Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bestseller ve čtvrtém vydání. Honda CR-V přijíždí do Evropy

  14:15aktualizováno  14:15
Celosvětově úspěšné SUV Honda CR-V čtvrté generace se konečně představilo i v evropském provedení. Výstavní premiéru si novinka odbude na zářijovém autosalonu v Paříži a okamžitě zamíří do prodeje. Zákazníci si první auta převezmou hned v říjnu.

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze | foto: Honda

Nová Honda CR-V se představila americkému publiku už na podzim loňského roku. Na ženevském autosalonu Honda poté prezentovala evropskou verzi pouze jako koncept. Nyní japonská automobilka zveřejnila první oficiální informace o finální evropské variantě, na které jsme si museli počkat přes půl roku. A jak se ukázalo, podle očekávání se evropské provedení nikterak výrazně od americké verze lišit nebude. Na vlastní oči bude auto v Evropě k vidění až skoro po roce od americké premiéry.

Fotogalerie

Čtvrtá generace malého (v kontextu USA) či středního SUV (v rámci Evropy) navazuje na úspěšný předchozí model. Design se drží křivek třetího CR-V, jen jsou ostřejší. Platí to především pro agresivnější masku chladiče a také pro vzadu výrazně zašpičatělý profil bočních oken. Design novinky se v USA líbí (auto se zde již prodává), jestli ale padne do oka i evropským zákazníkům, to se teprve ukáže. Stylistické rozdíly mezi americkou a evropskou verzí jsou pak jen kosmetické.

Půdorysně se toho moc nezměnilo. Rozvor zůstal nezměněn, na délku je čtvrtá generace o necelých pět centimetrů kratší a je také o tři centimetry nižší. Nižší je i výška nákladové hrany zavazadelníku, který je navíc delší než u předchůdce a celkově jeho objem narostl na solidních 590 litrů v základní konfiguraci. Za příplatek bude k mání i dálkové elektrické otvírání pátých dveří.

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze

Honda CR-V čtvrté generace je klasické SUV, takže auto do ostrého terénu to není, ale mělo by zvládnout trochu víc než obyčejný osobák. Podvozek je zvýšený, ale na rozdíl od současné generace to už nemusí být čtyřkolka. Základní benzínová i dieselová verze bude po vzoru amerického trhu k mání i jen jako dvoukolka s poháněnou přední nápravou.

Pohon čtyř kol bude za příplatek a nebo jako standardní varianta s nejsilnějším dieselovým motorem. I tentokrát bude přiřaditelný pohon zadní nápravy jen zcela automaticky za pomocí elektroniky. Výrobce ale celý systém výrazně přepracoval, takže by měl reagovat rychleji a i dříve než začnou prokluzovat kola přední nápravy. Na výběr bude manuální i automatická převodovka, ta druhá pak bude dodávána i s asistentem pro sjezd z kopce.

Honda CR-V čtvrté generace, evropská verze

V Evropě by v prodejích měl hrát prim dieselový motor 2,2i DTEC, který známe i ze současné generace CR-V. Výkon zůstal stejný, tedy 110 kW (150 koní) a 350 Nm točivého momentu. Benzinový dvoulitrový motor ale automobilka lehce upravila, takže místo dosavadních 110 kW poskytne o 4 kW více, vrchol točivého momentu se ale nemění (192 Nm).

Zcela novou pohonnou jednotkou bude malý diesel o objemu 1,6 litru s očekávaným výkonem 80 kW a točivým momentem 300 Nm.

Výrobce zatím neuvedl ceny novinky, ty se dozvíme až v září společně s výstavní premiérou na autosalonu v Paříži. Současná třetí generace CR-V stojí na českém trhu od necelých 600 000 korun až po 909 000 Kč za vrcholnou verzi Executive s dieselovým motorem. Nová generace by ale mohla jít s cenou o něco níž, základní verze budou mít pohon jen dvou kol a i menší z dieselových motorů by mohl cenu srazit o něco níž.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.