Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HN: Tatra chce znovu vyrábět slavné osobáky

  10:03aktualizováno  10:03
Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro. Generální ředitel společnosti Ronald Adams v rozhovoru pro středeční Hospodářské noviny prohlásil, že s kusovou výrobou hodlá firma začít možná v roce 2009 nebo 2010.

Tatra 603 Premium Attitude | foto: Faurecia

"Ano, uvažujeme o výrobě osobního auta. Všechno musíme ještě propočítat a připravit, ale máme tolik požadavků od tatra klubů z celého světa, že to nelze přehlédnout," řekl deníku Adams.

O masovou výrobu podle něj nepůjde. "Nikdy nemůžeme konkurovat Mercedesu nebo třeba značce Škoda, prostě někomu, kdo vyrobí milion aut ročně. Ale hledáme možnost obnovení výroby dvou nebo tří starých modelů tatry, ale s tím, že použijeme podvozek nějakého velkého výrobce," uvedl ředitel Tatry.

Firma registruje zájem o přibližně stovku takových vozů ve Spojených státech. Auta by měla být ve stylu retro s původní karoserií a interiérem.

"Bude to muset stát na podvozku nějakého výrobce, jako jsou třeba Ford, Škoda nebo Subaru. Tedy někoho, kdo se může pak i postarat o servis," řekl Adams.

Tatra nyní kvůli nedostatku lidí nestíhá vyrábět ani nákladní automobily.

Jen v kontraktu pro českou armádu by do konce letošního roku měla dodat vojákům 331 vozů, do roku 2009 pak dohromady 556 tatrovek v sedmi verzích.

Připravuje proto akvizice, které by jí umožnily navýšit kapacitu a připravit si tak prostor pro výrobu osobních vozů.

Tatra ukončila výrobu osobních aut v roce 1998. V poválečném období se soustřeďovala na malosériová luxusní vozidla. Vozy T 77 a populární Tatraplan nahradila limuzína T 603. "Šestsettrojek" se do konce roku 1975 vyrobilo téměř 20 500. Poté se do poloviny 90. let vyráběla T 613 a od roku 1996 poslední model T 700.

FOTOEXKURZE DO MUZEA TATRY ZDE

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz