Diskuze

Honda chce skoncovat s dopravními zácpami. Poradí, jak je nezpůsobit

Japonská Honda vyvinula systém, který pomáhá předcházet dopravním zácpám. Spočívá v tom, že řidiče vede k plynulejší jízdě, čímž se v důsledku zvýší průměrná rychlost a sníží spotřeba. Honda začne zkoušet systém v praxi v Itálii a Indonésii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jisi258

22. 5. 2012 15:54
at konecne vymysli teleporter

aspon ubyde dopravnich zacp.

Bohuzel jak znam lidske konani, tak nic neni tak ruzove, jak se maluje. Mozna se tez  zmeni charakter dopravnich nehod, az nekomu odcestuje hlava misto k babi do Stodulek nekam do Svajcu a zbytek tela do Staroveke Mezopotamie 500 let pr.n.l.  ... to jsem zvedavej, jak to pak bude resit pojistovna.

Ale co, oni to treba zas nejaci lapiduchove poskladaji z nejakych zaloh, jen bude mit clovek nadosmrti treba jen 95% identity a ztrati pritom veskerou pamet a vsecko se bude ucit odznova :-P. To jsem fakt zvedavej, jak bude vypadat cerna kronika ;-).

0 0
možnosti

Podrazza

22. 5. 2012 14:10
Ve městech to bude těžké...

.. nevím jak v Indonésii, ale v Itálii je vzhledem k hustotě provozu v centrech (historických) měst nedostatečná propustnost komunikací. To nevyřeší žádný systém, leda nějaká stavební úprava, což ovšem v některých případech není možné. Ohledně dálnic už bych tak skeptický nebyl, ale je to o mentalitě řidičů. Např. ve Finsku se jezdí po dálnici velmi plynule, OA většinou těsně pod povolených 120km/h. Kolony tak vznikají jen pokud je skutečně nějaký problém.

2 0
možnosti

jisi258

22. 5. 2012 14:15
Re: Ve městech to bude těžké...

Infrastruktura uz lepsi nebude, naopak je to rok od roku horsi. Doporucuji nejake komunisticke video z otevreni D1, jezdilo tam tak 50x min aut nez ted. O centrech mest ani nemluvim.

treba tady:

http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A110712_1616913_praha-zpravy_ab

0 0
možnosti

_lu

22. 5. 2012 13:30
...

no... a teď to zkuste vysvětlit řidiči felie, kterýmu jde jen a jen o to nahonit si trochu ego a předjet vás za každou cenu... z kopce... ;-D

osobně jsem k technickým novinkám v ČR skeptický, denně mě nervujou řidiči, kteří zastaví 5 metrů před semaforem tzn. přesně před přepínacím zařízením ve vozovce a diví se, že se ta odbočovací zelená ne a ne zapnout, nedejbože když na tom stojí malá motorka...

0 0
možnosti

cenzore_zdar

22. 5. 2012 12:27
To uz existuje a jmenuje se to Waze

nic prevratneho a vymyslet vymyslene mi prijde na hlavu. Kdyby se radsi domluvili s Waze o integraci do aut misto "blbo radii" za 5 tacu za priplatek co nic neumiRv

0 0
možnosti

jisi258

22. 5. 2012 13:35
Re: To uz existuje a jmenuje se to Waze

ja myslim, ze v realnem provozu to je marne, staci jeden, ktery se tim ridit nebude a je po ptakach.

Kouknete treba na tohle video a na to, jak se radi do pruhu slecna blondynka v cerne octe prede mnou... pro neznale: Ostrava,  Frydecka smer Havirov, 2 pruhy rovne a jeden odbocovaci doleva. Vsichni jedeme za krizovatkou doleva (autobus, octa i ja).

http://www.youtube.com/watch?v=Iczcag0VX0M

0 0
možnosti

jjeffrey

22. 5. 2012 11:32
K zacpam

Jinak je teda pravda, ze zacpy (dopravni) vytvarej vzdycky ridici magori, co prejizdej z jednoho pruhu do druheho, v domneni, ze ten novy jede rychleji... Za nimi jede dalsi ridic magor, ktery si nevsimne, ze mu neco vjelo do jeho pruhu a zjisti to az v posledni chvili = dupne na brzdu. Tim zabrzdi dalsi ridice za sebou, az se najde dalsi magor, ktery opet nedava pozor a zadupne to uplne. A auta stoji...

0 0
možnosti

PiPiiiiiK

22. 5. 2012 11:38
Re: K zacpam

Podle mě to dělají řidiči "zvědavci". Jsou tři pruhy volní, ve čtvrtém odstavném stojí auto a každej si musí přibrzdit, aby viděl co se děje :-)

3 0
možnosti

Ajvn

22. 5. 2012 11:29
smysluplne leda tak na dlouhych autostradach

Tohle reseni ma vyznam maximalne na dalnice, ale je nesmyslne do mest, kde je na kazdych sto dveste metrech moznost nekam odbocit a uz vubec to neni vhodne na okresky s clenitym a zatackovitym terenem.

0 0
možnosti

AmalkaVila

22. 5. 2012 10:30
jak poznat debila

Jak poznat debila:

1) Jedu proti semaforu, zbejvá 100m, svítí červená. Debil jede naplno až 20m před semafor a pak BRZDA.

2) Jede kolona krokem. Normální řidič jede takovou rychlostí jako kolona, nechává si mezeru (to je vlastně to co popisuje článek). Debil jede brzda-plyn, brzdovky svítí každou chvíli.

3) Stojí se na semaforu na červenou. Debil stojí na spojce a nervózně stihne klidně 5x popojet o 20cm než naskočí zelená.

A takových magorů třeba v Praze jezdí většina. Rv

0 0
možnosti

MM57

22. 5. 2012 10:36
Re: jak poznat debila

Takových magorů je 90%

1 0
možnosti

dracekv1

22. 5. 2012 10:28
v čr

se před tu hondu někdo hned nacpe, aby byl o jedno auto vepředějc, takže u nás naprd.

0 0
možnosti

jjeffrey

22. 5. 2012 11:28
Re: v čr

Nejen v CR. V rakousku je to jeste castejsi nez u nas :-/ Tam jezdi stylem brzda-plyn v kolonach vsichni.

0 0
možnosti

lekaj

22. 5. 2012 10:02
Navruhji jako vodici auto na dalnici

Alese Trpisovskeho z jeho Mercedesem.

1 0
možnosti

jisi258

22. 5. 2012 10:20
Re: Navruhji jako vodici auto na dalnici

:-) ten ale prisel stejne jako Vitek Barta na pul roku o ridicak kvuli neplatne SPZce a zaplatil za jiny svuj prestupek exemplarnich 5000 Kc ;-D. Mozna ho i nekdy zavrou, pokud si matne pamatuju, tak posledni vykriky ze ho budou soudit byly tak pred pul rokem :-/. Narozdil od toho hejska Laciny, ktery do dostal za pet natvrdo.

0 0
možnosti

Usher

22. 5. 2012 10:00
Dobry napad.

Jeste by me zajimalo jak to bude s tim autovlakem, kdyz cela kolona bude muset predjizdet nakladak (nebo stovky nakladaku treba ve vsedni den na dalnici v Nemecku) a ze zadu se budou blizit auta stosedesati az dvestekilometrovou rychlosti. Pokud ta kolona bude mit vic jak 5 aut, tak to anii ten profesionalni ridic nema sanci osefovat a na konci kolony stejne budou vytvaret spunt. Nepocitam s tim, ze by byli vsichni dohromady nejrychlejsimi objekty na dalnici.

Taky doufam, ze ta auta spolu budou hodne dobre komunikovat, protoze jet treba 500 kilometru nekomu za zadkem a mit hruzu z toho, ze ten jouda prede mnou slapne kazdou chvili na brzdu, neni nic prijemneho.

0 0
možnosti

net.Xtreme se nevzdává

22. 5. 2012 10:18
Re: Dobry napad.

Myslím, že tyhle autovlaky zatím nemají nic předjíždět...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...