Honda CR-V: Lesů ubývá, hurá na silnici

  19:28aktualizováno  19:28
První generace Hondy CR-V před deseti lety zareagovala na ohromující tržní úspěchy Toyoty RAV-4 a spoluutvořila segment lehkých, víceméně sportovně-silničních SUV. Druhá generace hondy to terénu se už těší na autosalonovou premiéru do Paříže.

Honda CR-V | foto: Honda

Prostorný vůz nabídl geniálně řešený vnitřní prostor s rovnou podlahou, velmi solidní vlastnosti na silnici i v mírném terénu a pokrokový, elektronicky řízený systém připojitelného pohonu zadních kol.

K tomu povedený design, znamenitý zážehový dvoulitr a CR-V se brzy zařadilo mezi bestsellery po bok konkurenční Toyoty RAV-4, ač její popularity nikdy nedosáhlo.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O HONDÁCH 

Stávající generace pak je vyzrálým solidním autem, které se stalo, zejména po faceliftu v roce 2004 a rozšíření nabídky o turbodiesel 2.2 i-CTDi, splněným snem mnoha rodin, horalů a živnostníků.

Modelové životy hond jsou krátké, proto se do Paříže chystá oficiální premiéra nové generace CR-V již pět let po uvedení té stávající. Kromě zcela nového, daleko nápadnějšího vzhledu, přináší i trochu jinou filozofii.

Stávající generaci CR-V byl občas vyčítán příliš krabicovitý design, podobně jako souběžně uvedenému minulému civicu.

Designéři si vzali připomínky k srdci a po kosmickém novém civicu uvádějí zmenšenou CR-V s mnohem odvážnějšími křivkami.

Třetí generace malého SUV s logem "H" na kapotě bude méně užitečná a více stylová. Přesně tak to totiž zákazníci chtějí.

Vzhled si daleko více pohrál s prostorovými křivkami a všemožně maskuje skutečné rozměry vozu, což se mu do značné míry daří. Členitá příď připomíná nejspíš rozevřenou tlamu, těšící se na další šťavnaté sousto.

Vypasované boky a šikmá záď úspěšně navozují dynamický dojem, oblíbený trik s klesající hranou bočních oken zase opticky snižuje kabinu.

Dá se říci, že tvary se od hranaté užitečnosti minulé generace téměř oprostily. Menší ložný prostor možná odradí několik prakticky založených zákazníků, ovšem jiné jistě přiláká výrazný vzhled, který největšímu konkurentovi momentálně poněkud chybí.

Uvnitř se také modernizovalo. Největší změnou je posuvná zadní lavice a páka ruční brzdy, která se z palubní desky vrátila zpět na podlahu. Výrazně tvarovaný volant s přístrojovou deskou se inspiroval novým civicem, avšak držel se více při zemi.

Nepokrytě americké zaměření potvrzuje i rychloměr, cejchovaný kromě km/h i pro měření v mílích za hodinu. Výrazně rozšířená byla standardní i příplatková výbava, v níž nechybí parkovací asistent na obou koncích vozu, parkovací kamera, adaptivní světlomety a aktivní tempomat se systémem aktivního zmírňování následků těsně před nehodou CMBS. Standardem bude šestero vzduchových vaků a stabilizační systém VSA.

Technika se také změnila k lepšímu. Systém pohonu všech kol Dual Pump s dvojicí radiálních čerpadel, poháněných vzájemným natočením dvou dílů poháněcího hřídele, spínajících viskózní spojku, nyní reaguje rychleji a je sto přenést na zadní kola o 20 % více kroutícího momentu, než dosud.

Zatímco turbodiesel i-CTDi se nezměnil a stále poskytuje 103 kW a 340 Nm, zcela nový je použitý zážehový dvoulitr. Ač má shodný výkon 110 kW a prakticky stejný kroutící moment 190 Nm (dříve 192), používá úplně novou jednovačkovou konstrukci.

Jedná se totiž o převrtanou osmnáctistovku i-VTEC z nového civicu, od které převzal i systém variabilního časování a zdvihu ventilů. Převodovka bude šestistupňová, zaměnitelná při objednávce za pětistupňový automat.

Bližší informace o novém "Cé-eR-Véčku" se svět dozví již tento měsíc v Paříži.

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

EU se dohodla na emisích, do roku 2030 se musí snížit o 37,5 procenta

Ilustrační foto

Evropská unie dosáhla kompromisu v otázce, jak výrazně snížit emise oxidu uhličitého u aut. Do roku 2030 tak škodlivé...

Pirátské vedení Prahy chce pokračovat v projektu půjčovny elektroaut

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Nová pražská koalice chce upravit projekt městského systému sdílených elektromobilů, který schválila minulá politická...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Najdete na iDNES.cz