Hodnota Octavie bude klesat nejpomaleji

-
Český trh s automobily je nevyzpytatelný, ukazuje to i vývoj posledních měsíců. A uta, která ještě nedávno překonávala rekordy prodeje (v poslední době jich bylo stále méně) zaznamenávají dnes propad, některé segmenty se chovají právě opačně. To v současné době platí především o třídě,ze které se rekrutuje čtveřice testovaných vozů. Z ní absolutně nejprodávanější Škoda Octavia 1,6 se jeví jako jasný favorit, ale kdo ví, jak dlouho bude ještě těžit z pověsti levného vozu a ze setrvačnosti a obav českých tatínků jít do něčeho nového. Počáteční nadšení mezi motoristickým lidem opadává: je něco pravdy na řečech o životnosti? Nebo že to je pořád jenom Škodovka? Nejmenší pokles ceny v závislosti na čase lze však u tohoto vozu předpokládat s velkou pravděpodobností. Renault Mégane je překvapením roku 1998 nárůst prodeje více než 190 procent mluví za všechno. Pozice tradičně na českém trhu dobře zapsané značky se jistě posílí a nový Mégane bude i po několika letech dobře prodejné ojeté auto. Tajným typem pro budoucí zájemce o spolehlivou ojetinu s příznivým poměrem mezi cenou a užitnou hodnotou je jistě Mazda 323. Sice je desátá v prodeji ve své třídě (nové automobily), ale stabilně se drží na předních místech v žebříčcích spolehlivosti. Modernizace autu určitě prospěla a jistě se projeví i na prodejnosti ojetin. Fiat Brava 1,2 SX není žádný prodejní trhák, ale zato zájem o něj je stabilní. V dnešní neradostné situaci u nás je dobrou devízou do blízké budoucnosti. Z testované čtveřice motorem nejmenší a nejlevnější vůz má i levné zákonné pojištění. Čas ukáže, jakou výhodu to v budoucnu bude představovat.