Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Civic: za spolehlivost musíte připlatit

aktualizováno 
Kdyby jej majitel pečlivěji udržoval, by to bylo krásné auto, takhle nás testovaný vůz moc nenadchl. Ke spokojenosti bude třeba vyměnit pár opotřebovaných dílů.

Honda Civic | foto: Dan MaternaMF DNES

Čtyřletou Hondu Civic předchozí generace (v pořadí osmé, výroba 2001-2004) jsme k testu přebírali s velkým očekáváním příjemných řidičských zážitků, jimiž jsou tyhle vozy nižší střední třídy známé.

Právě kvůli výbornému podvozku jsou častým terčem tuningových úprav, to se však týká ve větší míře starších generací tohoto modelu (vyrábí se od roku 1972).

"Náš“ civic je docela konzervativním rodinným vozem, jehož podvozek sice účinně tlumí nerovnosti, za to však platí daň v podobě výrazných náklonů karoserie v zatáčkách. Rozhodně ale nelze mluvit o špatném držení stopy, to je stále vynikající.

Co nás zklamalo...
Co nás o řidičské zážitky připravilo, bylo nepříjemné vrzání tlumičů, které byly při 135 tisících kilometrech původní, a tedy více než zralé na výměnu; v nejlepší kondici už nebyly ani čepy přední nápravy.

Z lehkých vad přidejme ještě povrzávající ukotvení řidičovy sedačky a "vykvedlanou“ řadicí páku - její ideální poloha v dosahu řidičovy ruky totiž přímo vybízí, aby na ní měl neustále odloženou ruku, což opotřebovává řadicí vidličku.

Tím naštěstí výčet toho, co se nám nelíbilo, končí; ojetá honda toho má pořád dost co nabídnout.

... a co nás potěšilo
V první řadě je to velký vnitřní prostor a vynikající uspořádání interiéru - tím nás doslova nadchla.

Právě vyvýšená "šaltpáka“ na středovém panelu umožnila obejít se úplně bez středového tunelu, takže podlaha je vpředu i vzadu úplně rovná.

To přináší jednak víc místa na nohy vzadu sedícím, jednak možnost převážet na podlaze položené dlouhé věci - v našem případě francouzské hole.

Povedené jsou i sedačky, mají dostatečné boční vedení i velikost sedáku a opěradla.

Opravdu štědrý prostor potvrzuje i hodnota rozvoru (vzdálenosti mezi nápravami) - ta je 2,7 metru; o deset centimetrů více než třeba u konkurenčního VW Golf téhož modelového roku.

Místo přitom není na úkor zavazadlového prostoru - jeho 370 litrů je mezi hatchbacky (auty s výklopnými pátými dveřmi) obvyklou hodnotou (zhruba jako Opel Astra Classic, Ford Focus).

Nezklamal nás ani motor -ač pouze základní čtrnáctistovka, s lehkým autem si poradí slušně, a nezlobí ani na dlouhých cestách.

Jen při vysokých dálničních rychlostech se jeho hluk přenáší do interiéru víc, než by se posádce líbilo; hukot je však srovnatelný s ostatními auty nižší střední třídy.

Zato díky aerodynamickému tvaru karoserie není příliš slyšet svist obtékajícího vzduchu.

Bohatá výbava i bezpečnost Nesmíme zapomenout na bohatou výbavu ojeté hondy: centrální zamykání, elektrická okna i zrcátka, antiblokovací systém brzd ABS, stabilizaci podvozku ESP, čtyři airbagy, klimatizaci, hliníková kola nebo zamykání řadicí páky.

Až na klimatizaci je takto dobře vybavená většina civiků. A proto tohle auto, ve slušné kondici a třeba ještě se silnějším motorem 1.6, může být velmi dobrou volbou pro zájemce o menší rodinný vůz.

Jedinou nevýhodou jsou však stále vysoké ceny této japonské značky - i její nové vozy jsou velmi drahé - a také oproti evropské konkurenci nákladnější servis a náhradní díly.

Ale ozdobou hondy je jistě její spolehlivost: ve stáří tří čtyř let je na tom mírně lépe než třeba česká octavia, u starších aut je však výrazně spolehlivější.

Špatně na tom není ani s bezpečností: čtyři hvězdičky z pěti v evropských nárazových testech jsou solidní, ostatně zmiňovaná octavia je má také.

HONDA CIVIC
motor: 1.4i, 66 kW
rok výroby: 2003
najeto: 133 000 km
cena: 219 000 Kč
Klady
výborné motory, kvalita a spolehlivost, bohatá výbava, přesnost řízení a řazení, prostornost a pohodlnost
Zápory
použití tvrdších plastů v interiéru, náklony v zatáčkách, nákladnější servis a díly
Servisní rady
Motor 1.4i má rozvody poháněné řemenem, jeho výměna je předepsána po 120 tis. km. a stojí včetně práce cca 5000 korun. Výměna oleje je předepsána po 20 tis. km nebo 1 roce, přijde na 3000 Kč i s prací; větší prohlídky od 6 do 10 tis. Kč. Hodina práce ve značkovém servisu: 580 Kč s DPH. Náhradní díly přední nárazník 11 150 přední blatník 6500 př. světlomet 5570 brzd. destičky (sada) 2617 brzd. kotouče(1 ks) 2860 zad. díl výfuku 7600 zadní blatník (celý bok) 10 300

Náhradní díly
přední nárazník 11 150
přední blatník 6 500
př. světlomet 5 570
brzd. destičky 2 617/sada
brzd. kotouče 2860/ks
zad. díl výfuku 7 600
zadní blatník (celý bok) 10 300
Ceny v Kč s DPH Zdroj: Honda Stodůlky

Pohled experta
Honda Civic je nadprůměrně spolehlivé auto. Chronické závady se u tohoto vozu prakticky nevyskytují. Sportovněji laděným podvozkem a živými motory oslovuje především mladší generaci. Jednou z nevýhod je mizivá nabídka dieselů (jen 1.7 CTDi, 74 kW), jichž bylo velmi málo, vybírat tak lze jen z benzinů 1.4 66 kW a 1.6 81 kW, vzácněji 2.0 118 kW verze Sport, nebo dokonce 147 kW dvoulitru u Type-R. V nabídce byla i kupé 1.7 s 88kW a 1.7i VTEC s 92 kW. Ceny jsou stále vyšší, střední hodnota ceny pro tento rok výroby (2003) v našich autocentrech je 215 000 Kč.
Petr Suchánek, manažer prodeje AAA Auto

Honda CivicHonda CivicHonda Civic



Honda CivicHonda CivicHonda Civic



Honda CivicHonda CivicHonda Civic




Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.