Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HOMEless oficiálně: nová škodovka pro horaly

aktualizováno 
Na počátku týdne se v italských sdělovacích prostředcích objevily špionážní fotografie nového vozu z Mladé Boleslavi, který se intenzívně testuje na severu země. Aby zamezila možným spekulacím, představila dnes mladoboleslavská automobilka oficiálně - o několik měsíců dříve oproti původním plánům - model HOMEless.

Škoda HOMEless | foto: iDNES.cz

VELKÁ FOTOGRAFIE ...zde

Právě před týdnem Škoda oznámila, že intenzivně pracuje na dalších modelech s pohonem všech kol. HOMEless je tedy jakýmsi předvojem terénní ofenzívy z Mladé Boleslavi.

V úterním vydání deníku Pesce d'Aprile byly kromě snímků sedmi spoře maskovaných vozů přistižených při testování v okolí Lago di Garda zveřejněny také první informace o chystané novince.

Má jít o lehké SUV postavené na základě současné generace Octavie. List dále uvádí, že česká automobilka s tímto modelem hodlá posílit svoji pozici na trzích alpských zemí, kde se již úspěšně etablovala octavia v provedení 4x4.

K tomuto tématu se o dva dny později vyjádřil i německý motoristický magazín Autovitz. Podle jeho informací se nejedná o žádné překvapení v produkci Škody, ale o model s pracovním názvem Yeti, který je zahalený do karosérie současné oktávie.

S nečekaným rozřešením přišla přímo mladoboleslavská automobilka, která kromě jedné fotografie zveřejnila i řadu zajímavých informací.

Škoda ve zprávě uvádí, že HOMEless:"...je koncept luxusního, praktického a všestranně využitelného vozu." Nejnovější variace na téma "škoda pro volný čas" bude naživo představena v rámci podzimního pařížského autosalonu, špionážní snímky z testování ovšem jasně naznačují, že k sériové produkci nemá nový model daleko.

Nekonvenčně pojmenovaný model je postavený na základě kombi varianty současné Octavie. Výraznou odlišnost od základní verze mu propůjčuje optický paket, který zahrnuje nové nárazníky, prahové nástavce, ochranné lemy blatníků a mohutné lišty dveří. Stylistické změny se viditelně dotkly i světlometů.

Přední sdružené světlomety vycházejí z klasického modelu, v jejich spodní části jsou však velmi svérázným způsobem integrovány rozměrné mlhové světlomety kruhového tvaru. Jak je z oficiální fotografie patrné, beze změn nezůstala ani koncová světla. O jejich tvarování lze prozatím jen spekulovat. Rozhodně nelze vyloučit ani užití diodové technologie. 

Neoficiální prameny říkají, že pokud dojde k sériové výrobě, objeví se pod kapotou octavie vůbec poprvé šestiválcové motory. Nabídka bude zahrnovat šestici moderních agregátů, stejným dílem budou o přízeň zákazníků bojovat vznětové i zážehové agregáty.

Základní pohonnou jednotkou bude atmosférický čtyřválec 2,0 FSI, dále jeho přeplňovaná varianta 2,0 TFSI s výkonem sníženým na 185 koní. Vrcholem nabídky bude šestiválec 3,2 FSI.

Základním vznětovým motorem bude čtyřválcový dvoulitr se systémem čerpadlo tryska, další nabídku budou pokrývat common-railové šestiválce o objemech 2,7 a 3,0 litru. Odhaduje se, že nejsilnější šestiválce pokoří stovku přibližně za 6 vteřin a jejich maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Světlá výška vozu se v porovnání s octavií 4x4 zvýšila o 40 mm, oproti standardní pak o celých 65 mm. S adaptivním vzduchovým podvozkem výrobce nepočítá, stejně jako s trvalým pohonem všech kol. Mladoboleslavská novinka tak patrně od své starší sestry zdědí pohon 4x4 využívající systém Haldex. Standardní obutí bude mít rozměr 17 palců.

Automobilka uvádí, že HOMEless má větší užitnou hodnotu, danou zvětšeným zavazadlovým prostorem a variabilním uspořádáním zadních sedadel, která lze díky inteligentnímu způsobu uchycení sklápět posouvat, nebo zcela vyjmout. Neověřené prameny mluví dokonce o třetí vyjímatelné řadě sedadel, umístěné v kufru.

Škoda Auto prozatím uveřejnila jedinou fotografii. Dobře informovaný zdroj z automobilky říká, že klasické páté dveře byly nahrazeny dvoudílnými. Jejich prosklená část se otevírá tradičně vzhůru, spodní plechový díl se vyklápí podobně jako u pick-upů. Specialitou má být příplatkové plnohodnotné rezervní kolo umístěné ve stylu velkých off-roadů na zadních dveřích.

Ze zdrojů blízkých automobilce se podařilo zjistit, že sériová výroba by měla být zahájena koncem října ve zmodernizovaném závodě ve Vrchlabí. Plánovaná roční produkce je plánována na 10 000 vozů. S největším odbytem se počítá na trzích v Německu, Rakousku, v Itálii a ve Švýcarsku.

Cenová politika je prozatím velkou neznámou. Pokud výrobce vyjde z ceníků octavie 4x4 mohla by se základní cena pohybovat okolo osmi set tisíc korun, ceny vozů s šestiválcovou motorizací a bohatou výbavou pak patrně budou přesahovat jeden a čtvrt milionu.

 

Vážení čtenáři, dnes je 1. dubna, tedy APRÍL. Berte, prosím, tento článek jako aprílový žertík! Hezký zbytek dne přeje redakce iDNES.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz