Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Accord: mladá sklízí chválu, stará rezaví

  16:58aktualizováno  16:58
- Japonská Honda Accord vstoupila do střední automobilové třídy v roce 1981 a do současnosti se představila již v osmi generacích, mezi nimiž jsou dvě ze Spojených států a dvě z nejmladších z Evropy. Vysloužila si přitom pověst auta nejen technicky velmi pokrokového, ale také nadmíru spolehlivého. Na tuzemských silnicích je po modelu Civic druhým nejrozšířenějším reprezentantem Hondy a vozem, který u zdejších motoristů preferujících evropskou produkci přispívá k postupnému boření bariéry vůči výrobkům původem z dálného východu.
Zatímco menší a starší typ Civic se dal na tuzemských silnicích zřetelněji vidět už před otevřením stavidel dovozu zahraničních automobilů po roce 1989, dostal se Accord v největší síle do republiky až v devadesátých letech. A to jako havarovaný či ojetý ze západní Evropy. Nejstarší modely ze začátku devadesátých let na trhu nebudí přílišný zájem, byť jsou k mání za částky už pod padesátitisícovou mezí. Accordy z druhé poloviny osmdesátých let stojí do sta tisíc a ceny vozidel z prvních devadesátých let začínají na stopadesátitisícové hranici. Nejvíc jsou v bazarech a v inzerátech Hondy Accord ročníků 1992, 1993 a 1994, které se podle vybavení a motoru cenou pohybují kolem dvou set tisíc. Mladší auta jsou pochopitelně dražší, ovšem při přetlaku v obchodu s ojetinami obvykle stojí - s výjimkou zvláštností či zánovních vozů - dost pod polovinou pořizovací ceny, tedy pod třistatisícovou metou.
Honda Accord má ze všech stran příznivé reference. Mezi nejméně poruchovými auty ji ve své statistice vykazuje německý autoklub ADAC a rovněž německý TÜV uvádí model v kategoriích vozů do tří, pěti, sedmi i devíti let mezi méně poruchovými, než je průměr srovnatelných. Ovšem v kategorii jedenáctiletých se accord propadá do podprůměru a technici upřesňují, že čím je starší, tím je horší. Například korozi nosných dílů zjišťují u každé páté dvanáctileté Hondy Accord, zatímco v průměru jiných má stejnou bolest zhruba každé desáté srovnatelné vozidlo. Hůř, než je průměrně obvyklé, vycházejí staré accordy také z hodnocení řízení, ruční brzdy a trvanlivosti výfuku. K přednostem naopak také u starších modelů patří kvalitní zavěšení kol a solidní řízení, nožní brzdy stejně jako výborné brzdové vedení a hadičky. Na mladších vozech se vyskytuje minimum závad, a pokud se někde tradičně projevují, je to v účinnosti ruční brzdy. Ta vykazuje nadprůměr závad u všech věkových kategorií Hondy Accord, když markantní potíže mají sedmiletá auta a starší. Drobnější závady bývají v elektroinstalaci, zvláště v osvětlení.
Ke koupi odborníci doporučují modernější vozy od modelového ročníku 1993 a z motorů radí volit typy 2,0i a 2,2i, se kterými lze i svižně jezdit s průměrnou spotřebou kolem osmi a půl litru na sto kilometrů.

Slabším místem Hondy Accord všech věkových kategorií je ruční brzda. Dříve než je obvyklé, rezaví, praská či ztrácí na těsnosti výfuk. U vozidel starších jedenácti let nadprůměrně korodují nosné díly karoserie.

Autor:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.