Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda HR-V čeká na úpravy podvozku

aktualizováno 
V sklidila vlnu kritiky v západní Evropě poté, co se v testu renomovaného německého magazínu A uto Motor und Sport téměř převrátila při losím testu. A utomobilka po neúspěšné zkoušce upravila podvozek, který již Hondu udrží na všech čtyřech i při prudkém vyhýbacím manévru. Na tuzemském trhu se ale prodává HR-V v původním provedení a až od srpna bude v nabídce upravená verze.

Tuzemský importér značky Honda slibuje těm, kdo si nestabilní Hondu již koupili, provedení úprav dodatečně a zdarma. Mercedes, který před dvěma lety prožil stejné trampoty s podvozkem modelu A, ihned po převrácení stáhl »áčko« z prodeje a vrátil jej k dealerům až poté, co všechny vyrobené modely vybavil stabilizačním systémem. T i, kteří již jezdí na první pohled terénní Hondou HR-V,m usí se řídit instrukcemi v návodu k obsluze vozu. »Při prudkém zatočení se auto může převrátit,« píše se v manuálu. Upravená verze bude mít bezpečnější podvozek díky úpravám na obou nápravách a snížení světlé výšky. Časopis A uto Motor und Sport vyjmenovává i další vozy, které za poslední dva roky ukázaly špatnou stabilitu při vyhýbacím manévru: Hyundai Atos, starší verze Land Roveru Discovery a nově i Suzuki Jimny. Vždy šlo o vůz s vyšším těžištěm a ne zrovna dlouhým rozvorem. Jakým autem je na první pohled netradiční Honda HR-V? Většina mladších řidičů asi najde v designu zalíbení, starší ohrnou nos kvůli malé praktičnosti. HR-V není tak dobrý jako běžné vozy při jízdě po dálnici, protože se chová jako každý vyšší offroad, kterého rozhodí vítr a dálniční nerovnosti. V terénu se zase nemůže rovnat s klasickými terénními vozy. Běžně jezdí s pohonem přední nápravy, zadní kola zaberou díky chytré elektronice vždy,jakmile je to zapotřebí - nejčastěji při prokluzu předních kol. Redukce chybí. Výborná a maximálně pohodlná je ale malá terénní Honda ve městě a taky pro hustší provoz byla asi původně vymyšlena. Městská dlažba plná děr a výmolů je pro »háervéčko« jako stvořená, posádka si užije nezvyklý komfort. Uvnitř Hondy je z pohledu designu o trochu méně veselo než venku. Dobře se usadí dvojice cestujících, na zadních sedadlech je však místo jen pro nouzovou přepravu. Ani prostor pro zavazadla není zrovna velký. Model HR-V vybavuje Honda pro český trh jedním motorem. Je jím benzinová »jednašestka« s dobrým výkonem, solidní pružností a s neblahou zálibou ve vyšších otáčkách. Pak je Honda například při akceleraci na pátý rychlostní stupeň hodně lenivá. Nijak příznivá není ani spotřeba, kterou se během testu nepodařilo i při ekonomické jízdě stlačit pod sedm a půl litru na sto kilometrů. Honda si většinou libovala ve spotřebě mezi devíti a deseti litry benzinu na sto kilometrů. Pochvalu si na poloterénním voze zaslouží solidně působící zpracování a pohodlné sedačky pro řidiče a spolujezdce, nápaditý je vyjímatelný popelník, který na první pohled svými rozměry připomíná plechovku s nápojem.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,0
Zrychlení 0-400 m (s)  18,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  11,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  28,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  28,5
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Kompaktní funkčně i líbivě ztvárněné lehkonohé autíčko v proporcích off-road má v prvé řadě výrazné civilní oblečení. Lehkoběžně též jezdí - je to jiný druh agilního sporťáčku s vysokou pevnou spodní částí karoserie a s řadou chutných detailů. Jsou to hlavně sférické tvary zasklení předních i zadních světel. Střešní spoiler je teď oproti původním návrhům viditelnější a tvoří tak spolu s podélnými úchytnými lištami zřetelné ohraničení ložné střechy.  Vše na »háervéčku« působí přehledně,lehce až hravě: tvary exteriéru i interiéru, ovládání a jízda. Jako třídveřové sportovní dvousedadlové kombi-kupé je obzvláště atraktivní. Ale možná jsem trochu ovlivněn tím, že na něm vidím i svůj rukopis. Před dvanácti lety jsem totiž pro italské studio Pininfarina spolupracoval na projektu pro mně utajeného japonského zákazníka.  
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce 
Těžké je již toto vozidlo vůbec zařadit. Svým víceúčelovým automobilem s kvalitami sportovní kompaktní limuzíny skutečně Honda razí novou cestu. Karoserie tohoto malého auta pro volný čas v sobě spojuje prvky sportovní třídveřové limuzíny a off-roadu. HR-V není srovnatelný s žádným jiným modelem, ani s Toyotou RAV 4 či se Suzuki Jimmy. To výrobce také patřičně zdůrazňuje: není to terénní auto! Má tedy tento automobil položit základy nového »subsegmentu«? Je to auto budoucnosti, jak praví Honda?  To vše ukáže až čas, stejně jako to, jak nemilosrdný bude k necelým 580 tisícům korun českých, které nové auto dnes stojí. Porovnat ho k jinému automobilu je prakticky nemožné,protože srovnatelné vozidlo neexistuje. Proto i prognóza ceny po pěti letech provozu zní: s velkou rezervou 250 000 korun.                                                                                                                     Petr Liška, autor je spolupracovníkem redakce

Honda HR-V

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.