Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ďábelské UFO Honda CivicType-R chce být ze všech nejrychlejší

  12:37aktualizováno  12:37
Honda si do Ženevy na autosalon přivezla pořádně okořeněný hatchback Civic. Pod legendárním označením Type-R připravuje pro příští rok velkého konkurenta všem ostrým hatchbackům. Minimálně agresivitou vzhledu je poráží už na startovní čáře.

Základní civic v poslední generaci sice už nešokuje tolik jako jeho předchůdce, základní UFO tvary si ale zachoval. Obyčejná konfekce to rozhodně není. A teď si k tomu přidejte mohutné prahy, rozšířené blatníky, obří dvacetipalcová kola, agresivnější masku, přední spoiler, který může kosit trávu a zcela monstrózní zadní spoiler. Vzadu stojí za pozornost i čtyři koncovky výfuku, a to rozhodně nikoliv malých průměrů, a také výrazné deflektory.

Honda Civic Type-R

Fotogalerie

Koncept Civic Type-R bude na silnicích zcela nepřehlédnutelný. Tedy pokud automobilka převede podobu konceptu i do sériového auta. To se dozvíme zhruba za rok, kdy by měl nový Type-R dorazit do prodejen v Evropě.

Do té doby chce výrobce ladit dvoulitrový přeplňovaný motor, který má zatím neupřesněný maximální výkon. Spokojit se musíme s hodnotou 205 kW (278 koní), ale ta není definitivní, Honda ji zmiňuje jen jako orientační. Očekávat tak můžeme ještě větší nálož kilowattů. Mluví se o tom, že chce Honda postavit nejsilnější auto s předním pohonem. Na to bude potřebovat přes tři sta koní.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Honda Civic by pro vás byla tím pravým? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

A budou potřeba, Honda chce, aby se z nového Civiku Type-R stalo nejrychlejší auto s pohonem předních kol na legendárním okruhu Nürburgring. Primát aktuálně drží Seat Leon Cupra, který velmi nedávno překonal Renault Mégane RS Trophy.

Pro srovnání, Renault disponuje 195 kW a Seat má právě 206 kW, takže je jasné, že Honda musí naladit motor splňující eko normu Euro 6 na vyšší výkon.

Honda Civic Type-R

Automobilka uvádí, že všechny úpravy karoserie jsou funkční a nikoliv jen estetické. Průduchy vpředu ženou vzduch k motoru a brzdám, naopak na kapotě a vzadu horký vzduch od motoru a brzd odvádí. Na podzim Honda novinku již po okruzích proháněla, ale v mnohem decentnějším hávu bez aktuálních aerodynamických prvků (více zde).

Mohutné zadní křídlo poskytuje výrazný přítlak, v jeho případě ale musíme zmínit i estetickou hodnotu. Především napojení na karoserii a zaintegrování zadních LED světel se opravdu povedlo. Za designem stojí evropské vývojové oddělení Hondy v Swindonu ve Velké Británii.

Podle výrobce je koncept víc závodním autem schopným jezdit bez problémů i v běžném provozu než obráceně. Je pravděpodobné, že se nový Civic Type-R objeví i v závodech WTCC, kam se Honda v roce 2013 úspěšně vrátila.

Další detaily Honda o novince neprozradila. Auto se stále vyvíjí a finální specifikaci, cenu a dostupnost se pravděpodobně dozvíme na podzim letošního roku. Podle všeho ale nebude prodej zahájen dřív než na jaře příštího roku.

Autor:




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.