Honda protáhla Forzu posilovnou. Berte rovnou tu silnější

V letošním roce přichází Honda s důkladně inovovanou verzí skútru Forza ve dvou nejžádanějších kubaturách 125 a 300. Cílí na širokou veřejnost a hrdě nastupuje do nové éry bezpečí a luxusu pro každého.
Nová Honda Forza 300

Nová Honda Forza 300 | foto: Honda

Trh menších strojů je dnes tvrdým bojištěm, na kterém může jakákoli slabina snadno degradovat i ty nejsuverénnější koncepce. Zejména díky technologiím, které se postupně z high-end modelů velkých značek pomalu a jistě prokousávají do všech kategorií i nižších modelových řad a umožňují tím i nenáročným, všednodenním uživatelům jedné stopy užívat pohodlí a bezpečí. 

Forza je od doby svého zrození v roce 2000 symbolem exkluzivity v městském provozu, důmyslně v sobě vždy snoubila všechna nejdůležitější kritéria: komfort, obratnost a výkon. Ale protože u Hondy vnímají stále se zvyšující nároky uživatelů, rozhodli se nové provedení inovovat tak, aby z Forzy mohl pro příštích pár sezón být suverén své kategorie.

Už na první pohled se z původně trochu oplácané selky letos vyloupla sebevědomá designová krasavice s tělem vyrýsovaným do plavek, elegantní a doplněná bezpečnostní výbavou, která je dnes v agresivním městském provozu žádaným zbožím.

Taky kde jinde, než ve městě se potkáváme s krizovými situacemi na každém rohu, na každé křižovatce a v různém počasí, které může skútraře snadno při denním ježdění zaskočit. 

Dominantou zeštíhlené čelní masky jsou nejen dva LED světlomety, ale především elektronicky stavitelný čelní štítek, který se může snížit, respektive zvýšit o úctyhodných čtrnáct centimetrů, což umožňuje v obou kubaturách beze strachu užívat i rychlostních silnic a dálnic, na nichž je (s ohledem na vysokou rychlost a náporové tlaky okolních aut) ochrana před větrem pro pohodlí jezdce téměř nezbytná.

Podobně jako vypínatelný systém kontroly trakce HSTC, který, navlas stejně jako u plnotučných motorek, monitoruje rozdíly mezi otáčkami předního a zadního kola a v případě proklouznutí toho hnaného upraví vstřikování paliva, aby rozdíl bez zásahu jezdce vyrovnal.

Tady je na místě zmínit, že kombinovaný brzdový systém ABS má Forza už od roku 2005, funguje nad očekávání přesně a přitom neobtěžuje ani neleká, což bývá častou slabinou některých lehčích strojů. Zadní čtrnáctipalcové a přední patnáctipalcové kolo na strmějších vidlicích zajišťují výbornou manévrovatelnost i v hustém provozu, štíhlý trup a úzká řídítka dovolují mnohem víc, než na co jsme u podobně komfortních skútrů zvyklí a z ergonomicky řešeného sedla ve výšce 780 mm je široký rozhled. 

Nemluvě o spolujezdci, který díky zvýšenému zadnímu sedadlu může nejen užívat výhledu a nemusí se nudit pohledem na helmu před sebou, ale zároveň „neklofe“ svého řidiče při agresivnějším brzdění do hlavy (při jízdě ve městě jsme pro lepší výhled stahovali plexi na dolní hranici, ačkoli ve výhledu nevadí, je smysluplnější ho vytahovat až ve vyšších rychlostech).

Nová Honda Forza 125

Nová Honda Forza 300

Příjemnou vychytávkou je systém bezklíčkového komfortního přístupu, který funguje i v případě zakoupení příplatkového 45litrového kufru, který se zamkne sám, stejně jako celý stroj, a je aktivní v dosahu tří metrů. Čímž se příjemně odstraní neustálé vyndávání, případně hledání klíčků při častějších zastávkách. 

Zároveň je ovládání zapalovací jednotky jednoduché a intuitivní, neobnáší studium příručky a snadno se s ním sžívá a pracuje. Přístrojovka je až automobilisticky velkorysá, s dvěma a velkými ciferníky a přehledným digitálním displejem, kde kromě ukazatele paliva v něm najdeme tři různé režimy s hromadou informací, včetně průměrné spotřeby, dojezdu na nádrž nebo třeba trip-masteru. 

Kufry spolknou dvě helmy a oddělí nákup

Samostatnou kapitolou je organizace úložných prostor. Kromě příplatkového kufru je v základu k dispozici podsedlový prostor s důmyslným systémem dělení a individualizace. Pojme do sebe dvě integrální helmy, ale zároveň umožní oddělit třeba nákup od lejster.

Obě varianty Forzy sdílí stejné tělo, podvozek i výbavu. Jak už označení prozrazují, rozdíl bude ve výkonech. Zatímco jednoválcový agregát o síle 11 kW ve stopětadvacítce táhne spolu s jezdcem 162 kilo, třístovka s 18,5 Kw musí zvládnout o dvacet kilo váhy navíc. 

Nástup výkonu při prvním seznamování u obou působil trochu vlažně, ovšem v neprostupné koloně se jeho neucukanost a klidná výkonová křivka ukázala jako promyšlená a opodstatněná výhoda, stejně jako dobře dávkovatelné brzdy, které ani při ostřejším stisku nekatapultují jezdce ze sedla.

Nová Honda Forza 125

Ani po několikahodinové jízdě nepřišla ztuhlá šíje a dřevěné ruce. Třístovka je samozřejmě výrazně agresivnější a má sportovnější naturel, výkonu má v horní části otáček absolutní dostatek a s více než dvojnásobným krouticím momentem má oproti stopětadvacítce přesvědčivější starty z krizových situací a zvládne srazit hřebínek i jezdcům na větších motorkách. 

Překvapivá je tuhost rámu a jistota při průjezdu zatáčkou, i když slabší z dua má kvůli nižšímu výkonu tendenci trochu padat přes přední kolo do vnitřku zatáčky a zavírat úhel, s čímž se však dá počítat a během náklonu korigovat odchylku mírným přidáním plynu.

Neopomenutelným rozdílem mezi velkou a malou Forzou je samozřejmě cena, rozdíl činí pouhých deset tisíc:129 900 a 139 900 korun, což vede k úvaze, že základem je verze 300 a stopětadvacítka je, víc než cokoli jiného, zpřístupněním nadstandardního komfortu jezdcům kategorie A1 a automobilistům, kterým se už zkrátka nechce tvrdnout v nekonečných kolonách a nemají řidičák na velký skútr.

Autoři:
Témata: Honda, přilba, jezdec, Abs, Skútr
  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...