Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda CR-V: Lesů ubývá, hurá na silnici

  19:28aktualizováno  19:28
První generace Hondy CR-V před deseti lety zareagovala na ohromující tržní úspěchy Toyoty RAV-4 a spoluutvořila segment lehkých, víceméně sportovně-silničních SUV. Druhá generace hondy to terénu se už těší na autosalonovou premiéru do Paříže.

Honda CR-V | foto: Honda

Prostorný vůz nabídl geniálně řešený vnitřní prostor s rovnou podlahou, velmi solidní vlastnosti na silnici i v mírném terénu a pokrokový, elektronicky řízený systém připojitelného pohonu zadních kol.

K tomu povedený design, znamenitý zážehový dvoulitr a CR-V se brzy zařadilo mezi bestsellery po bok konkurenční Toyoty RAV-4, ač její popularity nikdy nedosáhlo.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O HONDÁCH 

Stávající generace pak je vyzrálým solidním autem, které se stalo, zejména po faceliftu v roce 2004 a rozšíření nabídky o turbodiesel 2.2 i-CTDi, splněným snem mnoha rodin, horalů a živnostníků.

Modelové životy hond jsou krátké, proto se do Paříže chystá oficiální premiéra nové generace CR-V již pět let po uvedení té stávající. Kromě zcela nového, daleko nápadnějšího vzhledu, přináší i trochu jinou filozofii.

Stávající generaci CR-V byl občas vyčítán příliš krabicovitý design, podobně jako souběžně uvedenému minulému civicu.

Designéři si vzali připomínky k srdci a po kosmickém novém civicu uvádějí zmenšenou CR-V s mnohem odvážnějšími křivkami.

Třetí generace malého SUV s logem "H" na kapotě bude méně užitečná a více stylová. Přesně tak to totiž zákazníci chtějí.

Vzhled si daleko více pohrál s prostorovými křivkami a všemožně maskuje skutečné rozměry vozu, což se mu do značné míry daří. Členitá příď připomíná nejspíš rozevřenou tlamu, těšící se na další šťavnaté sousto.

Vypasované boky a šikmá záď úspěšně navozují dynamický dojem, oblíbený trik s klesající hranou bočních oken zase opticky snižuje kabinu.

Dá se říci, že tvary se od hranaté užitečnosti minulé generace téměř oprostily. Menší ložný prostor možná odradí několik prakticky založených zákazníků, ovšem jiné jistě přiláká výrazný vzhled, který největšímu konkurentovi momentálně poněkud chybí.

Uvnitř se také modernizovalo. Největší změnou je posuvná zadní lavice a páka ruční brzdy, která se z palubní desky vrátila zpět na podlahu. Výrazně tvarovaný volant s přístrojovou deskou se inspiroval novým civicem, avšak držel se více při zemi.

Nepokrytě americké zaměření potvrzuje i rychloměr, cejchovaný kromě km/h i pro měření v mílích za hodinu. Výrazně rozšířená byla standardní i příplatková výbava, v níž nechybí parkovací asistent na obou koncích vozu, parkovací kamera, adaptivní světlomety a aktivní tempomat se systémem aktivního zmírňování následků těsně před nehodou CMBS. Standardem bude šestero vzduchových vaků a stabilizační systém VSA.

Technika se také změnila k lepšímu. Systém pohonu všech kol Dual Pump s dvojicí radiálních čerpadel, poháněných vzájemným natočením dvou dílů poháněcího hřídele, spínajících viskózní spojku, nyní reaguje rychleji a je sto přenést na zadní kola o 20 % více kroutícího momentu, než dosud.

Zatímco turbodiesel i-CTDi se nezměnil a stále poskytuje 103 kW a 340 Nm, zcela nový je použitý zážehový dvoulitr. Ač má shodný výkon 110 kW a prakticky stejný kroutící moment 190 Nm (dříve 192), používá úplně novou jednovačkovou konstrukci.

Jedná se totiž o převrtanou osmnáctistovku i-VTEC z nového civicu, od které převzal i systém variabilního časování a zdvihu ventilů. Převodovka bude šestistupňová, zaměnitelná při objednávce za pětistupňový automat.

Bližší informace o novém "Cé-eR-Véčku" se svět dozví již tento měsíc v Paříži.

Autoři:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...
Ford Tourneo Custom 2.2 TDCi L2H1 Trend...

r.v. 2014, naj. 52 500 km, diesel, 1. majitel
595 001 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.