O masovou výrobu podle něj nepůjde. "Nikdy nemůžeme konkurovat Mercedesu nebo třeba značce Škoda, prostě někomu, kdo vyrobí milion aut ročně. Ale hledáme možnost obnovení výroby dvou nebo tří starých modelů tatry, ale s tím, že použijeme podvozek nějakého velkého výrobce," uvedl ředitel Tatry.
Firma registruje zájem o přibližně stovku takových vozů ve Spojených státech. Auta by měla být ve stylu retro s původní karoserií a interiérem.
"Bude to muset stát na podvozku nějakého výrobce, jako jsou třeba Ford, Škoda nebo Subaru. Tedy někoho, kdo se může pak i postarat o servis," řekl Adams.
Tatra nyní kvůli nedostatku lidí nestíhá vyrábět ani nákladní automobily.
Jen v kontraktu pro českou armádu by do konce letošního roku měla dodat vojákům 331 vozů, do roku 2009 pak dohromady 556 tatrovek v sedmi verzích.
Připravuje proto akvizice, které by jí umožnily navýšit kapacitu a připravit si tak prostor pro výrobu osobních vozů.
Tatra ukončila výrobu osobních aut v roce 1998. V poválečném období se soustřeďovala na malosériová luxusní vozidla. Vozy T 77 a populární Tatraplan nahradila limuzína T 603. "Šestsettrojek" se do konce roku 1975 vyrobilo téměř 20 500. Poté se do poloviny 90. let vyráběla T 613 a od roku 1996 poslední model T 700.
FOTOEXKURZE DO MUZEA TATRY ZDE