Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Foresight - nejvyšší třída mezi skútry

aktualizováno 
Renesance skútrů se v tuzemsku zatím oproti očekávání nekoná. Jejich relativně vysoké ceny a snižující se kupní síla obyvatelstva odvádějí zákazníky k levným mopedům. To ovšem dovozcům nebrání stále nabídku vylepšovat - silné středomořské trhy si žádají nové produkty a na tom vydělává i tuzemská nabídka.

Může se hodit

Japonské automobily Honda můžete koupit
na www.automodul.cz

Jednou z těchto novinek je i Honda FE Foresight 250, která je odpovědí na konkurenční Yamahu Majesty. Po jejích úspěších v Itálii chtěla Honda postavit do pole velký, rychlý a pohodlný skútr, který by se dokázal obratně proplétat dopravní kalamitou ve městě a obstál i na delší trati. Výsledkem je stroj s názvem „předvídavost“, který se v České republice prodává za téměř dvě stě tisíc korun.

Na skútr není tato cena nízká, Foresight ovšem patří ve své kategorii k nejvyšší třídě. Motorku pohání čtyřtaktní motor s objemem válce 250 kubických centimetrů. To ho řadí mezi nejsilnější skútry - objemy přes 150 kubických centimetrů jsou zde spíše výjimkou. Maximální rychlost motorky činí sto patnáct kilometrů v hodině při spotřebě kolem tří a půl litru benzinu na sto kilometrů.

Co se týče vzhledu - Foresight patří k nejmodernější vlně, jejíž design už spíše začíná připomínat kosmická vozidla. Rám obepíná futuristická kapotáž z plastu, která kryje nohy řidiče zepředu i zespoda. Přední kryt se světlem je tvarován do jakéhosi rohu, který je často přirovnáván k přídi silné Hondy Super Blackbird. Palivová nádrž je ukryta ve středním panelu, jenž vede mezi nohama řidiče.
Kromě silného motoru má Foresight před řadou slabších konkurentů náskok v celé řadě dalších prvků - do velkého prostoru pod sedlem se vejde nejenom přilba řidiče, ale i helma pro spolujezdce (na rozdíl od řidičovy pouze obyčejná, nikoli integrální). „Kufr“ lze pochopitelně uzamknout.
V kapotáži pod kontrolním panelem jsou navíc dvě přihrádky pro doklady či další menší věci.

Při redakčním testu občas v ostrých zatáčkách mírně ustřelovalo zadní kolo. Příčina je zřejmá při pohledu na rozvor kol - je kratší než například u srovnatelné Hondy Helix. Foresight má tak lepší manévrovatelnost, ale zase hůře drží stopu v extrémních podmínkách. Je ovšem třeba si uvědomit, že skútr není motocykl určený k rychlé jízdě, ale stroj konstruovaný pro příjemnou a pohodlnou jízdu. Toto kritérium Foresight splňuje téměř stoprocentně - široké sedlo a vzpřímený posed řidiče i spolujezdce umožňuje delší jízdu bez zastávky.

Přehledný kontrolní panel (zahrnuje i hodiny) a jednoduché řazení automatem (řidič ovládá jen rukojeť plynu a brzdy) ocení motocyklista zejména ve městě. Jenom plexisklový ochranný štít mohl být trochu vyšší - jezdec střední postavy má jeho horní hranu přesně na úrovni očí, takže se polovina hlavy nevyhne nepříjemným nárazům vzduchu.

Hodnocení AUTO MOTO MOTOR Výkon 8 Pružnost 9 Vibrace 6 Startování 7 PODVOZEK Jízdní pohodlí jezdce 8 Jízdní pohodlí spolujezdce 6 Jízdní vlastnosti 8 Brzdy př./zad. 8/7 Poznámka: Motocykl byl hodnocen v kontextu k jeho nejbližším konkurentům v dané třídě. Hodnocení je od 1 (zcela ne- vyhovující) do 10 (špičkový). Honda Foresight Honda Foresight Zdvihový objem (ccm) 249 Max. rychlost (km/hod) 115 Spotřeba (l/100km) 5 Výkon motoru (kW/k) 14/19 Objem nádrže (l) 12 Hmotnost (kg) 180 Cena (Kč) 195 000 Honda Foresight při troše fantazie připomíná výkonnou jedenáctistovku Super Blackbird+ prostor pod sedlem- poměrně nízký větrný štítPod řídítky jsou dvě schránky na drobnosti

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.