Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hodnocení motoristů: fabia a punto ujely soupeřům

aktualizováno 
Nejmodernější z testovaných vozů -
Škoda Fabia a Fiat Punto přesvědčivě zvítězily u poroty, která v redakčním testu zastupovala motoristickou veřejnost. Nejméně zaujala podle očekávání - stárnoucí Škoda Felicia, která však stále má motoristům co říci. Nebyla vždy poslední.

JITKA KUČEROVÁ, 31 let, lékařka-zástupkyně farmaceutické firmy, ročně jezdí zhruba 45 tisíc kilometrů s Oplem Astra: "Každé z testovaných aut má něco dobrého, žádné se mi nejeví výrazně horší. Zvědavá jsem byla zvláště na fabii, která mě v testu zaujala perfektním podvozkem, ale krutě se mi nelíbí přístrojová deska. Fiat byl živější, každou řidičku jistě zaujme jeho posilovač řízení s městským cyklem. V oplu se mi líbilo místo na zadních sedadlech, renault nejhůř zatáčel. Felicia byla podle mého názoru nejhorší ve všem - v hluku, v jízdních vlastnostech... Pravda, nabízí víc místa než konkurenti, ale kdybych místo skutečně potřebovala, tak bych si vybrala jiné auto.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Opel Corsa, 4. Renault Clio, 5. Škoda Felicia.

IVAN ZATYKO, 35 let, zkušební technik automobilů, ročně jezdí kolem 30 tisíc kilometrů a na kontě má půl milionu kilometrů, vlastní Toyotu Carina a Peugeot 405: "U mě o chlup vítězí Opel Corsa. Na to, jak je starý, působí nejvyváženějším dojmem. A navíc - výrobce za roky stačil vychytat všechny mouchy,které autu vadily. Motor fabie se musí točit alespoň ve třech tisících, ale lépe ve čtyřech tisících otáček, aby jízda byla zajímavá. Přitom je až nebezpečně tichý a řidič si snad ani neuvědomuje, jak rychle jede. Už se bojím, co bude bouraček, až za volanty fabií přesednou lidé z felicií a hlavně ze starých favoritů. Fabia konečně dostala pořádné sedačky, což podle mého názoru chybí felicii, a dokonce i octavii. Překvapila mě testovaná felicie - na čerstvém výrobku jsem si uvědomil, že vůz pořád ještě jde kupředu. U clia mě v dané konkurenci zklamal podvozek.
Hodnocení: 1. Opel Corsa, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Renault Clio.

ERIKA HLAVÁČKOVÁ, 26 let, řidička nákladních vozů, najela asi 300 tisíc kilometrů, má Peugeot 205: "S fabií se perfektně jezdí, ale zásadně se mi nelíbí vnitřek. Přesto fabii - jako českému vozu - dávám přednost před také výborným Fiatem Punto.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felcia.

ALFRÉD ŠMĺD, 35 let, šéf kaskadérské skupiny, ročně jezdí 80 až 100 tisíc kilometrů, vlastní Mercedes 250 D: "Do rukou mi po všech stránkách nejlépe sedl Renault Clio. Fiat Punto je zajímavý,ale potvrdil mi zkušenost, kterou jsem s několika vozy této značky udělal sám: vždy se na nich najde nějaká drobnost, která pozlobí. Také testovaný Fiat Punto má za sebou jen prvních pár tisíc kilometrů a už je volná ruční brzda.
Hodnocení: 1. Renault Clio, 2. Škoda Fabia, 3. Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

MICHAL KOLÁŘ, 28 let, podnikatel, absolvoval zhruba 300 tisíc kilometrů, má Audi A6 2.5 TDI: K fabii mám jedinou výhradu: elasticita motoru je velmi špatná. Vůz řadím na první místo také z pohledu typické české rodiny, ale pokud bych uvažoval o druhém autu do rodiny,tak bych se rozhodl pro Renaulta Clio. Opel Corsa je za trojicí fabia, punto a clio o generaci zpět, o dvě generace zaostává - s výjimkou místa pro pasažéry a kufru - felicia. Všechna testovaná auta s 1.2 litrovými motory vyhoví jako druhé vozy do rodin a hlavně k cestování po městě,zatímco pro delší jízdy bych volil silnější pohon
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. až 3. Renault Clio a Fiat Punto, 4. Škoda Felicia, 5. Opel Corsa.

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, na kontě má zhruba 300 tisíc kilometrů a vlastní Toyotu Avensis: "Fabia je strohá, ale precizní, působí dojmem dražšího auta ve srovnání s hodnocenou konkurencí. Fiat má výborý motor a nejoriginálnější design. Kdybych ale mohl volit silnější 74kilow attový motor, asi bych preferoval fabii. Renault v interiéru působí laciným dojmem. Testovaný fiat má něco přes pět tisíc kilometrů a už mu vrže středový panel, což vzhledem k použitým plastům není nic divného.
Hodnocení: 1. Fiat Punto, 2. Škoda Fabia, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

JAKUB STEHLĺK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, 12 let řidičské praxe,má Tatraplana 600, Tatru 613 a Trabanta 601: Fabia se mi jeví po všech stránkách nejsolidnější, dobře se s ní jezdí. Naopak kritizuji hlavně středový panel, který tlačí na nohu. U felicie jsem čekal větší odstup od ostatních hodnocených vozů, ovšem nakonec odjíždím s dojmem, že 1.3litrový motor není zas až tak špatný. U felicie a corsy poukazuji na nepřesné řazení, opel navíc na mne působí nejmenším a nejlevnějším dojmem.
Hodnocení: 1. Škoda Fabia, 2. Fiat Punto, 3. Renault Clio, 4. Opel Corsa, 5. Škoda Felicia.

Hodnocení testovaných vozů zástupci motoristické veřejnosti

Pořadí vůz/typ cena (Kč body

1. Škoda Fabia 1.4 Comfort 356 400 31
2. Fiat Punto 1.2 ELX 328 400 27,5
3. Renault Clio 1.2 RN 325 900 20,5
4. Opel Corsa 1.2 Family 317 800 16
5. Škoda Felicia 1.3 G LXi 345 100 10

Poznámka: v hodnocení znamená 1. místo 5 bodů, 2. místo 4, 3. místo 3, 4. místo 2 a 5. místo 1 bod, při dělbě pořadí se dělí i body
Pramen: MF DNES

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Výročí Dieselgate: soudy, miliardové pokuty a rostoucí síla Volkswagenu

Právě motory TDI způsobily Volkswagenu dalekosáhlé problémy.

Přesně před třemi lety vyšla ve světových agenturách nenápadná zpráva o potížích koncernu Volkswagen v USA kvůli měření...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

BMW X6 xDrive30d  2 ROKY ZÁRUKA
BMW X6 xDrive30d 2 ROKY ZÁRUKA

r.v. 2015, naj. 87 493 km, diesel
1 249 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz