Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

  14:15aktualizováno  14:15
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Po několika generacích tradičních hatchbacků je jednou z výrazných změn jiné pojetí. Desátá generace slavného modelu, který dnes v nabídce Hondy i přes své kvality spíše živoří, bude totiž liftback.

Fotogalerie

Honda slibuje pro civic 10. generace dobrou jízdní dynamiku a obrovský vnitřní prostor. Nový civic bude o 30 mm širší, o 20 mm nižší a o 130 mm delší než současná generace. Postaví se na větší a širší kola.

Revoluci slibuje Honda pod kapotou, kam se namísto vysokootáčkových atmosferických motorů dle trendu dnešní doby nastěhují benzinové turbomotory. První je litrový, druhý jedenapůllitrový. U stávajícího 1,6litrového naftového motoru i-DTEC provedli motoráři výrazné úpravy.

„Civic je klíčový model pro Evropu se silným odbytem a výrobní tradicí v regionu. Pro mnoho evropských zákazníků je civic synonymem pro značku Honda,“ komentuje generální ředitel evropské divize Hondy Jean-Marc Streng. Nový civic bude v Evropě k mání na začátku roku 2017 a bude se vyrábět v britském závodě značky. Honda potvrdila investici ve výši 270 milionů eur na přípravu výroby nového modelu, který se bude vyvážet do celého světa, včetně USA.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.