Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do nové sezóny pojede Honda po polňačce. S prvním off-road skútrem

aktualizováno 
Svým konceptem City Adventure představeným na loňském milánském veletrhu Honda mírně naznačila, kterým směrem hledí její vývojové oddělení. A je to tu: do nové sezony vyjíždí z Hondy první off-road skútr X-ADV.

Základní proporce stroje představeného na veletrhu v Miláně byla skútrová, ale široká řídítka, strmě zvednutá koncovka výfuku a světlá výška zase odkazovaly spíš do segmentu enduro. K tomu všemu ještě gumy s pořádným terénním vzorkem.

Může se hodit

honda

Vybírejte z nabídky motorek značky Honda na Automodul.cz

Vsadím se, že stejně jako mě i spoustu dalších při pohledu na tenhle exotický kousek napadlo, že tohle by nemuselo být tak úplně špatné. A protože mnozí z nás se nebáli tuhle smělou myšlenku vyslovit nahlas, vývojáři vyslyšeli hlas lidu a letos už na motosalon do Milána dorazí funkční mašina. Jmenovat se bude X-ADV a podle vyjádření výrobce slibuje spojení dobrodružného ducha s praktičností a komfortem pro každodenní použití ve městě i pro víkendové úniky do přírody.

Jeho nejbližšími příbuznými velmi pravděpodobně budou Honda Integra nebo NC 750 X. Ty jsou vybaveny řadovými dvouválcovými sedm set padesátkami. Dá se tedy očekávat, že stejný motor bude vrčet i pod kapotami X-ADV. V případě nového terénního skútru od Hondy to ovšem bude výhradně ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT.

Honda X-ADV

Skútrů, které se odvážily za hranice asfaltové jistoty, prozatím nebylo mnoho. Za nejslabší kubaturu například Yamaha BWS a ze stopětadvacítek třeba SYM Crox nebo Kentoya Hammer. Ve valné většině se však jednalo o sériové „silniční“ stroje, vybavené balonovými gumami s hrubým vzorkem. To, že by pro účely použití mimo zpevněné cesty někdo vyvinul zcela ojedinělou mašinu, historie nepamatuje.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.