Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda dnes začala s výrobou vodíkového auta

  17:06aktualizováno  17:06
V továrně japonské automobilky Honda sjel z výrobního pásu první vůz na vodíkové palivové články FCX Clarity, který nevypouští žádné emise. Vůz je určen pro jižní Kalifornii, kde se v Hollywoodu rozšířilo nadšení pro ekologické automobily.

Výroba vodíkové Hondy FCX Clarity | foto: Honda

Po devatenácti letech vývoje je na světě sériově vyráběné vodíkové auto. FCX Clarity jezdí na vodík a vypouští přitom pouze vodu a žádné plyny, které se považují za příčinu globálního oteplování.

Vodíková honda dostala svou vlastní továrnu v japonském Tochigi.

Vůz je také dvakrát energeticky účinnější než hybridní technologie na benzin a elektřinu a třikrát efektivnější než klasický benzinový motor.

Honda předpokládá, že letos vyrobí několik desítek těchto vozů a zhruba 200 během jednoho roku. V Kalifornii vyjde tříletý pronájem auta na 600 dolarů (9390 Kč) za měsíc. V poplatku je ale i údržba a krytí v případě havárie.

Mezi prvními uživateli vozu budou herci Jamie Lee Curtisová a její manžel, filmař Christopher Guest, herečka Laura Harrisová, filmový producent Ron Yerxa a podnikatelé Jon Spallino a Jim Salomon. Harrisová, Spallino a Yerxa dokonce přiletěli na ceremoniál, který Honda uspořádala.

Největšími překážkami k většímu rozšíření technologie jsou vysoké náklady a nedostupnost vodíkových čerpacích stanic. Pro uvedení Clarity v Kalifornii Hondě přišlo 50.000 žádostí. O vozu ale mohou uvažovat pouze lidé bydlící poblíž čerpacích stanic v Torrance, Santa Monice a Irvine.

popisek PŘEČTĚTE SI
JAK SE JEZDÍ VE VODÍKOVÉ HONDĚ

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.