Honda Jazz (FIT) 2014

Honda Jazz (FIT) 2014 | foto: Honda Japan

Talentovaný, ale u nás nedoceněný mrňous je připraven ke startu

  • 12
Dvě generace Hondy Jazz dokázaly, že i malé auto může poskytnout velký a hlavně inteligentně řešený vnitřní prostor. Třetí generace, která přijde na trh v příštím roce, na tom nemíní nic měnit. Navíc se objeví v zajímavé hybridní verzi.

Druhé vydání Hondy Jazz se představilo světu v roce 2007, tedy šest let po premiéře generace první. Letos uplynulo dalších šest let, takže logicky přichází čas na generaci třetí. Jenže nový jazz zatím automobilka oficiálně celosvětově nepředstavila. Na domácím japonském trhu se už modelem pro rok 2014 decentně chlubí a zveřejnila velmi střídmou zprávu, v které ukazuje podobu auta, ale zatím jen v hybridní verzi.

Šikovná honda se v Japonsku a některých dalších trzích nejmenuje Jazz, ale Fit. Auta to jsou v základu stejná a vychází z nich i malý sedan city, donedávna prodávaný i u nás. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že nový japonský fit a evropský jazz budou vypadat stejně, jako tomu bylo v předešlých dvou generacích.

Z fotografií je patrné, že styl auta Honda vůbec nezměnila, opět je to malý kompakt s téměř jednoprostorovou karoserií. V nové generaci je výrazněji pojata přední část, která je mohutnější a opticky vyšší. Křivky auta jsou výrazně ostřeji řezané, což je patrné na přední masce i na pojetí celé zádě. Předek dostal výraznější masku chladiče, vzadu zase zasahují světla podél zadního okna až ke střeše.

V boční partii se zmenšilo přední okénko před předními dveřmi, zpředu pak jeho linka stoupá k přednímu oknu, u druhé generace jazzu byla linie oken rovná. Zhruba zachované zůstaly oba prolisy mezi podběhy. Honda nezveřejnila jakékoliv technické údaje, takže můžeme jen odhadovat, že rozměry auta se nijak dramaticky nezmění.

Nikterak výrazně se nezmění ani interiér, na obrázcích hybridní verze je patrný velký rychloměr s doplňkovými displeji po jeho bocích. Místo tradičního ovládání audia má auto velký multimediální displej. Variabilní interiér s rovnou plochou v kufru zůstal zachovaný, jestli půjdou zadní sedadla skládat i jinak zatím z fotografií vyčíst nelze.

Honda Jazz (FIT) 2014

Představený hybridní model kombinuje zážehový motor s Atkinsonovým cyklem o objemu 1,5 litru s elektromotorem živeným li-ion akumulátory. Převodovka je sedmistupňový dvojspojkový automat. Jakékoliv podrobnosti o výkonu pohonného ústrojí výrobce neudává, jen spotřebu. Auto by na litr paliva mělo urazit až 36,4 kilometru, tedy na sto kilometrů by se mělo pohodlně vejít pod tři litry.

Honda nenápadně nabízí v hybridní verzi i současný jazz, a to dokonce na našem trhu. V druhé generaci je základní pohonnou jednotkou motor 1,3 litru a převodovka je bezestupňová. Normovaná spotřeba současné verze je 4,5 litru na sto kilometrů. Novinka tak bude (papírově) výrazně úspornější a pravděpodobně i silnější.

Dá se čekat, že Honda celosvětově představí nový jazz ještě letos, nabízí se hned zářijový autosalon ve Frankfurtu.

Na našem trhu je Honda Jazz poněkud nedoceněný malý vůz. Těžko ovšem vinit zákazníky, ti se rozhodují pragmaticky a cenovka Hondy Jazz je tradičně prémiová. Aktuální druhá generace startuje po slevě na 279 000 korunách a v nejlepší výbavě končí na 450 000 korunách za verzi se silnějším motorem a automatickou převodovkou. Hybridní verze začíná na 429 000 korunách.

Honda Jazz (FIT) 2014

Ceny jsou opravdu vysoké, třeba konkurenční Toyota Yaris stojí v nejlepší výbavě jen o málo víc, než kde jazz začíná. To samé platí i o dalších konkurentech, rozdíly se počítají v desetitisícových částkách v neprospěch malé hondy. Důkazem jsou statistiky prodejů. Za prvních šest měsíců se v Česku prodalo 58 jazzů, již zmiňovaných yarisů se pak prodalo 692.