Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Honda Civic: drahé UFO, co skvěle jezdí

aktualizováno 
Civic se vrací ke kořenům. Přidává jízdní radosti a umu na úkor praktičnosti, nechá si za to ovšem dost zaplatit. Svezení je ale parádní.

Honda Civic desáté generace má výborný podvozek - komfortní, obratný a zároveň skvěle držící stopu v zatáčkách, ale taky si za něj nechá pořádně zaplatit.

V základu stojí 470 tisíc - respektive 450 v rámci zaváděcí nabídky, platné do konce června. Stále to je ale o 90 tisíc korun víc, než za kolik se prodává končící model. To může být problém - s touto cenovkou se z civiku stává nejdražší kompaktní hatchback na trhu kromě prémiovek, jako jsou BMW, Audi, Mercedes nebo Volvo.

Honda Civic

V základní výbavě S stojí o 110 tisíc více než Ford Focus, o 95 tisíc více než Opel Astra, a dokonce o skoro 40 tisíc víc než etalon třídy VW Golf, pokud srovnáváme auta s obdobnými litrovými turbomotory (s atmosférickými umí jít konkurence ještě níže).

Civic navíc přijíždí oblečený v „ulítlém“ designu, který polovinu potenciálních zákazníků odradí. Ta druhá bude nadšená a poděkuje Hondě za taková auta - jinak bychom všichni museli kupovat tuctovky. Kvalit má přitom civic opravdu dost.

Turbodoba

Zapomeňte na atmosféry, i do Hondy dorazila „turbodoba“. Benzinové agregáty nabízí civic jen dva: 1.0 (95 kW) a 1.5 (134 kW), diesely přijdou až na konci roku.

Svezli jsme se oběma, logicky nejlepší zážitek jsme měli se silnějším z nich ve spojení s šestistupňovým manuálem. Nechá se hodně vytáčet, ostatně, když ho chcete ždímat, je to třeba - maximální výkon leží až u 5,5 tisíce otáček. Pružnost mu ale nechybí, řádně zatahuje už od necelých dvou tisíc otáček.

Interiér

Civic si zachoval netradiční přístrojový štít s centrálním otáčkoměrem a digitálním rychloměrem - ten je ovšem nyní uprostřed budíku, což chválíme. Úplně přepracované je i ovládání infotainmentu na volantu, vše funguje zcela intuitivně - i to je velký pokrok. Jen nás silně zklamala navigace, která každého civika na prezentaci vedla jinam a neustále nesmyslně přepočítávala...

Litrový agregát je logicky slabší, ale otáčky miluje stejně jako jeho větší brácha. Když ho ždímáte, i s ním se dá slušně předjíždět, a to překvapivě i ve verzi s bezstupňovým variátorem CVT. Na prošlápnutí plynu reaguje okamžitě, nechá motor točit až do omezovače - holt sportovní geny.

Automat je technicky zajímavý - má jedinečný měnič točivého momentu s turbínou, otáčky motoru přenáší příměji, bez typického „variátorového prokluzu“ a tedy typického hučení rozzuřeného vysavače.

Technici Hondy se vyznamenali. Co se spotřeby týče, vzhledem k tomu, že jsme ve španělských kopcích nemohli odolat testování výkonového potenciálu, jsou naše výsledky silně vzdáleny realitě. S 1.5 jsme jezdili za 8,7 litru na 100, s litrem prakticky stejně. Papírově motory slibují průměrných šest, respektive pět litrů - reálná hodnota bude někde uprostřed. Za sedm litrů bude možné jezdit bez problémů.

Honda Civic
Honda Civic

Skvělý podvozek

Famózní podvozek, nad nímž jsme se jen rozplývali, dovolí civiku v zatáčkách opravdu hodně. Oproti minulé generaci dostal vzadu víceprvkové zavěšení kol, nižší těžiště - mimochodem, o 3,5 cm níže sedí i řidič - strmější a přesnější řízení, prostě celé auto se víc „hodilo do sportovna“. Navíc je podvozek neuvěřitelně pohodlný, což jsme si ověřili na schválně vybrané boulovaté silnici s výtluky, které by spolkly i většího jezevčíka.

Fotogalerie

Prověřili jsme i příplatkové nastavitelné tlumiče a rovnou říkáme, že jsou zbytečné - už ty běžné vytlumí vše, co je třeba. Jediné, co úplně neladí se sportovnějším naturelem, je příliš hladké a nevýrazné řazení s ne úplně přesnými drahami - dřívější „cvaknutí“ při zasunutí rychlosti nám bylo sympatičtější. Nic zásadního to ovšem není.

Praktičnost

I přes sportovnější naturel si civic zachoval skoro největší kufr ve své třídě, což se cení. Znalcům posledních generací hond možná budou vadit výklopné sedáky zadních sedadel, díky kterým bylo možné u předchůdce místo zadních cestujících převážet třeba jízdní kolo. Kufr se ovšem ještě zvětšil, a to i přes instalaci zadní víceprvkové nápravy. Kromě octavie na jeho 485 litrů nikdo z konkurentů nemá. Zajímavou perličkou je netradiční řešení krytu kufru (čtěte více).

I kabina je prostorná ve všech směrech. Kromě toho už v základu nabízí spoustu moderních asistenčních a bezpečnostních systémů.



Nejčtenější



Další z rubriky

Komfortní samuraj Lexus ES je velký krok do neznáma

Nám se ostrá světla i tvary karoserie líbí, někomu už obří „tlama“ možná přijde...

V USA jméno ES znají už od roku 1989. Do Evropy nová generace tohoto auta přijíždí vůbec poprvé. A připravena je velmi...

První svezení: Nový Peugeot 508 není jen krásný, také parádně jezdí

Peugeot 508

Francouzi přicházejí s novým vozem střední třídy. Navzdory známému označení 508 jde o úplně jiný typ auta. Nová...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Najdete na iDNES.cz