Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Accord - zatím jen sedan s dvěma motory

  19:40aktualizováno  19:40
-
Jedna z premiér pařížského autosalonu patřila nové Hondě Accord. Několik dní před autombilovým svátkem proběhly v německém Baden Badenu první testovací jízdy tohoto vozu. V běžném provozu se jezdilo s osmnáctistovkou i dvoulitrem, na okruhu v horách s vrcholným sportovním provedením Type-R, jehož motor dosahuje výkonu dvě stě dvanáct koní.
Již šestá generace Hondy Accord se bude od listopadu dodávat na tuzemský trh v provedení sedan s motory 1,8 a 2,0 l. Na nejslabší šestnáctistovku, turbodiesel, pětidveřový hatchback a sportovní Type-R si bude muset zákazník počkat do příštího roku. Nový Accord má kupodivu kratší rozvor i celkovou délku než předchůdce, ale místa v něm o poznání přibylo. To se týká hlavně pasažérů na zadních sedadlech a zavazadlového prostoru. Jednu nectnost se však vyřešit nepodařilo - nakládací otvor ani u nového čtyřdveřového Accordu nepatří k největším. Karoserie je elegantní, přestože si Accord stále drží image spíš střízlivého, ale dynamického vozu. To je cítit i v interiéru, kde se designéři drželi zažitých pravidel, pouze ho přizpůsobili vkusu evropského zákazníka. Ostatně vozy střední třídy svou výbavou atakují svou dražší konkurenci, což je vidět i na rozsáhlé bezpečnostní výbavě, čtveřice airbagů je samozřejmostí.
Postup směrem výš je znát i po otočení klíčku v zapalování. Motor je velmi dobře odhlučněn, ozývá se až ve vyšších otáčkách, kde vytváří sportovní kulisu. Všechny motory bez výjimky mají variabilní časování ventilů VTEC, které umožňuje jak klidnou jízdu v nižších otáčkách, tak divokou střelbu v oblasti okolo sedmi tisíc otáček za minutu. Nejmarkantnější je to u nejsilnějšího provedení Type-R, i když klidná jízda v tomto voze by asi byla hřích. Na výhodu časovaných ventilů však dává zapomenout automatická převodovka za příplatek, v kombinaci s ní totiž musí řidič na dynamickou až agresivní jízdu zapomenout.
Jízdní vlastnosti předchozí Hondy Accord si kritiku nezasloužily, jen jim občas dělaly problémy vyjeté koleje na dálnicích. Tuto nectnost napravilo pětiprvkové zavěšení zadních kol, dvojité lichoběžníkové závěsy na předních a zadních kolech pochopitelně zůstaly. Accord se tak může oproti konkurenci pyšnit opravdu dobrými jízdními vlastnostmi, brzdy jsou standardně doplněny o ABS. Honda Accord je poměrně tvrdě odpružená, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech.
Další významné zlepšení se týká výbavy. Kromě výše zmiňovaných bezpečnostních prvků se projevuje hlavně na luxusní výbavě. Na přání je k dispozici satelitní navigace s velkoplošným digitálním panelem, zvukový systém určený přímo pro nový Accord, plně automatická klimatizace a mnoho dalšího.
Ceny nového Accordu zatím nebyly zveřejněny, stávající nejlevnější Honda Accord 1,8 S stojí po slevě 549 000 Kč.

I nový Accord si drží image spíš střízlivého, ale dynamického vozu.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.