Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Insight je auto pro pařany, spořílky a zahrádkáře

aktualizováno 
Baví vás počítačové hry a snažíte se chovat ekologicky? Pak je hybridní Honda Insight auto pro vás.

Buď si vypěstujete virtuální prales, nebo skončíte na poušti! I tak s vámi bude prostřednictvím displeje komunikovat hybridní Honda Insight. Cože, říkáte si? Je to tak. Honda Insight řidiče nutí jezdit ekologicky.

No, spíš mu s tím hodně výrazně radí. A má na to tři způsoby. Nejlepším vodítkem pro řidiče je displej nad volantem, kde se ukazuje rychlost. A jak jsem zjistil na mezinárodních testech, je zatraceně přísný.

Honda Insight

Stačí jen trochu neplynule přidat a na zelené podsvícení displeje značící úspornou jízdu rychle zapomeňte. Displej se v tu chvíli probarvuje do modra. Kupodivu to ale podvědomě funguje, takže ubírám a tak mám hned lepší pocit, když zase vidím zelenou.

Vypěstuj si zahrádku

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit na www.automodul.cz

Dalším ukazatelem stylu jízdy je virtuální zahrádka na hlavním displeji před řidičem, kde je ústředním ukazatelem otáčkoměr. Počítač zaznamenenává dlouhodobé údaje o spotřebě a podle toho "pěstuje" kytičky. Kdo jede s lehkou nohou, tomu kytičky přibývají, kdo je závodník a jezdí s plynem na podlaze, ten podle hondy zhyne na poušť, kde neporoste ani kaktus . To už jsem během dvou testovacích dnů příliš neřešil. Sledování kytiček má význam spíš pro dlouhodobé sledování spotřeby.

Honda Insight

Poslední a nejjednodušší možností, jak šetřit benzin, je zelené (jak jinak) tlačítko ECON umístěné vlevo od volantu. Po jeho stisknutí se změní nastavení podvozku, automatické převodovky a celého hybridního systému. Motor pak pracuje v nejúspornějším rozmezí otáček.

Tak za kolik, pane řidiči?

Honda Insight má podle výrobce jezdit v průměru za 4,4 litru benzinu na sto kilometrů. Realita? Záleží na řidiči. Když jsem neřešil zelenou barvu na displeji, tlačítko ECON ani úbytek či přírůstek kytiček, jezdil jsem za sedm litrů.

Jenže ono to člověku nedá. Jakmile totiž vidíte, že jde jet úsporně, úsporně také jedete. Když jsem byl k tomu počítačem "donucen", průměrná spotřeba ukázala 4,7 litru. Někteří kolegové večer hlásili i o deci méně než čtyři litry. Při rozumném ježdění v běžném provozu se tak dá dlouhodobě jezdit odhadem za pět a půl litru.

Poloviční hybrid

Honda Insight je sice hybridní auto, ale není plně hybridní jako například Toyota Prius. Čistě na elektřinu totiž jet neumí. Elektromotor jen zvyšuje výkon klasického čtyřválcového benzinového agregátu o objemu 1,3 litru.

Honda Insight

Celý systém má pak výkon 72 kW (98 koní). Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy. To není moc, ale vlastně rodinná Honda Insight prostě není závoďák. Proto moc nechápu, proč je na automatické převodovce také možnost zařazení stupně S - sport. Ale budiž, třeba se někdo bude chtít v rámci možností na dálnici urvat a spotřebu vem čert.

Aerodynamický design

Design hondy odpovídá požadavkům na co nejmenší odpor vzduchu, i proto si je tak podobná s novou Toyotou Prius. Ovšem má to jednu nevýhodu - svažitá střecha na zadních sedadlech způsobuje, že člověk vysoký 175 centimetrů se dotýká střechy. Kdo je vyšší, musí dopředu.

To je ale v podstatě jediná, i když zásadní, nevýhoda interiéru. Řidič i spolujezdec mají místa dost, místa na odkládání všech méně či více zbytečných předmětů je také dostatek. A to jak mezi sedadly, tak třeba v kapsách dveří.

Honda Insight

Dobrý je ale prostor pro zavazadla - 408 litru (po sklopení sedadel 1 017 l) a pětidveřová karoserie umožňují odvézt zavazadla na týdenní dovolenou.

Honda Insight se u nás začne prodávat v červnu. Cena by se měla pohybovat pod půl milionem korun. Ve výbavě bude například šest airbagů, stabilizační systém a klimatizace.

Honda Insight v číslech
Benzinový motor 1.3 SOHC i-VTEC
výkon spal. motoru 65 kW
výkon el. motoru 10 kW
délka/šířka/výška/rozvor v mm 4395/1695/1425/2550
objem kufru 408 l
objem nádrže 40 l
prům. spotřeba 4,4 l/100 km
max. rychlost 186 km/h
zrychlení (0-100 km/h) 12,6 s



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Lekce elektromobility pro začátečníky: sprint ze semaforu a pak nohu z plynu

Kia Soul EV

Šampion ve sprintech ze semaforů, v ulicích Prahy zas tichošlápek - nehlučí, nečmoudí, jen tak nenuceně proplouvá...

Najdete na iDNES.cz