Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Honda Civic: za spolehlivost musíte připlatit

Kdyby jej majitel pečlivěji udržoval, by to bylo krásné auto, takhle nás testovaný vůz moc nenadchl. Ke spokojenosti bude třeba vyměnit pár opotřebovaných dílů.

Honda Civic | foto: Dan MaternaMF DNES

Čtyřletou Hondu Civic předchozí generace (v pořadí osmé, výroba 2001-2004) jsme k testu přebírali s velkým očekáváním příjemných řidičských zážitků, jimiž jsou tyhle vozy nižší střední třídy známé.

Právě kvůli výbornému podvozku jsou častým terčem tuningových úprav, to se však týká ve větší míře starších generací tohoto modelu (vyrábí se od roku 1972).

"Náš“ civic je docela konzervativním rodinným vozem, jehož podvozek sice účinně tlumí nerovnosti, za to však platí daň v podobě výrazných náklonů karoserie v zatáčkách. Rozhodně ale nelze mluvit o špatném držení stopy, to je stále vynikající.

Co nás zklamalo...
Co nás o řidičské zážitky připravilo, bylo nepříjemné vrzání tlumičů, které byly při 135 tisících kilometrech původní, a tedy více než zralé na výměnu; v nejlepší kondici už nebyly ani čepy přední nápravy.

Z lehkých vad přidejme ještě povrzávající ukotvení řidičovy sedačky a "vykvedlanou“ řadicí páku - její ideální poloha v dosahu řidičovy ruky totiž přímo vybízí, aby na ní měl neustále odloženou ruku, což opotřebovává řadicí vidličku.

Tím naštěstí výčet toho, co se nám nelíbilo, končí; ojetá honda toho má pořád dost co nabídnout.

... a co nás potěšilo
V první řadě je to velký vnitřní prostor a vynikající uspořádání interiéru - tím nás doslova nadchla.

Právě vyvýšená "šaltpáka“ na středovém panelu umožnila obejít se úplně bez středového tunelu, takže podlaha je vpředu i vzadu úplně rovná.

To přináší jednak víc místa na nohy vzadu sedícím, jednak možnost převážet na podlaze položené dlouhé věci - v našem případě francouzské hole.

Povedené jsou i sedačky, mají dostatečné boční vedení i velikost sedáku a opěradla.

Opravdu štědrý prostor potvrzuje i hodnota rozvoru (vzdálenosti mezi nápravami) - ta je 2,7 metru; o deset centimetrů více než třeba u konkurenčního VW Golf téhož modelového roku.

Místo přitom není na úkor zavazadlového prostoru - jeho 370 litrů je mezi hatchbacky (auty s výklopnými pátými dveřmi) obvyklou hodnotou (zhruba jako Opel Astra Classic, Ford Focus).

Nezklamal nás ani motor -ač pouze základní čtrnáctistovka, s lehkým autem si poradí slušně, a nezlobí ani na dlouhých cestách.

Jen při vysokých dálničních rychlostech se jeho hluk přenáší do interiéru víc, než by se posádce líbilo; hukot je však srovnatelný s ostatními auty nižší střední třídy.

Zato díky aerodynamickému tvaru karoserie není příliš slyšet svist obtékajícího vzduchu.

Bohatá výbava i bezpečnost Nesmíme zapomenout na bohatou výbavu ojeté hondy: centrální zamykání, elektrická okna i zrcátka, antiblokovací systém brzd ABS, stabilizaci podvozku ESP, čtyři airbagy, klimatizaci, hliníková kola nebo zamykání řadicí páky.

Až na klimatizaci je takto dobře vybavená většina civiků. A proto tohle auto, ve slušné kondici a třeba ještě se silnějším motorem 1.6, může být velmi dobrou volbou pro zájemce o menší rodinný vůz.

Jedinou nevýhodou jsou však stále vysoké ceny této japonské značky - i její nové vozy jsou velmi drahé - a také oproti evropské konkurenci nákladnější servis a náhradní díly.

Ale ozdobou hondy je jistě její spolehlivost: ve stáří tří čtyř let je na tom mírně lépe než třeba česká octavia, u starších aut je však výrazně spolehlivější.

Špatně na tom není ani s bezpečností: čtyři hvězdičky z pěti v evropských nárazových testech jsou solidní, ostatně zmiňovaná octavia je má také.

HONDA CIVIC
motor: 1.4i, 66 kW
rok výroby: 2003
najeto: 133 000 km
cena: 219 000 Kč
Klady
výborné motory, kvalita a spolehlivost, bohatá výbava, přesnost řízení a řazení, prostornost a pohodlnost
Zápory
použití tvrdších plastů v interiéru, náklony v zatáčkách, nákladnější servis a díly
Servisní rady
Motor 1.4i má rozvody poháněné řemenem, jeho výměna je předepsána po 120 tis. km. a stojí včetně práce cca 5000 korun. Výměna oleje je předepsána po 20 tis. km nebo 1 roce, přijde na 3000 Kč i s prací; větší prohlídky od 6 do 10 tis. Kč. Hodina práce ve značkovém servisu: 580 Kč s DPH. Náhradní díly přední nárazník 11 150 přední blatník 6500 př. světlomet 5570 brzd. destičky (sada) 2617 brzd. kotouče(1 ks) 2860 zad. díl výfuku 7600 zadní blatník (celý bok) 10 300

Náhradní díly
přední nárazník 11 150
přední blatník 6 500
př. světlomet 5 570
brzd. destičky 2 617/sada
brzd. kotouče 2860/ks
zad. díl výfuku 7 600
zadní blatník (celý bok) 10 300
Ceny v Kč s DPH Zdroj: Honda Stodůlky

Pohled experta
Honda Civic je nadprůměrně spolehlivé auto. Chronické závady se u tohoto vozu prakticky nevyskytují. Sportovněji laděným podvozkem a živými motory oslovuje především mladší generaci. Jednou z nevýhod je mizivá nabídka dieselů (jen 1.7 CTDi, 74 kW), jichž bylo velmi málo, vybírat tak lze jen z benzinů 1.4 66 kW a 1.6 81 kW, vzácněji 2.0 118 kW verze Sport, nebo dokonce 147 kW dvoulitru u Type-R. V nabídce byla i kupé 1.7 s 88kW a 1.7i VTEC s 92 kW. Ceny jsou stále vyšší, střední hodnota ceny pro tento rok výroby (2003) v našich autocentrech je 215 000 Kč.
Petr Suchánek, manažer prodeje AAA Auto

Honda CivicHonda CivicHonda Civic



Honda CivicHonda CivicHonda Civic



Honda CivicHonda CivicHonda Civic




Autoři: ,
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...