Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Jazz: revoluce se nekoná

aktualizováno 
Občas možná neprávem opomíjená honda vyjíždí ve své druhé generaci. Navenek se revoluce nekoná, vnitřek má být ve všem lepší než předchůdce.

Honda Jazz | foto: Honda

V Japonsku už se nějaký ten pátek prodává pod jménem Fit, evropská verze se jako Jazz představí premiérově na autosalonu v Paříži letos v říjnu. Do prodeje vystartuje začátkem listopadu.

Malá honda s prostorným interiérem má už na světě víc než dva miliony starších bráchů. Navenek se žádná revoluce nekoná, designéři spíše upravovali, než předělávali. Přibylo pár centimetrů, které šly ve prospěch prostoru pro nohy vzadu a kufru. Zvětšovala se kola a narostl rozvor (o 50 mm) a rozchod kol.

Jazz je oproti předchůdci o 55 mm delší a dva centimetry širší. Nejmenší honda je tak 3900 mm dlouhá a 1695 mm široká. Výška 1525 milimetrů zůstala zachována. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru).

Zachována zůstala koncepce s nádrží umístěnou pod středem vozidla a flexibilními sedadly zadní řady, která jednoduše složíte. Celkový objem kufru je 399 litrů, předchozí jazz odvezl o 15 litrů méně. 

Pokud chcete zabavit děti, připlaťte si za prosklenou panoramatickou střechu, která sahá až nad zadní sedadla. V základní výbavě má být šest airbagů.

O pohon se budou starat benzinové čtyřválce s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Jedna-dvojka posílila oproti předchůdci o dvanáct koní (nově 90 k) a na 114 Nm krouticího momentu oproti 110 Nm. Kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km.

1,4litrový motor disponující výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm vystačí v kombinovaném provozu s 5,3 l/100km.

Motory jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – s volitelnou šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.

Modely s manuální převodovkou dostávají indikátor řazení, který napoví nejvhodnější okamžik pro přeřazení. Šetří se tak palivo. 

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz