Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Civic jde s dobou. Má litrový tříválec, turbo i multilink

  10:40aktualizováno  10:40
Na autosalonu v Paříži slaví premiéru i evropská verze desáté generace Hondy Civic. Ukazuje se tu hlavně pro Evropu důležité provedení hatchback, Honda dokonce přivezla i jeho koncept Type-R.

Honda Civic desáté generace při premiéře na autosalonu v Paříži | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Běžné verze Hondy půjdou s dobou, pod kapotu míří přeplňované motory, základem je litrový tříválec. Nově dostane Civic vzadu víceprvkovou nápravu, kterou předchozí generace odmítaly.

Desátá generace legendárního modelu se světu odhaluje postupně a jeho evropská podoba vlastně nebyla žádným zásadním tajemstvím. Firma jen podle plánů do Paříže přivezla hatchback, který je určen pro evropský trh. Sedan známý z USA dorazí i na vybrané evropské trhy včetně toho českého.

Tvary nového Civiku jsou oproti dvěma předchozím generacím mnohem konvenčnější, auto již nevzbuzuje onen UFO-dojem. Na druhou stranu se nedá říci, že by novinka byla zrovna usedlá, v kompaktní třídě to bude jistě svébytný a nepřehlédnutelný model, který má v designu některé agresivní prvky. Platforma nového auta sama o sobě váží o 16 kilogramů méně než u předchozího provedení, je přitom o 52 % tužší. Linie střechy se snížila o dva centimetry a řidič sedí o 3,5 centimetru blíže k silnici, což značí i snížení těžiště. To vše se jistě pozitivně projeví na jízdním komfortu i jízdních vlastnostech.

Co se jízdních vlastností týče, Civic desáté generace se chce zařadit opět na samotnou špičku a pomoci mu k tomu tentokrát má víceprvkové zavěšení kol na zadní nápravě, občas nazývané multilink. Předchozí dvě provedení se tomuto řešení vyhýbaly i přesto, že konkurence (byť třeba jen v některých verzích) víceprvek do této kategorie zavedla.

Velkou novinkou jsou motory. Základem bude, jak je v nižší střední třídě dnes téměř standardem, litrový tříválec, pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. Agregát slibuje výkon 129 koní (95 kW) a točivý moment 200 Nm, motor může být krom manuální převodovky na přání spřažen s bezestupňovým automatem CVT. Větší agregát je již čtyřválec a má objem 1,5 litru, výkon je 182 koní (134 kW) a točivý moment 240 Nm. Alternativní volbou je opět CVT převodovka. Obě motorizace vybavené touto převodovkou mají maximum točivého momentu snížené o 20 Nm. Později se k zážehovým motorům přidá i turbodiesel 1,6 litru se 120 koňmi.

Velmi příjemným překvapením byla premiéra konceptu Civic Type-R. Ostré provedení by se mělo objevit zanedlouho, podle všech informací snad příští rok. Opět nechybí pořádné přítlačné křídlo a některé dramatické linky navíc. Celé auto možná nepůsobí tolik „komiksově“ jako stávající Type-R, jehož výroba již skončila, ale opět je to agresivní a pozornost budící auto. Pod kapotou by se měl objevit agregát ze současného provedení, který ovšem možná projde nějakými úpravami. Mluví se o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm.

Fotogalerie

Klasický civic hatchback si ponechá jednu z předností předchozích generací, kterou je velká praktičnost v čele s obřím zavazadlovým prostorem. Hodnota 478 litrů u hatchbacku mnohé zájemce jistě přesvědčí o tom, že kombi není potřeba. Už na první pohled je kufr opravdu obrovský. Vtipným řešením je roletka zavazadlového prostoru, která se navíjí příčně, takže ji není potřeba v případě sklápění sedadel vyjímat. Bohužel pryč jsou praktické vzhůru výklopné zadní sedáky Magic Seats.

Uvnitř novinky se ovšem sedí velmi příjemně, je znát, že prodloužený rozvor přinesl více místa do kabiny. I na šířku tu má být více místa, na první pohled to ale příliš poznat nelze. Jisté je, že civic desáté generace je uvnitř rozhodně velmi prostorné auto, kde se posádka nebude nijak tísnit. Přitom při usazení za volant působí příjemněji i pro řidiče, hodně tomu přispělo snížení palubní desky o 6,5 centimetru. A také snížení posazu, které bylo umožněno mimo jiné právě i zrušením zadních výklopných sedáků. Nádrž se totiž z pod sedadla řidiče mohla přestěhovat zpět tam, kde bývá obvykle – tedy pod sedadla zadní. A přední sedačka tak jde nastavit příjemně nízko.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Najdete na iDNES.cz