Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Civic: absolutní důvěra

  15:04aktualizováno  15:04
Chcete mít auto nižší střední třídy, přitom ne takové, které má každý druhý soused? Uvažovali jste už o sedmé generaci Hondy Civic? Jaká je z pohledu uživatele, který ji koupil jako novou a během čtyř let s ní najel téměř 120 tisíc kilometrů?

Honda Civic | foto: Honda

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Hondu Civic jsem kupoval ještě jako "single", proto mně nevadily pouze tři dveře a malý kufr, naopak mě zaujal design, pověst a image třídveřové hondy.

Motor 1,4 je základ a jeho tak tak dostatečný výkon 90 koní se zdá málo, ale za příznivých podmínek se z ní dá "vymáčknout" i tachometrových 210 km/h (z kopce, pouze řidič, vítr v zádech, prázdná dálnice, bez klimy, rozjezd několik kilometrů...).

Ale o rychlosti toto auto není, byť ve městě je to celkem štika. Civic je především o absolutní spolehlivosti. O absolutní důvěře. O důvěře, že vždy dojedu na místo určení.

A to se počítá. Podle mne podstatně víc než palubovka z měkkých plastů, kterou samozřejmě nemá (jak často se za jízdy držíte palubní desky?).

Víc než hromada zbytečné elektroniky - toto auto je prostě jednoduchý a poctivě zpracovaný sluha.

Jízdní vlastnosti jsou díky víceprvkové zadní nápravě hodně dobré, bohužel jsou degradovány mizerným citem v řízení.

Brzdy mají dobře naladěno ABS, které zbytečně nekope, řadicí páka uprostřed palubní desky vypadá podivně, ale je velmi přesná a bezvadně po ruce.

Prostornost, přístup do auta, pohodlí, výhled, výbava - vše odpovídá třídě a ceně, nikdy jsem neměl pocit, že mi něco chybí.

Některé detaily jsou k vzteku, jako chybějící paměť sedadla spolujezdce - po odklopení se vrátí do polohy možná přirozené pro Japonce, ale ne pro průměrného Evropana - člověk sedí jakoby v předklonu.

Dále mne zlobil povrzávající pedál spojky, což se projevilo naprosto nahodile vždy ve vztahu snad k relativní vzdušné vlkosti, směru větru, rosnému bodu a nadmořské výšce - no zkrátka za celou dobu se mně tuto "závadu" nepovedlo odstranit.

Bohužel z důvodu zvětšení rodiny z jednoho člena na tři jsem byl nucen svého věrného přítele civica vyměnit za octavii 1,9 TDI a už mi odchází váha vzduchu... Ach jo.

Co je zač
značka Honda
model Civic 1,4 LS
karoserie hatchback
objem motoru 1392
palivo benzin
rok výroby 2002
typ řazení manuální
najeto km při koupi

0

najeto km nyní 118 000
koupen jako nový
jak dlouho vůz využívám 4 roky
průměrná spotreba  7 litrů
předchozí auto Ford Escort
poruchy výměna tlumičů a baterie

KLADY ZÁPORY
absolutní spolehlivost slabší motor 1,4 s klimou
řazení karoserie není chráněna proti oděrkám
prostor
podvozek

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 1
Cena náhradních dílů 2
Dostupnost náhradních dílů 1
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? určitě ano


Hodnocení
brzdy 1
design 2
dílenské zpracování 1
dynamika motoru 3
jízdní komfort 2
ovladatelnost 2
prostornost 2
pružnost motoru 3
řazení 1
řízení 3
sedadla 2
spotřeba 2
výhled z vozu 3
kufr 3
celkové hodnocení - průměr 2,14
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).

***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.

Článek převzat ze serveru TipCars.com


Témata: design, ABS, Ford, Honda, jízdné




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.