Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Insight je auto pro pařany, spořílky a zahrádkáře

aktualizováno 
Baví vás počítačové hry a snažíte se chovat ekologicky? Pak je hybridní Honda Insight auto pro vás.

Buď si vypěstujete virtuální prales, nebo skončíte na poušti! I tak s vámi bude prostřednictvím displeje komunikovat hybridní Honda Insight. Cože, říkáte si? Je to tak. Honda Insight řidiče nutí jezdit ekologicky.

No, spíš mu s tím hodně výrazně radí. A má na to tři způsoby. Nejlepším vodítkem pro řidiče je displej nad volantem, kde se ukazuje rychlost. A jak jsem zjistil na mezinárodních testech, je zatraceně přísný.

Honda Insight

Stačí jen trochu neplynule přidat a na zelené podsvícení displeje značící úspornou jízdu rychle zapomeňte. Displej se v tu chvíli probarvuje do modra. Kupodivu to ale podvědomě funguje, takže ubírám a tak mám hned lepší pocit, když zase vidím zelenou.

Vypěstuj si zahrádku

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda můžete koupit na www.automodul.cz

Dalším ukazatelem stylu jízdy je virtuální zahrádka na hlavním displeji před řidičem, kde je ústředním ukazatelem otáčkoměr. Počítač zaznamenenává dlouhodobé údaje o spotřebě a podle toho "pěstuje" kytičky. Kdo jede s lehkou nohou, tomu kytičky přibývají, kdo je závodník a jezdí s plynem na podlaze, ten podle hondy zhyne na poušť, kde neporoste ani kaktus . To už jsem během dvou testovacích dnů příliš neřešil. Sledování kytiček má význam spíš pro dlouhodobé sledování spotřeby.

Honda Insight

Poslední a nejjednodušší možností, jak šetřit benzin, je zelené (jak jinak) tlačítko ECON umístěné vlevo od volantu. Po jeho stisknutí se změní nastavení podvozku, automatické převodovky a celého hybridního systému. Motor pak pracuje v nejúspornějším rozmezí otáček.

Tak za kolik, pane řidiči?

Honda Insight má podle výrobce jezdit v průměru za 4,4 litru benzinu na sto kilometrů. Realita? Záleží na řidiči. Když jsem neřešil zelenou barvu na displeji, tlačítko ECON ani úbytek či přírůstek kytiček, jezdil jsem za sedm litrů.

Jenže ono to člověku nedá. Jakmile totiž vidíte, že jde jet úsporně, úsporně také jedete. Když jsem byl k tomu počítačem "donucen", průměrná spotřeba ukázala 4,7 litru. Někteří kolegové večer hlásili i o deci méně než čtyři litry. Při rozumném ježdění v běžném provozu se tak dá dlouhodobě jezdit odhadem za pět a půl litru.

Poloviční hybrid

Honda Insight je sice hybridní auto, ale není plně hybridní jako například Toyota Prius. Čistě na elektřinu totiž jet neumí. Elektromotor jen zvyšuje výkon klasického čtyřválcového benzinového agregátu o objemu 1,3 litru.

Honda Insight

Celý systém má pak výkon 72 kW (98 koní). Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy. To není moc, ale vlastně rodinná Honda Insight prostě není závoďák. Proto moc nechápu, proč je na automatické převodovce také možnost zařazení stupně S - sport. Ale budiž, třeba se někdo bude chtít v rámci možností na dálnici urvat a spotřebu vem čert.

Aerodynamický design

Design hondy odpovídá požadavkům na co nejmenší odpor vzduchu, i proto si je tak podobná s novou Toyotou Prius. Ovšem má to jednu nevýhodu - svažitá střecha na zadních sedadlech způsobuje, že člověk vysoký 175 centimetrů se dotýká střechy. Kdo je vyšší, musí dopředu.

To je ale v podstatě jediná, i když zásadní, nevýhoda interiéru. Řidič i spolujezdec mají místa dost, místa na odkládání všech méně či více zbytečných předmětů je také dostatek. A to jak mezi sedadly, tak třeba v kapsách dveří.

Honda Insight

Dobrý je ale prostor pro zavazadla - 408 litru (po sklopení sedadel 1 017 l) a pětidveřová karoserie umožňují odvézt zavazadla na týdenní dovolenou.

Honda Insight se u nás začne prodávat v červnu. Cena by se měla pohybovat pod půl milionem korun. Ve výbavě bude například šest airbagů, stabilizační systém a klimatizace.

Honda Insight v číslech
Benzinový motor 1.3 SOHC i-VTEC
výkon spal. motoru 65 kW
výkon el. motoru 10 kW
délka/šířka/výška/rozvor v mm 4395/1695/1425/2550
objem kufru 408 l
objem nádrže 40 l
prům. spotřeba 4,4 l/100 km
max. rychlost 186 km/h
zrychlení (0-100 km/h) 12,6 s







Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.