Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Honda HR-V čeká na úpravy podvozku

V sklidila vlnu kritiky v západní Evropě poté, co se v testu renomovaného německého magazínu A uto Motor und Sport téměř převrátila při losím testu. A utomobilka po neúspěšné zkoušce upravila podvozek, který již Hondu udrží na všech čtyřech i při prudkém vyhýbacím manévru. Na tuzemském trhu se ale prodává HR-V v původním provedení a až od srpna bude v nabídce upravená verze.

Tuzemský importér značky Honda slibuje těm, kdo si nestabilní Hondu již koupili, provedení úprav dodatečně a zdarma. Mercedes, který před dvěma lety prožil stejné trampoty s podvozkem modelu A, ihned po převrácení stáhl »áčko« z prodeje a vrátil jej k dealerům až poté, co všechny vyrobené modely vybavil stabilizačním systémem. T i, kteří již jezdí na první pohled terénní Hondou HR-V,m usí se řídit instrukcemi v návodu k obsluze vozu. »Při prudkém zatočení se auto může převrátit,« píše se v manuálu. Upravená verze bude mít bezpečnější podvozek díky úpravám na obou nápravách a snížení světlé výšky. Časopis A uto Motor und Sport vyjmenovává i další vozy, které za poslední dva roky ukázaly špatnou stabilitu při vyhýbacím manévru: Hyundai Atos, starší verze Land Roveru Discovery a nově i Suzuki Jimny. Vždy šlo o vůz s vyšším těžištěm a ne zrovna dlouhým rozvorem. Jakým autem je na první pohled netradiční Honda HR-V? Většina mladších řidičů asi najde v designu zalíbení, starší ohrnou nos kvůli malé praktičnosti. HR-V není tak dobrý jako běžné vozy při jízdě po dálnici, protože se chová jako každý vyšší offroad, kterého rozhodí vítr a dálniční nerovnosti. V terénu se zase nemůže rovnat s klasickými terénními vozy. Běžně jezdí s pohonem přední nápravy, zadní kola zaberou díky chytré elektronice vždy,jakmile je to zapotřebí - nejčastěji při prokluzu předních kol. Redukce chybí. Výborná a maximálně pohodlná je ale malá terénní Honda ve městě a taky pro hustší provoz byla asi původně vymyšlena. Městská dlažba plná děr a výmolů je pro »háervéčko« jako stvořená, posádka si užije nezvyklý komfort. Uvnitř Hondy je z pohledu designu o trochu méně veselo než venku. Dobře se usadí dvojice cestujících, na zadních sedadlech je však místo jen pro nouzovou přepravu. Ani prostor pro zavazadla není zrovna velký. Model HR-V vybavuje Honda pro český trh jedním motorem. Je jím benzinová »jednašestka« s dobrým výkonem, solidní pružností a s neblahou zálibou ve vyšších otáčkách. Pak je Honda například při akceleraci na pátý rychlostní stupeň hodně lenivá. Nijak příznivá není ani spotřeba, kterou se během testu nepodařilo i při ekonomické jízdě stlačit pod sedm a půl litru na sto kilometrů. Honda si většinou libovala ve spotřebě mezi devíti a deseti litry benzinu na sto kilometrů. Pochvalu si na poloterénním voze zaslouží solidně působící zpracování a pohodlné sedačky pro řidiče a spolujezdce, nápaditý je vyjímatelný popelník, který na první pohled svými rozměry připomíná plechovku s nápojem.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,0
Zrychlení 0-400 m (s)  18,5
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  11,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  28,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  28,5
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Kompaktní funkčně i líbivě ztvárněné lehkonohé autíčko v proporcích off-road má v prvé řadě výrazné civilní oblečení. Lehkoběžně též jezdí - je to jiný druh agilního sporťáčku s vysokou pevnou spodní částí karoserie a s řadou chutných detailů. Jsou to hlavně sférické tvary zasklení předních i zadních světel. Střešní spoiler je teď oproti původním návrhům viditelnější a tvoří tak spolu s podélnými úchytnými lištami zřetelné ohraničení ložné střechy.  Vše na »háervéčku« působí přehledně,lehce až hravě: tvary exteriéru i interiéru, ovládání a jízda. Jako třídveřové sportovní dvousedadlové kombi-kupé je obzvláště atraktivní. Ale možná jsem trochu ovlivněn tím, že na něm vidím i svůj rukopis. Před dvanácti lety jsem totiž pro italské studio Pininfarina spolupracoval na projektu pro mně utajeného japonského zákazníka.  
Pavel Hušek, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce 
Těžké je již toto vozidlo vůbec zařadit. Svým víceúčelovým automobilem s kvalitami sportovní kompaktní limuzíny skutečně Honda razí novou cestu. Karoserie tohoto malého auta pro volný čas v sobě spojuje prvky sportovní třídveřové limuzíny a off-roadu. HR-V není srovnatelný s žádným jiným modelem, ani s Toyotou RAV 4 či se Suzuki Jimmy. To výrobce také patřičně zdůrazňuje: není to terénní auto! Má tedy tento automobil položit základy nového »subsegmentu«? Je to auto budoucnosti, jak praví Honda?  To vše ukáže až čas, stejně jako to, jak nemilosrdný bude k necelým 580 tisícům korun českých, které nové auto dnes stojí. Porovnat ho k jinému automobilu je prakticky nemožné,protože srovnatelné vozidlo neexistuje. Proto i prognóza ceny po pěti letech provozu zní: s velkou rezervou 250 000 korun.                                                                                                                     Petr Liška, autor je spolupracovníkem redakce

Honda HR-V

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...