Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Jazz: revoluce se nekoná

aktualizováno 
Občas možná neprávem opomíjená honda vyjíždí ve své druhé generaci. Navenek se revoluce nekoná, vnitřek má být ve všem lepší než předchůdce.

Honda Jazz | foto: Honda

V Japonsku už se nějaký ten pátek prodává pod jménem Fit, evropská verze se jako Jazz představí premiérově na autosalonu v Paříži letos v říjnu. Do prodeje vystartuje začátkem listopadu.

Malá honda s prostorným interiérem má už na světě víc než dva miliony starších bráchů. Navenek se žádná revoluce nekoná, designéři spíše upravovali, než předělávali. Přibylo pár centimetrů, které šly ve prospěch prostoru pro nohy vzadu a kufru. Zvětšovala se kola a narostl rozvor (o 50 mm) a rozchod kol.

Jazz je oproti předchůdci o 55 mm delší a dva centimetry širší. Nejmenší honda je tak 3900 mm dlouhá a 1695 mm široká. Výška 1525 milimetrů zůstala zachována. Přes větší rozměry byl zachován průměr otáčení předchozí verze (9,8 metru).

Zachována zůstala koncepce s nádrží umístěnou pod středem vozidla a flexibilními sedadly zadní řady, která jednoduše složíte. Celkový objem kufru je 399 litrů, předchozí jazz odvezl o 15 litrů méně. 

Pokud chcete zabavit děti, připlaťte si za prosklenou panoramatickou střechu, která sahá až nad zadní sedadla. V základní výbavě má být šest airbagů.

O pohon se budou starat benzinové čtyřválce s objemem 1,2 a 1,4 l vybavené technologií elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Jedna-dvojka posílila oproti předchůdci o dvanáct koní (nově 90 k) a na 114 Nm krouticího momentu oproti 110 Nm. Kombinovaná spotřeba je 5,1 l/100 km.

1,4litrový motor disponující výkonem 100 k a točivým momentem 127 Nm vystačí v kombinovaném provozu s 5,3 l/100km.

Motory jsou spojeny buď s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo – v případě motoru 1,4 – s volitelnou šestistupňovou automatizovanou převodovkou i-SHIFT, která umožňuje řazení také páčkami pod volantem.

Modely s manuální převodovkou dostávají indikátor řazení, který napoví nejvhodnější okamžik pro přeřazení. Šetří se tak palivo. 

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.