderní interpretace Škody 110 R. R200 NON-FICTION od Petra Novague

Na první vyjížďku dostal unikát výrazně pozměněný design přídě.

Jako technický základ pro stavbu použili Audi R8 s manuální převodovkou, z něhož byl zachován vzadu uložený osmiválcový motor, podvozek a okenní skla. Většina komponent pochází od koncernu Volkswagen, například přední světla jsou z bentleye. Hliníková karoserie je doplněná kompozitovými prvky z uhlíkových vláken.

Fotogalerie

Tvar „nadiktovala“ architektura výchozího Audi a jejich snahou bylo, aby i přes relativně robustní základ byl nový model elegantní. Podobně jako u originálu ani u nového automobilu nechybí ladně se svažující linie střechy či kulaté přední a hranaté zadní světlomety. Dodrželi i postranní grafické žebrování a některé další detaily.

Novodobé erko má výkon 430 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s a maximální rychlost je 280 km/h.

Hoffman s Novákem chtějí svůj supersport, který je reminiscencí na rally verzi československého „kočkolapu“ sedmdesátých let, nabízet bohatým zájemcům. Na stavbu padne kromě Audi R8 předchozí generace ještě několik měsíců práce. Cena je 4,2 milionu korun.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.